Heb net even de belastingaangifte over 2008 zitten invullen.... en voor het eerst sinds jaren lijkt het erop dat we moeten betalen En dan hebben we het niet over tientjes..... maar over ongeveer 1200,= Heb zelfs al woorden gehad met mn vriend. Of ik niet dingen over het hoofd had gezien, of ik alles wel goed had ingevuld, of we het niet kunnen overslaan dit jaar... duuuuuhhhhhh, we MOETEN aangifte doen. Ik vermoed dat het komt omdat mijn vriend een deel-WAO krijgt en verder heeft gewerkt (meer dan voorgaande jaren) en dat daarbij de arbeidskorting dubbel is toegepast.... met andere woorden dat hij in feite teveel geld heeft gekregen. En we hebben geen aftrekpost meer ivm alimentatie/bijdrage voor zijn dochter (is inmiddels 18+) Nou ja.... deze week nog maar eens gaan kijken. Ik heb er nu even geen trek meer in en wie weet heb ik wel zaken over het hoofd gezien. Pffftttt.... en vergeet ik nog te zeggen dat er over 2005 en 2006 ook al correcties waren geweest en er ook nog een deel moest worden terugbetaald ( à 800,=)
Echt balen, Ik moet het ook nog invullen, ben benieuwd. Vorig jaar moesten we 800 betalen. Geen idee waarom.
Pfffoeii... ja, als hij dubbele arbeidskorting heeft gehad (en waarschijnlijk dus ook dubbele heffingskorting) dan is het wel begrijpelijk dat je flink moet bijbetalen, maar grappig is anders.... Heel veel succes meid en misschien kan je nog wat aftrekpostjes opvoeren als je goed nadenkt (ziektekosten, premies uitvaartverzekering, giften, enzovoorts)? Groetjes, Josien
wij laten het altijd invullen, ben altijd veelste bang dat ik dingen verkeerd invul. maar ik snap eigenlijk ook niet waarom je dan nu ineens zoveel moet betalen, kan het niet zijn dat je vorig jaar dan teveel aan voorlopige belansting heb gekregen? (het bedrag dat je in de maand krijgt?)
Met WAO is dat vaak zo, mijn vader heeft ook van de laatste drie jaar veel moeten terugbetalen. Die zit ook in de WAO bekijk idd goed of je ook nog aftrekposten op kunt voeren. Mischien mag je het in termijnen betalen? Of laat een deskundige er naar kijken kost een paar tientjes maar het is mischien de moeite waard.
Nee daar zit t m niet in.... wij krijgen nl nooit een maandelijkse teruggave. Ik vul het altijd eens per jaar in en dan ontvang ik ook "eenmalig" een bedrag terug Normaliter hoefden we niets terug te betalen, maar ik verwacht gewoon dat het ook komt omdat hij sinds vorig jaar veel meer is gaan werken en voor die tijd werkte hij misschien 10 uur per maand oid. @de rest: Ja ik zal nog eens goed gaan kijken naar de evt aftrekposten en inderdaad anders een deskundige naar laten kijken.... ik beschouwde mezelf altijd als "deskundg" genoeg.... maar sinds gisteravond twijfel ik wel een klein beetje aan mezelf
ik ben blij dat mijn vriend accountant is van beroep..hoef ik mijn hoofd er niet over te breken....zijn heel veel mensen die het door hem laten invullen hoor omdat ze bang zijn het niet goed te doen of iets over het hoofd te zien...mensen die het voor hun beroep doen blijven tenslotte up to date...succes ermee..
wij moeten het ook invullen heb een afspraak gemaakt via de fnv. die vullen dat voor je in. vorig jaar hadden we dat voor het eerst gedaan en doen we nu weer. ik had het eerst zelf ingevuld om een beetje te schatten hoe of wat. later gewoon via fnv gedaan nou wel beter want hun weten precies wat je allemaal kon aftrekken scheelde toch ff 1300 euro met wat ik had uitgerekend. kijken wat er dt jaar uitkomt.