Gister wilde ik bijna eten gaan koken en pakte een lepel uit de la. Toen ik de la dicht wilde maken liep ons meisje onder me door, nou niks aan de hand dacht ik, maar niks was minder waar. Ik keek naar ons meissie en ik zag dat de kastjes en de vloer onder het bloed zat . Ze huilde niet of niks en liep vrolijk verder. Dus ik haar opgepakt en wat bleek, had ze blijkbaar met haar vinger ergens tussen de la gezeten (denk ik), haar vel lag los op het topje van haar middelvinger en het bloedde, niet normaal. Nou wat doe je dan. Hup onze meid op de aanrecht en wat schoonmaken, maar het bleef bloeden. Pleister erop heeft geen zin, want die moest erweer af :x. Dan maar handje omhoog en vinger dichthouden en een steriel gaasje. Dus op de aanrecht naar buiten laten kijken en aarbeitjes voeren (vind ze lekker). Na 15/20 minuten, het bloedde nog steeds. Mijn vader maar opgebeld wat ik nog meer kon doen. Tja zegt ie, dan probeer maar een drukverbandje en haal dat straks maar weg. Inmiddels alweer bijna een uur verder en eindelijk was het bloeden zelf gestopt (pppfff). Ze had in die tussentijd zoveel aardbeitjes op (omdat ze stil moest zitten), dat ze iets minder avondeten op had, maar goed. Tjeetje zeg, dat was heftig, en ze had er niks onder geleden en had ook nog geeneens gehuild dat ze pijn had. Nu ziet haar vingertje er niet echt charmant uit, hopen dat dat weer goedkomt. Daarna alles gedweild, want mijn keuken zag eruit als een bloedbad. Het was me een avondje wel zeg. Sorry voor het lange verhaal, maar moest het ff kwijt.
Kan me voorstellen dat je het even kwijt moet zeg. Maar wat een bikkel van een meid heb je zeg. Niet huilen . En met haar vingertje komt het vast wel goed hoor.
dat is een stoere meid! ken genoeg kids die dan alles op alles te zetten om te janken! snap dat je er van schrikt ook trouwens.. zo veel bloed uit zo'n klein meisje..
Hmmm was het wel alleen vel dan? Ik zou juist het feit dat ze er niks van voelt wel serieus nemen, misschien is het wel dieper dan het lijkt ofzo. In de gaten houden hoor!
Nee, het was alleen vel. Als je vingertop bloed, dan lijkt het heftiger als dat het is, alleen wij kunnen er een pleister opdoen op het bloeden te stelpen, bij zo'n kleine gup gaat dat iets lastiger. Vandaag heb ik eens naar de vinger gekeken en je ziet alleen een sneetje waar het vel weer tegen de vinger aanzit, ze kan haar vinger gewoon gebruiken. Hier huilt onze meid niet snel, ze valt weleens met haar snufferd op de tegels, maar alleen de eerste keer heeft ze gehuild, nu ook niet meer.