DOOR DETACHEREN TIJDENS CONTRACT?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fa19, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fa19

fa19 Nieuw lid

3 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben moementeel 36 ween zwanger en ben met verlof.
    Mijn baas is niet zo blij met mijn zwangerschap en wil van mij af. Eerst wilde hij mijn contract antidateren dus in plaats van een jaar een half jaar van te maken terwijl ik allang door de proeftijd heen ben. Ik heb toen geen akkoord gegeven. Nu stuurt hij mij een email of dat ik mijn cv wil mailen. Dit omdat hij aangeeft dat er vanaf april geen intern werk voor mij is dat hij mij wil gaan door detacheren. Maar mijn contract loopt af in augustus. Hoe kan hij mij door detacheren terwijl in nog een contract bij hem heb? Weten jullie hoe ik dit moet aanpakken. Ik weet me geen raad. Dit nu tijdens mijn verlof. Ik kan nog een eens genieten. Sorry voor mijn lange verhaal.

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Jeetje meid,

Balen zeg, zo'n baas. Het is echt niet netjes wat hij doet.

In principe mag hij jou best 'doorlenen' naar andere bedrijven/afdelingen oid. Dit komt bijv. bij de overheid ook best veel voor. Niks om je zorgen over te maken.

In principe hoef je geen lager werk aan te nemen, en ik neem aan dat hij je contract in augustus sowieso niet gaat verlengen, dus misschien dat je dit zelfs wel kunt zien als een kans op een nieuwe baan!

Verder kan hij echt niet zomaar van je af. Probeer zo veel mogelijk op papier te krijgen, of schrijf anders een verslag van de gesprekken op, zodat je straks precies nog weet wat wanneer aan de orde is gekomen. Een soort van dossieropbouw aan jouw kant. Mails etc. al dat soort zaken kunnen nog van belang zijn.

probeer je verder echt niet te veel zorgen te maken! Gewoon genieten van je verlof, en misschien is het handig om wel eens rustig om je heen te gaan kijken naar een andere baan? (je hebt nog tot augustus, dus dat komt vast wel goed)

oja, laatste tip:
    In ieder geval niks tekenen of toezeggen in een gesprek.

3. fa19

fa19 Nieuw lid

3 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi meid,

Dankje voor je reactie. Alleen wat ik niet begrijp ik ben bij hem in dienst met een gewone contract dan kan hij mij toch niet uit lenen aan een andere bedijf?

Ik heb een dossier bijgehouden en ik geef tevens geen akkoord.

groeen

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. hoe dat juridisch precies in elkaar zit weet ik niet, maar volgens mij mag dat wel. Helemaal als hij aan kan tonen dat hij geen werk voor jou heeft. Ik denk dat je het beste het juridisch loket, of je rechtsbijstandverzekering even kunt bellen.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dit staat vaak beschreven in je contract. indien er geenw erk binnen eht bedrijf is, kan je overgeplaatst worden naar een andere afdeling of andere vestiging binnen een x aantal kilometers. ook lager werk mag aangeboden worden, echter altijd voor het zelfde loon.

je precieze rechten en plichten kan een juridisch loket of een vakbond voor je bekijken.

in de tussentijd heb jij 16 weken verlof, dus maak je er neit te druk over en wees niet overhaast met reageren, had hij dit maar voor je verlof, toen je nog gewoon werkte, moteen regelen, verlof is verlof en dus jouw tijd.

6. fa19

fa19 Nieuw lid

3 jan 2009
    4
    0
    0
    Hoi,

Bedankt dames voor jullie reactie's. Het staat niet in mijn contract dat ik door gedetacheert kan worden. Ik heb een gewone jaarcontract bij een bedrijf en niet op detacheringsbasis. Ik zal morgen contact opnemen met de vakbond. Ik probeer nu te genieten van mijn zwangerschapsverlof als hij het toe laat.

groeten

Deel Deze Pagina