Ik vraag me wel eens af of ik genoeg met Esmae speel. Bijna veertien weken is ze alweer! 's Morgens haal ik haar uit bed met een brede grijns en hebben we tijdens het aankleden al hele gesprekken. Ik klets met haar, doe "kietel" spelletjes (komt een muisje aangelopen, hapjes nemen haar buikje en nek, dat soort dingen). Na het aankleden hobbelen we naar beneden en dan krijgt ze de fles. Dan zit ze nog even bij me en dan leg ik haar in de box. Ze heeft een Nijntje mobile waar ze echt hele gesprekken mee heeft en vermaakt zich dan ook uitstekend. Tussendoor kom ik de hoek omzeilen en klets ik gezellig met haar, of geef speeltjes aan en hou haar handjes vast of ik beweeg haar beentjes. Ik kijk haar dan ook goed aan en ze lacht heel veel. Tussendoor als ik bezig ben en ze slaapt niet, maakt ze heel veel geluiden en daar reageer ik dan wel op vanuit de keuken bijvoorbeeld. Dan zien we elkaar even niet. Ze kan zichzelf heel goed vermaken. Ze kan echt een uur heel wakker bezig zijn met die mobile of met haar babygym en zodra ze moe wordt, is ze wat mopperig en valt ze snel in slaap. Eigenlijk huilt ze heel weinig en lacht ze veel. Ze is vast tevreden, maar toch vraag ik me dus af of ik genoeg doe en ik vraag me zeker ook af hoe jullie dat allemaal doen!
Klinkt perfect! Hier eigenlijk zo'n beetje hetzelfde. Na de fles even op schoot knuffelen en kletsen en dan lekker in de box zelf laten spelen en af en toe even "meespelen". Als ik zie dat ze moe wordt gaat ze naar bedje.
Hetzelfde als hier boven, wakker worden, flesje daarna ff knuffelen op schoot en spelen, dan even in de box om alleen te spelen en zodra hij gaat jengelen, mopperen en gapen hup terug naar zijn bedje.. De ene keer doet hij dit alles in een half uur na zijn fles en de andere keer is hij wel meer als een uur daarna wakker... Dat verscheelt wel. Maar volgens mij doe jij het hartstikke goed hoor, een baby hoort ook alleen te kunnen spelen in de box ( mijn zoontje houdt dit vaak maar 15 min vol)
Ik plaats ook geen berichten meer hoor Ik had dit nog niet gepost of mevrouw begon huilerig en hangerig te zijn.. Ik denk dat het nog wat na-weeën zijn van afgelopen vrijdag, toen heeft ze haar tweede prikjes gehad. Pech ook nog dat ik pijn in mijn nek/schouder heb en dus sjouwen met haar wat lastig is. Heel lastig. Sinds ik veel met een klein smurfje loop te sjouwen, heb ik toch wel veel last van nek en schouders. Ben ook niets gewend geloof ik...
Nou volgens mij doe je het super! Je bent bijna de hele tijd met haar bezig, daarvoor hoef je r niet altijd vast te houden!! En ze is erg vrolijk, dus ik zeg, keep up the good work!
Ik vind ook dat je genoeg speelt en aandacht geeft aan je kindje hoor! Geniet er maar lekker van dat ze zich zo goed vermaakt. Ik herken je gevoel wel heel goed. Die van ons kan ook goed alleen spelen. Natuurlijk geeft ik hem veel/genoeg aandacht en toch soms de twijfel "is het genoeg". Ach je kan moeilijk de hele dag haar handje vasthouden want het huishouden etc. gaat ook gewoon door.
ha ha, grappig hoor want ik vraag me iedere dag af, geef ik je wel genoeg aandacht of juist teveel ....je moet ook leren alleen te spelen....in de box....eh...of zal ik nu weer wat met je doen...oh alweer moe...in bed ( alweer..). En zo vul ik mijn dag!!