hoe voorbereiden op inenting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Es1981, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Es1981

Es1981 Actief lid

Lotte moet zo voor haar eerste prikjes :( zielig, maar wel belangrijk.
    Hoop niet dat ze er al te veel last van gaat krijgen.
    Zijn er dingen on haar hierop voor te bereiden?
    Of die ik naderhand kan doen zodat ze er niet zo'n last van krijgt?

2. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb bij Lynn meteen na de prikken een koud washandje op haar beentjes neergelegd. Dat vond ze heerlijk. Verder heb ik tujadruppels van VSM gebruikt, die zijn speciaal om de inentingen te verzachten. De klachten erna dan he. Daar moet je dan 2 dagen voor de prikken mee beginnen, dan op de dag zelf ook nog en de 2 dagen erna ook nog gebruiken. Ik heb met Lynn nergens last van gehad. Ze krijgt as maandag haar 2e prik en ik ga van het weekend weer met de druppies beginnen. Ideaal! Succes met de prikjes.

3. Es1981

Es1981 Actief lid

Ow, ze krijgt de prikjes om 11:15. Vandaag:( Dus kan er niet meer mee beginnen.
    Had je dat washandje mee genomen, og heb je dat thusi gedaan?

4. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb niets gedaan... alleen ff de plek van de prik gemasseerd, verder niets. Kaylee heeft nog nooit last gehad van de prikken. Had wel paracetamol zetpillen in huis voor de zekerheid, maar ook die niet gebruikt.

5. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Bij Gijs heb ik de eerste keer thuis een koud washandje er op gehad en dat hielp goed.

De 2de en 3de keer was hij bij oma en die had dat niet gedaan en ook dat ging goed.

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Britt had er bij haar eerste prik helemaal geen last van en bij de volgende heeft ze savonds een beetje koorts gehad ..

7. Es1981

Es1981 Actief lid

Nou, ze heeft hem gehad. Wat onwijs zielig zeg. Ze ging echt krijsen :(. Ik natuurlijk mee huilen.
    Hopelijk krijgt ze er niet te veel last van.

8. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meestal de huid masseren voor de prik en na de prik is al genoeg :)

koude compressen maken de vloeistof alleen maar dikker en leidt tot pijnlijkere plekjes

het verzacht wel maar je kan het beter niet doen
    beentje goed bewegen en masseren doet wonderen

beetje koortst kan geen kwaad , paracetamol alleen geven als het echt nodig is

het lichaampje moet het zelf doen , ook al is het soms erg zielig

volgende dag hebben ze er al geen last meer van :)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij ons zeggen ze dat dat niet goed is een nat washandje, neemt de stof niet goed op.
    Na afloop goed troosten, fles geven op bureau (doe ik ook na de prikken) de 1e keer heeft Steven de hele dag zowat geslapen, die keren ernaar, wou hij vooral bij mij zijn.
    Ook heb ik hem na de entingen thuis in bad gedaan, beetje beentjes masseren.Vanaf 3 maand morgen ze een zetpilletje.

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Erg he die prikkies?
    Ik heb de eerste keer mn man meegenomen .. wilde het niet zien ..
    Ze gaf een kreet, en toen ik haar pakte was het gelukkig over .. maar het blijft zielig. Al is het voor een goed doel

11. Es1981

Es1981 Actief lid

Wilde thuis haar flesje geven, had je helemaal geen honger. Heeft maar een beetje gegeten :(.
    Ligt nu al een tijd te slapen.
    Ze hebben 2 gewone pleisters op haar beenjes gedaan. Echt dom. Kreeg ze er bijna niet af, zit nog allemaal plakspul op haar beentje. Snap niet dat ze niet van die papieren pleisters gebruiken.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Bij ons heeft de dokter het verboden om de dag van de prikjes en de dag erna haar in bad te doen :-S

Is dat in nederland ook zo?

13. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Wij hebben bij Ruben alleen het plekje van de prik gemasseerd. De ene keer was hij veel slaperiger en de andere keer merkte je alleen dat zijn beentje een beetje pijn deed. Hier doen ze er hele kleine slecht plakkende pleistertjes op.

Vandaag heeft Ruben 2 prikken gehad: BMR en MenC. Hij had er bijna geen tijd voor want hij had op dat moment een driftbui. Hij werd namelijk bij een tafeltje met speelgoed weg gehaald en daar was meneer het niet mee eens :rolleyes: . Van de prikken heeft hij dus niet eens veel gemerkt.
    Vandaag lijkt hij geen last te hebben gehad, maar het kan zijn dat hij volgende week mazelachtige uitslag krijgt :( .

14. Es1981

Es1981 Actief lid

Nou, Lotte heeft gister bijna de hele dag geslapen. Laatste voeding om 11:30 (wakker gemaakt) en vanochten werd ze om 09:15 wakker. Wel super vrolijk :)

15. Rosie5

Rosie5 Nieuw lid

Sep 27, 2006
    1
    0
    0

Share This Page