Door bekkeninstabiliteit in de ziektewet.. Hoe contact werkgever?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door DramaisforNerds, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat we een andere mening hebben. Geeft niks... mijn mening is niet belangrijk. Die van jou wel. En die van je baas ook.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @MamaZijnIsDeBom als je in de ziektewet zit mag je gewoon nog een leven hebben hoor. Ik vind je behoorlijk aanvallend naar @DramaisforNerds

    Ik vind het dus ook heel flauw als de dochter van de baas wel thuis mag werken als het haar uitkomt en ts niet.
     
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Is niet zo dat gewoon makkelijk is voor je baas dat je 100%ziek door zwangerschap bent ? Dan kan hij jou volledig vervangen.
    Makkelijker dan jij die ver van de zaak verwijderd zit en iemand die jouw baan gedeeltelijk moet opvullen?

    Misschien kan je het met die wetenschap makkelijker los laten?

    Uitjes etc zou ik voorlopig niet aan mee doen. Zou inderdaad beetje dubbel zijn dat je wel ver kan reizen en lang zitten voor etentje maar niet voor je werk.

    Ik begrijp verhaal/gedachte wel van mamazijnisdebom. kennis van mij zit al lang thuis, (ziek na zwangerschap ) alles kan! Vakantie na vakantie pretparken hele land door reizen naar uitjes. Maar werk kan niet... Ik zou dan ook achter mijn oor krabben als collega. Zeker als die niet weten wat er echt speelt.
     
  4. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    @MamaZijnIsDeBom ik zat bij deze zwangerschap al met 8 weken volledig thuis. En reken maar dat de bedrijfsarts en het UWV hebben gezegd dat ik vooral moest gaan genieten van wat er nog wèl ging.

    Bij bijvoorbeeld het bedrijf van mijn moeder wordt juist alles op alles gezet zodat langdurig zieke collega’s ook mee zouden kunnen op bedrijfsuitjes en dergelijke. Om in ontspannen sfeer nog een beetje contact te houden.

    @jolien 1986 als je het hele verhaal niet kent/niet weet wat er verder nog speelt, waarom zou je dan oordelen?
     
  5. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat soms het hele plaatje wat argwaan kan opwekken bij mensen. Met name de mensen die iedere keer je werk moeten oplossen.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  6. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wow ik kan weer eens niet slapen, maar wat een vooroordelen in dit topic! Daar zou je bijna wakker van gaan liggen

    @DramaisforNerds laat je niet gek maken door je werkgever of door iemand hier op het forum. Prima om meerdere kanten te belichten maar alleen jij kent het hele verhaal en je gevoel erbij.
    Wanneer de situatie niet zal verbeteren en jij alleen stress hebt zou ik het laten rusten verder. Je hebt je gevoel uitgesproken. Geef misschien nog aan dat je open staat om hierover in gesprek te gaan, maar veel meer kan je nu toch niet. Hou dan liever energie en focus over voor het behoud van zo min mogelijk klachten en je herstel straks
    Wat eerder al genoemd werd kan het ook inderdaad zijn dat het voor je werkgever handiger is dat je volledig in de ziektewet zit...
     

Deel Deze Pagina