Plas ophoud

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter plast gemiddeld 2 keer per dag. We mogen haar niet op de wc zetten, ze breekt de boel af. Ze zegt dat ze het zelf aangeeft als ze moet en dat doet ze gelukkig ook. Maar het zijn soms dus megalange plassen, vind je het gek als ze 5 a 6 uur lang niet meer geweest is.
    Dit lijkt me natuurlijk niet goed voor haar blaas. Ik probeer haar niet te pushen, dus ik vraag het zo min mogelijk. ( soms zeg ik wel 'mama gaat even plassen, ga je ook plassen?')
    Is er nog iets anders wat ik zou kunnen proberen om haar meer op het toilet te krijgen? (Lokken met mooie stickers werkt ook niet meer en ik geef haar regelmatig drinken).
    Op de psz plast ze bv ook niet. Als ze vragen of ze moet plassen zegt ze:Nee, als Carmen moet plassen gaat Carmen dat zelf zeggen! 😂
    En bij mijn ouders idem dito. Had gehoopt dat vreemde ogen zouden dwngen, maar ze wil dus echt niet.
    Ze doet ook al sinds november geen mddagdutje meer, dus ze plast ook niet meer overdag in haar luier.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Was hier een fase die vanzelf voorbij ging.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ook zo hoor
    Ze is sinds ze 2.2 zindelijk overdag en kon gelijk 4 uur ophouden.. Nu in luiers in nacht en dan in ochtend plast ze niet pas als ze echt moet en dat is rond 13 of zo en in avond iets vaker maar inderdaad ze plast dat grote hoeveelheid in 1keer
    Erop of vragen of dreigen heeft geen zin;))

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier was ze met 2 jaar en 5 maand overdag zindelijk. En houdt het ook lang op. 5 maand later was ze ook 's nachts zindelijk. Ze plast gemiddeld 4x. Bij opstaan. Tussen de middag vlak voor avond eten en bij het naar bed gaan.

Deel Deze Pagina