Wanneer word je zoon nou met de doopnaam geconfronteerd. Ik snap ook wel dat het iets minder creatie is maar als JIJ dat een mooie naam vind vind ik dat JiJ dat gewoon moet doen.
Als jullie het een mooie naam vinden, waarom niet? Wanneer worden de beide namen van de kinderen nou voluit in eenzelfde situatie gebruikt?
Ik zou het persoonlijk ook niet doen. Eerlijk gezegd vind ik het als buitenstaander beetje overkomen alsof je ( heel kort door de bocht gezegd sorry ) niks originelers kunt bedenken.
Ik geloof toch niet dat ik er een seconde over in zou zitten als mijn zus(je) mijn naam als doopnaam heeft, of ik de doopnaam van mijn zus(je) als roepnaam. Maar ieder voor zich ik denk gewoon dat jullie lekker op je gevoel af moeten gaan. Voor wie zou je het laten? Je kunt het toch uitleggen je wilde ook de mooiste naam voor dit kindje en dat was toevallig ook de doopnaam van je andere kindje Wellicht kom je nog wat anders tegen je hebt nog de tijd en anders gewoon doen succes en ik hoop dat je kindje voorlopig nog even op zich laat wachten!
Ik zit met hetzelfde dilemma, want favoriete meisjesnaam gegeven aan dochter 2 als doopnaam.... Maar ineens dacht ik van de week: het lijkt dan wel een soort herinnering ofzo. Alsof het eerste kind herinnerd moet worden in het andere kind net alsof je wel eens bij overleden kinderen ziet.... Kreeg er een rare bijsmaak van.... Dus ik forceer het niet en ga voor een andere naam
Dat vind ik ook. Ik zou er ook echt nooit voor kiezen. Ik zou het ook erg vreemd gevonden hebben als mijn zusje mijn tweede naam, als voornaam gekregen zou hebben.
Ik zou het liever niet doen, maar ik snap het wel. Onze tweede dochter heeft ook een erg leuke tweede naam, die ik zo als roepnaam zou gebruiken. Het past "gelukkig" niet in het rijtje, dus ik denk dat het voor ons het niet wordt, maar ik kan me er wel een beeld bij maken. Ik denk dat je er van alles bij kunt denken, maar je kids het uiteindelijk echt niet vreselijk zullen vinden. Als het maar een mooie naam is!