door clomid een meerling...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door French, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb de bijsluiter ff zitten lezen en er staat dat je meer kans hebt op een meerling door gebruik van clomid.
    ik wilde vragen of dat hier meiden zijn die zwanger zijn van een meerling of iemand kennen....die zwanger zijn geraakt met hulp van clomid.

2. Niet meer actief

hoi
    het kan idd wel een meerling met clomid
    de kans ligt iets hoger
    maar het komt niet zo heel veel voor
    ik ken 1 iemand die zwanger geraakt is van een tweeling
    succes met zwanger worden ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

De kans is inderdaad wel groter. Maar meestal krijg je goede controles bij gebruik van clomid (daarom ben ik daar ook zo voor) en kan je het van tevoren weten. Alhoewel ze altijd wel een eitje over het hoofd kunnen zien, maar die kans is heel klein.

En ach, ben je meteen klaar... alleen brengt een meerlingenzwangerschap wel wat meer risico's met zich mee.

groetjes,
    Snoopy

4. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Mijn gyn heeft bij het voorschrijven van clomid het een en ander uitgelegd. Hij vertelde dat we streven naar 1 eitje. "Als er 2, 3, 4 of 5 eitjes zijn, moet je niet onbeschermd gemeenschap hebben."

Vond ik op zich vreemd. Want met 2 eitjes is toch niks mis. En ik las ergens anders op het forum dat er ook meiden met 3 eitjes doorgaan. Je weet nooit of ze ook alledrie bevrucht worden...

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

De eitjes die bevrucht raken kunnen ook weer delen...in het ergste geval kan je met 2 eitjes dus 4 kindjes krijgen!
    De kans is heeeel klein...maar het kan theoretisch gezien.
    Elmo

6. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Oh vandaar dus! Goh dan baal je wel als je 2 eitjes hebt en het moet worden afgebroken! Daar gaat weer een kans...

7. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons in het ziekenhuis is 3 eitjes de limiet. Tot en met 3 eitjes gaat de behandeling gewoon door (als je dat tenminste wil). Meer dan 3 eitjes, dan wordt de behandeling gestopt.

De kans dat je ook daadwerkelijk van een meerling zwanger raak, als je meerdere eitjes hebt, is wel aanwezig, maar niet heel groot.

Ik heb één keer 2 eitjes gehad, en ben niet eens zwanger geworden van een eenling.

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Een kennisje van mij heeft twee jongens met IUI. Het is een twee-eïge (of eiige?) tweeling. Dus heeft vast met de hormonen te maken. Bij ons gaan zetot maximaal 3 eitjes.

9. Niet meer actief

Ik ben zwanger geraakt mbv Clomid en pregnyl. Er waren 3 eitjes gesprongen maar ben 3 weken geleden bevallen van Isabella ;)

Deel Deze Pagina