Mochten wij een dochter krijgen (wij weten het geslacht nog niet) Dan zal ze Sarah gaan heten. Nu hebben we alleen nog een probleem over de doopnaam. Het moeten 2 namen zijn en slaan op Sarah. Dat je de naam er uit kan halen uit die 2 namen. Hebben jullie een idee?
Oké even of ik het goed begrijp, ze krijgt dus 2 losse namen (doopnamen 1e en 2e naam) en dan roepnaam Sarah?
Ik weet ook niet of ik het goed begrijp. Zoiets als : Savannah Rachel = roepnaam Sarah Sayelle Rafaëlla Sayenne Rafqa Saffira Raina Salina Raquel Salomé Rani Sandrine Rayenne Sanne Ravina Elisa Afra Eloïsa Alexandera Ivessa Amara Larissa Calandra Melissa Cesira Thirsa Chiara Alisa Eleonora Anissa Enora Clarissa Leandra Jelsa Isadora Is dit de bedoeling ?
Ja klopt. 2 losse namen en dan roepnaam Sarah Sorry voor de onduidelijkheid En dan houden we wel van korte namen.
Meestal vernoem je dan iemand of is het een naam die een speciale betekenis voor je heeft. Ik vind het een beetje gek om doopnamen te gaan bedenken waaruit je deze naam dan kunt halen. Meestal gaat het andersom... Maar goed, dat mag je natuurlijk lekker zelf weten. Waarom niet wil je Sarah niet als doopnaam gebruiken dan? Sarah Maria, Sarah Louise, Sarah Lynn, Sarah Leonore, Sarah Juliette... Is mooi toch? Als de namen toch bedacht gaan worden zonder betekenis voor je, dan zou ik eerder voor dit gaan. Mooie naam trouwens, Sarah!
Poeh heb nog gezocht naar de oorsprong van Sarah soms komen daar leuke namen uit maar helaas... korte namen heel voor de hand liggend Saar... maar is er een reden voor dat het afgeleid moet zijn van Sarah?
Waarom niet gewoon 1e naam en roepnaam Sarah en dan nog een naam erachter die je mooi vindt als 2e naam? Doopnamen hoeven niet altijd af te wijken van de roepnaam.