We zijn er eigenlijk zo goed als uit. De naam voor ons meisje wordt Lily. Helemaal blij mee. Alleen begint mijn vriend nu ineens "Lil" te zeggen (ons Lil, de Lil, etc). Dat vind ik echt zo lelijk. Maar om eerlijk te zijn: Ik ben zelf ook altijd wel van verkleiningen maken, dat is mens eigen denk ik. Maar denken jullie echt dat iedereen haar Lil gaat noemen, als in "Hee, Lil!" En zo ja wat vinden jullie daarvan? Moet ik op zoek naar een andere naam in die trant? Ik vind Lily gewoon zo leuk...
Zou gewoon zeggen "nee, het is LILY geen lil" Helemaal t verbannen lukt denk toch niet hoor maar zoals in je omgeving kan je t ze wel duidelijk maken dat t Lily is en geen lil ..
Het gebeurt altijd. Er worden altijd bij elke naam koosnaampjes bedacht, meestal afkortingen of juist verlengingen. Zeker kinderen onder elkaar doen dat, luister maar eens in een speeltuin of op een schoolplein. Maar mijn neefje Milan wordt liefkozend ook wel eens Milannie genoemd bijvoorbeeld. Mijn zusje Kirsten wordt afgekort naar Kirst. Gewoon omdat het soms liever klinkt en soms makkelijker is. Maakt niet uit welke naam je kiest, dat gebeurt gewoon.
Wij hadden een huisdier met de naam Lily en als koosnaampje zeiden we Lils je houd het niet echt tegen. Maar dat je vriend Lil zegt lijkt me ook irritant haha het klinkt vrij lelijk inderdaad
Ik noem mijn zusje zo of Lili, haar naam heeft er eigenlijk nog anne achter (als je begrijpt wat ik bedoel). Dat koosnaampje is echter alleen voor echt naaste familie en vrienden hoor. Misschien in totaal 10-15 mensen, verder noemt iedereen haar bij haar volledige naam. Bij mij is dat ook zo en mijn andere zusje ook. Gebeurt hier trouwens ook met onze dochter, maar ligt misschien aan onze familie hihi. Afkorten is alleen voor naasten bij ons. Maar als je zelf van het afkorten bent en Lil niet mooi vind, waarom niet voor een langere variant gaan en een kortere roepnaam of eigen koosnaampje. Bijv Lilian, Lilianne, Lily-Rose etc.? Wij hebben daar wel heel erg rekening mee gehouden, juist omdat wijzelf ook de namen van onze echt naasten afkorten. Maar wij hebben allemaal wel weer wat langere namen, dat scheelt ook.
Ik snap je opmerking, ook aan gedacht maar Lilian of lilianne of Lilia word denk ik ook afgekort naar lil en niet naar Lily..?
Om deze reden hebben wij vanaf het begin af aan gezocht naar een naam waarvan we de afkortingen ook leuk vonden. Een neefje heet Daniël en mensen noemen hem makkelijk Daan. Zijn vader vindt dat vreselijk, maar ja, je kunt het nauwelijks voorkomen.
Ik heb m'n dochter Lillian genoemd. Haar roepnaam is Lilly. Ik vind Lil ook vreselijk, maar ze is tot nu toe door niemand zo genoemd. Ook niet op het kdv (Expres Lillian omdat ik de uitspraak lie-lie-jan ook vreselijk vind. Je spreekt haar naam dus uit als li-li-èn)
Dochter van Andy & Melisa heet ook zo en dat korten ze idd ook af tot lil. Dat afkorten krijg je toch denk ik....Op de basisschool gebeurde dat ook altijd onderling met vriendinnen.
Dat is net wat je gaat gebruiken denk ik. Bij mijn zusje dus Lili toen ze klein was en nu steeds vaker ook Lil (net even minder kinderlijk ofzo). Omdat ik het zo gewend ben, vind ik het ook niet lelijk haha.
Ik vind het niet lelijk, maar lijkt me moeilijk als je het wel stom vindt. Het is lastig om die afkorting in de kiem te smoren als je eigen partner haar zo noemt! Je zou tegen je partner kunnen zeggen dat je het echt niet mooi vindt en vragen of hij er mee op wil houden. Dat het voor jou een reden zou zijn om een andere naam te gaan zoeken.
Tja dat is toch te verwachten, word met elke naam gedaan. Zou het even bespreken met je vriend maar meer kan je er denk ik niet aan doen. Vind het juist wel schattig dat hij de kleine nu al zo noemt
Hier wel rekening gehouden met de afkorting, want ook al wil je het niet, het gebeurt toch. Is het niet thuis dan wel op school. De afkorting lil vind ik ook echt niet mooi...denk ook dat velen het nog eens verkeerd verstaan. Voor mij zou dit reden zijn niet voor de naam te kiezen...
Mijn kids heten jarno lotte milan en femke.en die namen worden nooit afgekort.door ons niet en door anderen ook niet. En anders gewoon zeggen ze heet lily en geen lil.of wat ze er met ook van maken
Niemand kort de naam van de oudste tot nu toe af (en is goed af te korten), ze wil het zelf niet. Bij de jongste kort ik het wel eens af maar dat wil ze niet dus ik probeer erop te letten . Als ze later pubers zijn zal het wel eens gebeuren. Maar nu (bijna 8 en 5,5 jaar) nog helemaal niet door vriendjes en vriendinnetjes.
Ik had ooit een meisje op mijn werk dat severina heette. Mijn collega noemde haar een keer severien. Bijdehante 3-jarige reageerde direct: ik heet geen severien ik heet severina! Maar dan moet je het als familie ook nooit afkorten denk ik, anders is dit voor een kind gewoon normaal.
Dat dacht mijn moeder ook, ze vond het toen ook verschrikkelijk toen dat op de middelbare veranderde. Je houdt het niet tegen, het gebeurd bij iedereen tenzij je blijft herhalen dat je het niet wilt. Ik kies zelf ook een naam waarvan ik alle afkortingen leuk vind. Namen als Loïs, Sophie, Nova en Charlotte( Lotte prima maar het word ook vaak Char brr) vielen hierdoor af. Maar Lil vind ik dan weer helemaal niet erg, juist wel leuk maar ik snap dat het niks is als je het niet mooi vind. Dus of blijven herhalen of iets anders zoeken zijn je enige opties denk ik.
Mijn naam wordt ook altijd afgekort, maar dan wel alleen door familie/vrienden (intimi). Anderen zullen dat nooit zo snel doen. Ik heb er zelf nooit zo'n probleem mee gehad. Als jij de afkorting 'Lil' nu al niet mooi vindt, dan zal je inderdaad direct mensen moeten corrigeren (inclusief vl) of een naam vinden waarbij het niet afgekort wordt of de afkorting je niet stoort. Ik vind het in ieder geval niet storend en misschien juist ook wel voor straks 'volwassen' klinken.
Het kan later ook altijd gebeuren. Zou tegen mijn man zeggen dat ik lil echt niet mooi vind. Bedebkt hij maar wat anders haha! Vind lily een mooie naam