dilemma met jongensnaam

Discussion in 'Babynamen' started by Jori, Feb 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Mijn vriend heeft een hele leuke jongensnaam bedacht en ik was direct positief. Totdat ik een aantal dagen later bedacht dat de naam wel erg veel leek op de naam van zijn overleden vader.

Nu is het zo dat we besloten hadden om ons kindje niet te vernoemen. Vanuit mijn vriend zijn familie wordt ook verwacht dat we ons kindje vernoemen. Nu ben ik bang dat mijn vriend sneaky geprobeerd heeft om ons kind wel te vernoemen. Hij ontkent dit natuurlijk op alle manieren en alle andere namen die ik voorstel zijn niet goed genoeg.

Even voor de duidelijkheid beide namen hebben vijf letters en beginnen allebei met st. Ik noem geen namen want ben bang voor herkenning. Daarbij is hier sprake van een familie waar ik weinig contact me heb omdat men veel alcohol drinkt en niet bij ons op visite wil komen omdat er niet in ons huis gerookt mag worden....... maar wel met erg ouderwetse normen

Ondanks dat ik de naam erg mooi vind twijfel ik sterk omdat ik absoluut niet wil dat zij denken dat wij ons kindje vernoemd hebben.

Graag jullie objectieve mening of ik mij aanstel.........

2. Limi

Limi Lid

Jan 25, 2012
    64
    0
    0
    Ik snap dat je liever de naam niet hier bekend maakt, maar ik vind het wel moeilijk een mening te geven zonder we weten hoe erg het lijkt. Bijvoorbeeld Stefan of Steven, dat vind ik niet echt vernoemen.
    Maar waarom geloof je je vriend niet als hij zegt dat het onbewust is?

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Idd ligt eraan wat voor namen. Kunnen 5 letters zijn en met ST beginnen maar toch heel anders zijn. Als het bijvoorbeeld gaat om Steef en Stijn dan vind ik het goed kunnen.

4. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Omdat hij in het verleden wel vaker geprobeerd heeft om beide partijen tevreden te houden door niet altijd even eerlijk te zijn. Ik had wel het idee tot nu toe dat het hem wel duidelijk was dat het daar alleen maar erger van wordt en dat je soms gewoon de confrontatie aan moet gaan. Even als voorbeeld zijn oma zei aldoor dat het een jongetje MOEST worden . En vl heeft gezegd dat dat zo was terwijl we niet eens weten wat het wordt.......

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Dat is dan toch zijn eigen probleem (als het een meisje blijkt te zijn)
    laat hem daar zich maar uit l*llen als hem wordt verteld dat hij haar voorgelogen heeft.

Maar ik zou zoiezo nog even wachten tot je weet wat het wordt.
    misschien grote kans dat het een meisje is en kan hij haar misschien niet eens naar zijn vader vernoemen.

6. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    Ligt er heel erg aan hoe erg de namen op elkaar lijken. Alleen de eerste 2 letters hetzelfde hoeft nog niet te betekenen dat ze echt hetzelfde klinken.

7. Noraly

Noraly Actief lid

Jun 6, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze dichters allebei vernoemd. Als ze dan geboren zijn, bel je de familie en dan zeg ik meteen: ze heet zo, en is vernoemd naar...
    Als jullie niet vernoemen, dan zeg je dat toch gewoon?
    "We hebben besloten om niet te vernoemen, we hebben onze zoon St... genoemd"
    Als je het wel een erg leuke naam vind, is het jammer om hem niet te gebruiken :)

8. Noraly

Noraly Actief lid

Jun 6, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, 'dichters' moet natuurlijk 'dochters' zijn :)

Share This Page