Hoi allemaal, Ik geniet er altijd enorm van om met babynamen topics mee te kijken, en ook ik kom er nu totaaal niet uit. Ik ben op zoek naar een meisjesnaam, met minimaal 2 lettergrepen ivm een korte achternaam, maar te lange namen vinden wij ook niet zo leuk. Qua namen hou ik van redelijk hippe namen, die niet té veel voorkomen (top 15) maar die ook niet te gekunsteld of moeilijk zijn. Echte meisjesmeisjesnamen zoals Bibi, Sterre, of Rosalie, passen ook wat minder bij ons. Liever juist iets stoerder! Namen die we leuk vinden: Lune, Bente, Bodien, Elin, Jade, en Nora, maar die zijn het allemaal nog net niet voor één van ons steeds. Ik ben benieuwd allereerst wat jullie van Lune, Bente, en Bodien vinden, en daarnaast hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen door wat inspiratie van soortgelijke namen!
Lune en Benthe vind ik niet in de categorie stoer vallen. Bodien vind ik een beetje boers maar dat komt misschien omdat m'n nichtje Berdien heet en op een boerderij is opgegroeid Misschien nieuwe inspiratie; Loa Laura Yara Reva Flore Femke Meike Lieke Senna Mirte Rosa Sanne Hanna Malou Marlou Eva Mara Tessa Thirza Luna Famke Janna
Sanne Pixie Lois Anouk Joya Pippa Lotta Nova Renee Robin Renate/Renata/Reinate Babette/Babs Nicole Angèl Rachel Martine Karen Marthe Esmee Esmeralda
Dankjulliewel al voor deze inspiratie! Misschien is stoer inderdaad niet helemaal de goeie beschrijving van namen wat we leuk vinden! Misschien eerder juist wat hipper? Al vallen Bente en Bodien daar dan juist weer niet echt onder. Moeilijk haha! Alleen om onze stijl te beschrijven al. Van de namen die hierboven zijn genoemd vind ik Mara en Yara inderdaad ook leuk, die stonden ook op ons lijstje al, maar zijn het net niet helemaal nog. Nina en Senna ook mooi maar al vergeven in de omgeving. Namen zoals Renate en Martine vind ik wat te 'normaal' voor onze smaak. En Pippa, Riley, en Pixie juist weer wat te gewaagd.
Aster, Babet, Carlijn, Cato, Chloë, Dana, Donna, Ella, Elle, Febe, Gitta, Hebe, Iris, Jente, Jinte, Juna, Karlijn, Lauren, Merel, Mia, Milou, Nova, Quinty, Robin, Rosa, Silke, Suze, Tessa, Veerle, Vera, Yentl, Zara, Ziva
Lina Merle Amber Maura Vieve Lorin Mare Dana Mette Stella Ninthe Madée Jolien Ayla Lore Nila Ava Ella Ise / Ize
Super leuk deze inspiratie! Jullie voelen de namen die ik leuk vind heel goed aan! Mijn partner daarentegen is wat minder van de 'nieuwere' namen, dus we liggen nog niet helemaal op 1 lijn helaas. Ik heb ze in ieder geval allemaal aan hem voorgelezen, en samen hebben we een nieuw lijstje van namen die we opzich leuk vinden. In willekeurige volgorde: Elin, Jade, Fiene, Bente, Lune, Luna, Eva, Juna, Niene. Ikzelf vind ook nog Vieve, Jula, en Madée leuk, maar hij helaas niet. Hierin is mijn top 3: Lune, Niene, Fiene. En zijn top 3: Bente, Eva, Luna. Welke vinden jullie het leukst hiervan? En welke het minst en waarom? Misschien begin ik ook nog wel een poll in een nieuw topic als we een wat korter lijstje hebben!
Ik vind Eva het leukst Namen die ik niet zou kiezen; - Fiene (omdat ik m hard vind klinken door de F en de ie klank daarna) - Jade (omdat t op 2 manieren uitgesproken kan worden) - Luna (idem als Jade) - Juna (idem als hierboven haha) De rest vind ik wel leuk maar toch zeker Eva het leukst.
Dankjewel! En ohja haha ik had eerder gelezen dat jij ook geen namen wil die je op meerdere manieren kan uitspreken. Dit zijn ook precies mijn twijfels bij de naam Jade, Luna, en Juna. Als ik voor deze namen zou gaan, wil ik dat ze Jaa-de, Luu-na, en Juu-na zeggen, want andere uitspraken vind ik minder mooi. En de kans is natuurlijk aanwezig dat er Djeed, Loena, en Djuna/Djoena wordt gezegd.
Van jullie top 3 vind ik ook Eva het leukst. Maar Fiene ook leuk. Ik vind het niet hard klinken. Juist schattig, wel minder stoer dus.
Iva Nela Linne Eden Fenne Neva / Niva Mirre Mea Liene Nena Hanne Julie / Jolie Femme Maya Leah Tesse Meva Lotte / Lonne Sare Jette Mera Janne Ylva / Ilva (IEL-va)
Ik vind Fiene leuk, niet hard juist eerder schattig. Maar vind 'm ook goed kunnen bij een volwassen vrouw. Eva vind ik wel erg cliché en helemaal niet hip . De rest gewoon geen mooie namen en het euvel van uitspraak inderdaad.