Onze derde is in aantocht! Voor nummer 1 hebben we toentertijd een populaire naam gekozen, J.u.l.i.a., maar dat was echt onze naam. Voor de tweede toen wel gezocht naar iets aparters, dus kwamen we bij S.i.f.r.a. Beiden zijn het Bijbelse namen met een mooie betekenis, en niet al te bekend als Bijbelse naam. In onze directe kringen zijn er al genoeg Rebecca's, Deborah's, Hannah's, Anna's, Eva's, etc. Voor een jongen hebben we al aardig wat opties. Namen zoals Aron/Aaron, Abel, Juda, Mees. Simpel, geen ingewikkelde schrijfwijze, niet te kort (Mees is daarom een twijfelgevalletje, vanwege onze korte achternaam), maar zeker geen hele lange naam. Maar aanvullingen op ons lijstje zijn welkom! Voor een meisje... Wat zal ik daar eens over zeggen... Ik heb niet meer zoveel originele opties. We willen liever niet weer een naam met een -a op het einde, vanwege het riedeltje wat er dan ontstaat met de drie namen. Maar goed, dat wilde ik bij no.2 eigenlijk ook liever niet en toch kwam deze er uit als leukste. Dus dat is niet doorslaggevend. Wat wel belangrijk is, is dat het origineel is én met een mooie (liefst Bijbelse) betekenis/herkomst. Ons lijstje is nu erg klein met veel mitsen en maren: Loïs (bekende van ons en voor onze dochters) Enora (a op het einde) Salomé (niet de favoriet van mijn man) Noraly/Noralie (mwah.. nog geen hoera gevoel) En daar blijft het tot nu toe een beetje bij... En hoewel iedereen om ons heen roept dat het nu vast een jongen wordt, ben ik daar niet van overtuigd. We willen het weer een verrassing houden wat het wordt, ook voor onszelf, dus we zullen toch weer twee namen moeten bedenken. En voor wie nog wat te doen wil hebben, er moet eigenlijk ook nog een bijzondere tweede naam achter (oudste dochter heeft als tweede naam Hosannah en de jongste Joy). Dat wordt dan uitdaging no.2 Ik ben heel benieuwd of er nog nieuwe ideeën uitkomen! De vorige keer was al zo moeilijk...
Julia & Sifra & Fébe Julia & Sifra & Naomi/Nomi/Noömi Julia & Sifra & Rhodé Julia & Sifra & Chloe Julia & Sifra & Yael Julia & Sifra & Evi Julia & Sifra & Marthe Julia & Sifra & Dani (daanie) Fébe Eloise Fébe Elenore Dani Josephine Dani Hannah Evi Hannah Rhode Joëlle Chloe Amelie Rhode Elenore Yael Aleandra Naomi Elisabeth Naomi Anna Ik vind zelfs Naomi de mooiste naam die bij je andere dochters namen past.book vind ik de a die er in zit helemaal niet storend want het geeft geen a gevoel want hij eindigd op een i
Hadassah maar klinkt wel als een a op het einde is en is wat langer Qua jongens namen zitten we op een lijn Dit zijn wat namen die op ons lijst stonden, maar veel eindigend op een a Joas Lucas Micha Ezra Jefta Jair Manuel Elian
Ariël Arwen Ceana Chelle Claire Devi Dianthe Dyone Elise Elsa Elze Femi Gaby Ilse Isobel Jeanne Lauren Lis Maya Nalany Nevin Nidra Noni Sian Tevy
Bedankt! Er zit nog niet helemaal een hoera-naam bij, maar wel de goede richting. Chloë staat idd ook op het lijstje, Hadassah ken ik helaas maar misschien als tweede naam nog.. Joma, jij zit precies op mijn spoor vwb de jongens! Micha is ook mooi!! Heb jij geen meisjesnamen op je lijstje? Abigail vind ik ook erg mooi, wel een achternichtje met die naam, maar dat zou me niet zo storen. Tis misschien meer de hele Engelse uitspraak die ik wat te anders vind dan... Febe zou ik dan echt als Phoebe schrijven en als Fiebie uitspreken. Febe spreek je gewoon uit zoals het er staat toch? Feebuh? Nee, dat zou het dan niet worden... Maar, ga door ga door, er moet ergens een keer iets bij zitten toch?
Hier Abigail als tweede naam. Vind het echt een hele mooie naam. Onze dochter heet Elissa. Dat komt van Elisabeth. Mede om de betekenis gekozen. Zal het ooit wel moeilijk vinden voor tweede net zo een mooie naam te vinden met mooie betekenis. Hier kan ik misschien al wat ideeën op doen.
Kezia Naomi Tamar Chloe Phebe Abigail Abilene Damaris Bernice Aaron Achan Achim Haran Hiram Isaac Ithai / Ittai Laban Tiras Felix Ophir Rufus Timon Abel Abidan Aran Dathan Efraim Eleazar Eran Ezar Ishmael Mattan / Matthan Matthias Omar Eder Elon Ezer Lemuel Philip Zion
Julia, Sifra en Leah Julia, Sifra en Eden Julia, Sifra en Bernice Julia, Sifra en Dinah Julia, Sifra en Rochelle Julia, Sifra en Ulla Julia, Sifra en Eunice Julia, Sifra en Listra Julia, Sifra en Rhoda Julia, Sifra en Vania Julia, Sifra en Yeal Julia, Sifra en Zarah Julia, Sifra en Zina Julia, Sifra en Adriel Julia, Sifra en Caleb Julia, Sifra en Dathan Julia, Sifra en Eliah Julia, Sifra en Amon Julia, Sifra en Felix Julia, Sifra en Jethro Julia, Sifra en Jonah Julia, Sifra en Linus Julia, Sifra en Ephron Julia, Sifra en Dothan Julia, Sifra en Aviel Julia, Sifra en Arnon Julia, Sifra en Nathaniel Julia, Sifra en Tabor Julia, Sifra en Zion Julia, Sifra en Ethan Julia, Sifra en Luke Julia, Sifra en Tobias Ze voldoen niet allemaal aan de eisen en ze zijn wat specialer soms, maar wie weet
Pas is hier een meisje in de buurt geboren met de naam Esli. Schijnt een bijbelse jongensnaam te zijn, maar vind het erg mooi bij een meisje. Is hebreeuws voor 'beschermeling van god'.