Omdat mijn zoontje nacht angst heeft (night terrors) moeten we dit een keer voor de neuroloog filmen zodat ze het zeker kunnen vaststellen. Nu kunnen ze dat alleen nog maar op basis van CTG (waar niks geks op te zien is) en mijn verhalen. Het is nu 2 maanden niet voorgekomen en mijn ouders zijn vrijdag op vakantie gegaan voor een week. Het is hun camera dus die wilde ze graag mee. Ik dacht ach hij heeft het 2 maanden niet gehad dus een weekje kan geen kwaad. En ja hoor wat denk je, gister een aanval en een mooi voorbeeld om aan de neuroloog te laten zien. Maaaaaaaaaar geen camera dus.... Baalde flink gister. Vandaag toch maar even camera zelf in huis halen. Zal je dan zien dat het niet meer gebeurd
Het ziet er ook naar uit maar kan geen kwaad. Is een soort naar dromen alleen dan in het begin van de slaap. Hij wordt dan krijsend wakker, echt ander toontje dan normaal huilen. En dat duurt dan zo'n 10 minuten. Hij slaapt dan nog maar hij is helemaal over zijn toeren. Hij kijkt je ook niet aan en dat is vooral eng en dat hij stil stil te krijgen is. Dat moet ik dus opnemen zodat de neuroloog ook kan zien hoe zo'n aanval eruit ziet.
De eerste keer heb ik 112 gebeld omdat ik dacht dat er serieus iets mis was en dat hij verging van de pijn
Heb er laatst een stuk over gelezen. Lijkt me behoorlijk heftig als je dit ziet bij je kind. Hopelijk kun je het snel filmen ( of niet natuurlijk want dan heeft je kleintje er geen last meer van)
Ik heb je link gelezen en het lijkt onschuldig. Mij deed het wat overkomen al als een soort van slaap wandelen. En ja heb gelezen dat het rond de derde jaar wat vaker voor komt. Maar het kan dus ook eerder. Ik zou me er niet geen zorgen overmaken. Of is er iets anders aan de hand dat je,. Je wel zorgen maakt. De meesten kinderen huilen wel eens als ze plots wakker worden. Of bijvoorbeeld mijn zoon die praat in zijn slaap. Zijn dingen die ook voor komen. Zelf slaap wandelde ik als kind. Hadden er mensen in jou omgeving last daar van of jij zelf.
Nee niemand herkent het ook. Maar wakker worden en huilen doet hij ook wel maar dit is zo anders dan gewoon wakker worden en huilen. Het is niet goed te beschrijven wat er dan gebeurd maar het lijkt echt alsof hij zo'n vreselijke pijn heeft dat hij er aan onderdoor gaat. Dat is ook zo eng eraan. Hij is namelijk niet wakker als het gebeurd en dat is het grootste verschil. Als hij gewoon in de nacht wakker wordt en dan gaat huilen dan herken ik dat wel maar dit is echt uit het niets keihard gillen en schreeuwen.
Tonneke, herkenbaar. Hier begon het bij bijna 18 maanden. Soms gaat het wekenlang goed, en dan ineens weer een paar nachten achter elkaar (en dan met een beetje pech ieder uur). Maar eng is het hè? Ik was, totdat we ontdekten wat het was, serieus wel eens bang dat hij ineens hartstikke verstandelijk gehandicapt was geworden , zo onherkenbaar vond ik zijn gedrag. Maar overdag is het gelukkig nog steeds de vrolijkheid en gezelligheid zelve. Ben nu bijna uitgerekend van de 2e, dus ik hoop dat het voorlopig weer even wegblijft... (de nachten worden al druk zat!)
Ja ik hoop ook dat het wegblijft. Heb nu nog niet echt een buik maar straks kan ik hem echt niet meer goed optillen ben ik bang. En ik laat hem echt niet krijsend liggen dat kan ik gewoon niet.
Och nee zeg, natuurlijk doe je dat niet meid! Maar dat is toch ook niet wat er geadviseerd wordt? Wat ik ervan begrepen heb, is het het beste als het kindje zo snel mogelijk weer goed verder slaapt, dus proberen in slaap te sussen. En ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar hier gaat dat niet door te laten krijsen!
Soms adviseren ze het wel omdat ze dan nog meer van slag kunnen raken maar ik heb nooit geprobeerd om hem te laten liggen dat kan ik gewoon niet. Als ik het op video heb zal ik het hier wel laten zien hoe het hier dan gaat, benieuwd of meerdere het herkennen
Mijn oudste heeft er ook veel last van gehad, vanaf anderhalf jaar ongeveer. Altijd rond dezelfde tijd. Niet te troosten, wilde ook niet opgepakt worden, en dan na 10-15 minuten was het opeens over, ging ze liggen en sliep weer. De volgende dag wist ze er niks meer van. Toen ze groter was heeft ze inderdaad ook wel eens geslaapwandeld. Schijnt ermee te maken te hebben. Google maar eens op nachtangst of pavor nocturnus, dan vind je veel informatie.