reeksen van 6 diensten...zwaar!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mariska1978, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik ben nu bezig aan mijn laatste dienst van een reeks van 6. Ik werk in de zorg en heb er na vandaag 3 vroege en 3 late diensten opzitten.
    Vond dit eerder geen probleem, maar merk nu wel dat ik er moeite mee heb.
    Ben inmiddels helemaal op en tel de laatste uurtjes echt af. Merk ook dat ik wat minder kan hebben van de patiënten en dat ik geen zin heb om moeilijke gesprekken te voeren (werk in de psychiatrie)
    Nu heb ik in mijn nieuwe rooster gezien dat ik nog regelmatig voor reeksen van 6 sta ingepland, maar dnek dat ik dat niet ga volhouden.

Ik ben van plan om het er maar eens met mijn teamleider over te hebben...wat zouden jullie doen?

Groetjes Mariska

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou het er zeker over hebben, je hoeft niet meer 's avonds te werken als je zwanger bent, of dat ook voor onregelmatigheid opgaat weet ik niet maar verzamel genoeg informatie voordat je met je manager gaat praten zodat je al weet waar je wettelijk recht op hebt.

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Ik zou het er zeker met je manager over hebben. Vriendin van mij zat in ongeveer hetzelfde schuitje. De verloskundige zei tegen haar dat haar werkgever een makkelijke keuze heeft: of haar nu minder inschalen en deels in de Ziektewet parkeren, zodat ze het langer volhoudt of het risico lopen dat ze met 25 weken al volledig in de ziektewet moet. Zij werkt nu 50% en zit voor de rest in de Ziektewet. Zoals het nu gaat ziet ze het zichzelf nog maanden volhouden, dus dat is alleen maar positief voor alle partijen.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
  5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Bedankt voor jullie reacties. Dat ik geen nachtdiensten meer hoef te draaien wist ik, maar van de 'normale' onregelmatge diensten had ik geen idee.
    Want dat is juist hetgeen me nu opbreekt! Verder heb ik namelijk nergens geen last van en voel ik me prima. Maar die onregelmatigheid haalt me steeds een beetje uit mijn ritme.

Heb nu lekker een weekje vrij en ga in het nieuwe jaar maar eens met mijn teamleider praten.
    Misschien dat ik met hem kan afspreken dat ik alleen nog maar de dagdiensten ga draaien!

Fijne feestdagen allemaal!

6. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Mariska,
    Ik werk zelf ook onregelmatig (kinderverpleegkundige) en mijn zwangere collega's doen alleen avonddiensten als ze het nog volhouden. Dus sommigen wel en sommige niet. dat werkt erg goed. Hoe het CAO- technisch zit, dat zou je moeten uitzoeken.
    Succes ermee,
    groetjes MaNo

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb gelukkig niet lange reeksen van diensten, maar wel een avonddienst en de volgende dag een ochtend.. Wetelijk gezien mag het, er zit 8 uur tussen... Maar ik heb zelf momenteel die 8 uur slaap wel nodig.. Na een avonddienst kan niet direct slapen en heb ook smorgens wel ff uurtje nodig voor opstaan, ontbijten, douchen/wassen en aankleden..

Misschien geef ik ook wel aan, als dat me echt te zwaar word, om minder te werken.. Terug naar 16 uur ofzo..

8. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Ik heb ook kunnen regelen op het werk dat ik geen laat/vroeg mee krijg, en daar hebben ze nu wel rekening mee gehouden. Ook al werk ik tot 22.00uur ipv tot 23.00uur, en heb dan 's ochtends weer een vroege, dan trek ik dat echt niet. Ben dan op het werk echt niet te genieten.
    Maar ik merk nu ook dat ik liever late diensten draai, ik vind de vroege diensten qua ADL en gesprekken met disciplines etc wel zwaar worden, en als ik moe ben ga ik me er nog aan irriteren ook( werk met gedragsstoornissen).
    Dus ik heb nu met mijn teamcoach en planner geregeld dat ik zoveel mogelijk late diensten kan draaien en af en toe een vroege, want anders ben ik 's avonds nooit thuis (niet zo gezellig voor mij man).

9. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hier nog een onregelmatige werker (psychiatrie). Lange reeksen trek is sowieso al niet, en op dit moment draai ik veel liever late en weekenddiensten dan dagdiensten. Dan ligt het tempo gewoon net iets lager. Gelukkig heeft mijn leidinggevende er alle begrip voor en in overleg is mijn rooster aangepast. Ik ben er maar gewoon eerlijk over geweest, daar heeft iedereen meer aan dan wanneer ik me steeds ziek moet melden omdat ik het niet volhoud.

10. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ik heb gisteravond een late tot half 11 gedraaid en vanmorgen van 8u tot half 4, het leek me goed af te gaan..maar toen ik thuiskwam was ik OP! Ook de reeksen die jij vertelt probeer ik zo min mogelijk te hebben...Nu werk ik 3 dagen en 1 vrij, daarna weer 3, ook redelijk pittig maargoed...ik werk ook in de zorg en meer begeleidend dan echt zwaar verzorgend dus ik denk dat dat ook wel meetelt. Let op jezelf en luister naar je eigen lichaam! Ik weet uit eigen ervaring dat ze in de gezondheidszorg nog geen greintje begrip hebben voor zwangere vrouwen, alleen dat ze veel respect hebben voor mensen die tot 34 weken fulltime doorwerken...maar BOEIEND! het gaat nu om jou, is heel moeilijk, heb ik ook moeten leren...maar wél doen!

Share This Page