we zijn een beetje aan het oriënteren voor een naam voor een meisje en een jongen We zitten nu te twijfelen tussen Nola (Noo-la erg favoriet) Nova en voor een jongen: Kick Dexx we lopen nu echt een beetje vast, wat zouden jullie doen?
Nola is erg leuk maar ik denk wel dat deze naam een "hype" gaat worden ivm gtst Nova en Kick zou ik niet doen en ipv Dexx zou ik gaan voor Jax.
Ik vind Nola wel een leuke klank hebben. Kende de naam niet, maar het klinkt leuk. Nova daar ben ik niet zo'n fan van. Kick vind ik ook een leuke naam. Dex vind ik mwah, en met dubbel x vind ik het echt een verbastering van het kledingmerk. Ik zou met deze keuzes dus gaan voor Nola of Kick (en die kunnen ook goed samen, dus als er nog een kindje na komt heb je daar ook vast een naam voor 'op voorraad')
Lily-lola? Klinkt geinig, maar dat is wel een tongbreker zeg. Probeer dat eens te zeggen als je een paar glazen te veel op hebt Als we in dit genre zitten: mijn zoon heeft een tijdje Chicky-Zola gezegd tegen zijn zusje. Ik vond dat zo grappig klinken dat ik het heel af en toe ook zeg. Haar echte naam lijkt er overigens totaal niet op, dus hoe hij daar nou bij kwam?
@ Bri, haha ja dat is inderdaad waar! klinkt erg leuk hoe je zoon zijn zusje noemde haha Het is even wennen 2 namen maar wel weer apart
Nova, spaans voor rijdt niet (no va). Er is een automerk geweest dat ooit zo'n type op de markt heeft willen brengen, en die snapten maar niet waarom dat niks werd in zuid-amerika. Tja. Iedere naam betekent wel iets (geks) in een andere taal.
Nola: denk ik meteen aan GTST (wat verder niet erg is hoor). Best leuk! Nova: vind ik niet mooi Dexx: vind ik geen naam Kick: in 1 woord afschuwelijk, zou het zielig vinden voor het kind
En ik denk bij Dex(x) gelijk aan Dynasty, snap niet wat iedereen daar nou zo leuk aan vind eerlijk gezegd, klinkt ( voor mij) gewoon niet mooi, zo hard. Kick is een oudhollandse naam, vind ik echt gaaf! En Nova betekent nieuw in het Latijn. Vind ik mooi en is niks raars aan. Nola vind ik zo Lola, niet mijn smaak. Wat dacht je nog van de jongensnaam Mink/Minck/Minky? Of voor een meisje Kiki of Elin? Lijken me namen die een beetje in je straatje passen? Succes!
Leuke namen!!! Mijn voorkeur gaat uit naar: Nola en Dex. Dex wel met 1 x, 2 x-en vind ik eigenlijk een beetje raar staan. Kick vind ik ook een stoere naam, maar Dex is wel mijn favo. Overigens heet mijn collega Dax, vind ik zelf ook leuk. Nova vind ik leuk maar Nola leuker! Zola vind ik ook leuk klinken en iets minder bekend dan Nola, in mijn omgeving.
Nova vind ik een mooie naam! Nola ook wel, maar iedereen gaat vragen of je die naam van GTST hebt. Maar het heeft een leuke klank. Dex vind ik leuk, maar wel absoluut met 1 x. Die 2x'en slaat nergens op. Dexter vind ik ook leuk. Kick is een leuke oudhollandse naam, maar misschien niet zo handig omdat het wel sneu is als hij ooit in het buitenland wil gaan wonen o.i.d. Dus ik zou zeggen Dex of Nova.
Nola vind ik leuker dan Nova. Kick vind ik een beetje gek voor een mens, maar dat komt doordat ik een cavia had die Kick heette... Dexx vind ik niet mooi.