Ovulatie gemist? Tp cryo in eigen cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elocina, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Hi allemaal,
    Afgelopen vrijdag had ik uitgangsecho ivm het terugplaatsen van onze cryo in eigen cyclus. Ik had toen 1 dominante follikel van 18 mm op cd9 en de arts zei: begin maar alvast met ovulatietestjes vanaf morgen. Mijn eisprong is voor de mmm altijd tussen cd14 en cd17 geweest.
    Nu vergat ik op zaterdag (cd10) te testen en dus heb ik vanaf cd11 getest. Ik dacht op cd11 wel een heel licht streepje te zien. Maar nu is het cd14 en mijn ovulatietesten zijn spierwit. Wat denken jullie, zou mijn ovulatie dan toch op cd10 geweest zijn en heb ik hem gemist? Of heb ik nog een kansje op een late ovulatie?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou nog zeker een week blijven doortesten. Een goede eisprong kan plaatsvinden als de follikel minimaal 21 mm groot is, maar hij kan ook veel later pas gaan springen.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bij ons in het ziekenhuis zeiden ze het anders... Bij de iui's heb ik bijvoorbeeld mijn eisprong telkens de dag na de follikelmeting gehad en dat was de eerste keer met 17mm, de 2de keer met 18mm en de 3de keer met 21mm. Ik denk dat een eitje heus wel vroeger kan springen dan bij 21mm hoor!
    Bij ons moest hij minimaal 17mm zijn...

Even ontopic... Ik zou ook nog even doortesten, maar is het niet slimmer om contact te nemen met het ziekenhuis voor een bloedname of echo om nog eens te kijken of hij al gesprongen is?
    Ik veronderstel als je follikel vrijdag al 21mm was, dat hij ondertussen al gesprongen is... Wie weet had je vrijdag of donderdag al wel een positieve ovulatietest (want toen heb je niet getest begreep ik?)

4. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Dank voor jullie reacties!
    Ik had vrijdag een follikel van 18 mm, dus niet van 21. Zaterdag heb ik niet getest maar vanaf zondag wel met clearblue smiley en allemaal negatief.
    Ik zou het zo raar vinden als mijn eisprong voor het eerst nu ineens op cd10 zou zijn geweest terwijl hij altijd vast tussen cd15-17 zit (heb 1 keertje cd14 gehad).
    Maar zal idd nog maar even doortesten sowieso, hopelijk komt ie nog!

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Een follikel vanaf 18mm groeit normaal zeker ongeveer 2mm per dag... Dus dan zou hij vandaag ongeveer 28mm zijn (neem nu nog minstens 26mm)... Dan moet er toch stilaan iets te zien zijn op je testen...
    Hopelijk komt je piek snel, vind wel dat het lang duurt navenant de grootte van je follikel :)

6. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Goeie tip van het blijven doortesten, want zojuist, dus een week nadat de follikel 18 mm was (?), positieve test op cd16!
    Nu begin ik te denken: zouden mijn follikels in de natuurlijke cyclus pas springen bij >30 mm en halen ze ze (voor mijn rijpingsproces dan) niet te vroeg weg bij de ICSI behandelingen die we hebben gehad?
    Moeite waard om eens te vragen volgende keer. Voor nu heel blij dat ik m niet gemist heb :)

Deel Deze Pagina