Genoeg kindjes

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door linnepinneke, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben bijna 8 weken geleden bevallen van een tweeling, dit zijn mijn eerste 2 kindjes maar als het aan mij en mijn man ligt ook de laatste 2... Ik vind het zelf genoeg maar ik krijg zulke vreemde reactie's van mensen als ik dit zeg, zijn er meer meiden die dit hebben???

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zoals je ziet is Aaron al ruim een jaar en ik heb nog steeds dat ik denk: ik vind het wel goed zo.
    Hoe ik er over een jaar of 2 jaar overdenk, weet ik natuurlijk niet. Maar ik vind het gewoon prima zoals het is. Mensen reageren inderdaad wel eens raar, maar eigenlijk interesseert het me weinig.

Het is ons leven en mijn lijf (nog steeds herstellende van BI). En wij zijn gelukkig zo.

Niks van aan trekken meid. Het is zeker niet raar!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ja, je kind bewust enig kind laten is ook niet 'normaal' blijkbaar, maar dat boeit me weinig. Ik vind het helemaal goed zo en peins er dus niet over nog een tweede op de wereld te willen zetten. Zeg nooit nooit, natuurlijk, maar afgaand op onze redenen om het bij één kind te houden en mijn 'afkeer' tegenwoordig voor hele kleine babietjes (ik vind ze echt niet leuk meer; vreselijk, he?), denk ik niet dat het nog gaat veranderen.....

Vergeet mijn clou te plaatsen: ik krijg ook vaak vragen en opmerkingen over onze beslissing, maar ben ermee gestopt me te verdedigen. Als mensen vragen of er nog een broertje of zusje voor Sil komt, zeg ik gewoon 'nee' en als ze vragen waar, zeg ik 'daarom'. Het gaat gewoon niemand iets aan, maar de vragen blijven, hoor... Ik zal er dus aan moeten wennen, denk ik ;)

4. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nou ik had voor mijn zwangerschap, eentje vind ik eigenlijk wel erg leuk... Nu bleken het er 2 te zijn maar een enigst kind had ik dus echt geen probleem gevonden!!!

5. fafje

fafje Niet meer actief

nou ik heb het tegenovergestelde, maar ik heb dan ook geen tweeling..

Kan me heel goed voorstellen dat je voorlopig nog lang niet aan meer kinderen denkt hoor...is toch logisch...een tweeling is wel NET ff iets anders dan 1 kindje en dan tijdje later nog 1...

nee hoor niet raar...die mensen die dat zeggen, die zijn raar :p

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

hahah grappig....linnepinneke, met 1 kindje van 2 maanden oud wilde ik al nie denken aan een volgende zwangerschap en baby laat staan met 2! ahahah Een heel logisch gevoel naar mijn idee. Bij mij kwam het gevoel weer een beetje toen de kleinste wat zelfstandiger werd en een beetje ging lopen. Ik ben stiekum wel een beetje jaloers op het gevoel wat jullie hebben. Kon ik maar stellig zeggen dat het genoeg is! We hebben inmiddels 3 kindjes en ik vind het super maar als ik naar mijn verstand luister, is het genoeg maar mijn gevoel.....zegt nog eentje hahaha

7. fafje

fafje Niet meer actief

alsof het heeeeeeeel zielig is voor je kind, dus als je aan kinderen begitn MOET er altijd nog 1 komen...idd dat is zo'n irritant beeld van de meeste mensen...alsof je dan heel egoistisch bent..
    hahah je kindje heeft er juist profijt van, mist niks...ik ben 10 jaar enigskind geweets ( weliswaar omdat mn moeder scheidde van mn vader en later hertrouwde en toch nog een kindje kreeg)

Maar ik had dan heel veel nichtjes en neefjes...ben heel zelfstandig opgevoed en kon heel goed delen etc etc ( dat is ook altijd iets waar mensen zich druk om maken)...

anyway dit was mss even offtopic, maar ik moest het ff kwijt!(ondanks dat ik heel graag een heel groot gezin wil, snap ik ook heel goed de mensen die het bij 1 hoduen)

8. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nou ik zou het zwanger zijn nog best een keer willen doen hoor want dat mis ik wel maar het naproduct (sorry dat ik het zo noem hoor hahaha) hoef ik niet meer... Ik ben gelukkig met mn 2 heerlijke kereltjes!!!

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Nou, prima toch? Zolang JIJ degene bent die je kinderen moet voeden, kleden, huisvesten, grootbrengen e.d. ben jij (samen met je man natuurlijk ;)) ook degene die beslist!

In de ogen van anderen doe je het toch nooit goed, al krijg je er 100!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zowizo zijn je kindjes nu nog heel jong, maar ik vind het -zeker bij een tweeling, dan heb je er al 2!- helemaal niet gek dat je het daarbij wilt laten. Wat dat betreft is het niet snel goed hoor, mn nicht heeft 1 dochtertje, heeft heel wat moeite gekost zwanger te raken, toen een extreem prematuur en daarna een postpartum depressie. Tijdens de depressie hoorde ze vaak "ooh wat leuk ben je weer zwanger?" Nee ik ben dik van de anti depressivia zei ze dan. Maar als je 'maar' 1 kind hebt, dan hebben mensen hun oordeel klaar, als je na 3 maanden weer zwanger zou zijn is het een 'ongelukje' en als je een groot gezin wilt, dan ben je niet goed bij je hoofd ofzo...

Wij willen denken we wel meer als 1 kindje maar eerst deze maar eens afwachten. Toch horen we nu al vaak "Bij de volgende, want ik neem aan dat er nog meer komen"...

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wel de wens voor ooit een 2e maar moet er nu ook echt nog niet aan denken. Ik ga er vanuit dat de kriebels vanzelf weer een keer komen.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben ook een tweeling en laten het hier ook bij hoor.

Heb altijd gezegt dat we graag 2 kindjes willen. Nu hebben we een tweeling gekregen.

Ik heb wel een hele moeilijke zwangerschap gehad en kon moeilijk zwanger worden. Uiteindelijk veel te vroeg bevallen, met 28 weken.

Stel ik was zwanger geweest van 1 inplaats 2 , en dit alles was ook gebeurd dan hadden we het ook bij 1 gelaten omdat ik het nooit weer wil mee maken.

Nee, wij laten het hier bij. We hebben genoeg mee gemaakt en we hebben nu 2 gezonde mannen dus wat wil een mens nog meer.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind de vraag alleen al zo onbeschoft, dat ik helemaal geen antwoord zou geven. Van bijvoorbeeld onze ouders, broers of m'n beste vriendin zou ik het misschien wel kunnen hebben. Maar de rest van de wereld gaat het echt geen ... aan.

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Laat de rest van de wereld er nou toch van overtuigd zijn dat ze alles maar aan je mogen vragen...! ;) Ik heb er inmiddels wel lak aan, maar daar heb ik wel wat moeite voor moeten doen. Het lijkt erop dat iedereen vindt dat hij/zij het recht heeft een mening te hebben over de keuzes die je maakt in je leven. Van mij mag dat ook, maar ik ga er geen verantwoording meer over afleggen. Daar hebben ze dan weer geen recht op :)

Deel Deze Pagina