Duf door ibuprofen?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik heb een ontsteking in mijn schouder waar ik nu ibuprofen en paracetamol voor gebruik, nu al minder als de eerste dagen, maar kan je hier duf van worden?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja, dat kan.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zou niet moeten van die medicatie.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Staat in de bijsluiter dat je er vermoeid van kan raken. Staat weliswaar bij bijwerkingen die zelden voorkomen maar het kan dus. Geef mij 2 pcm en ik ben duf. Ik werk in de zorg en wanneer mensen een combi nemen van pcm met ibuprofen, hoor ik vaak dat ze er duf van worden.

5. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Heb daar zelf geen last van, maar wel van anderen gehoord dat ze er wel heel suf van werden

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Apart, heb het nog nooit gehoord of ervaren, vandaar mijn reactie.

7. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte altijd ibu tijdens ongi en werd er heel erg slaperig van. Je zal mij er ook niet een in zien nemen als ik auto moet rijden. M'n man heeft nergens last van als hij eens een ibu in moet nemen.

8. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik heb het wel als ik ibuprofen en paracetamol samen inneem.
    Ik word ook misselijk van paracetamol, dus ik ben nooit zo blij als ik dit voorgeschreven krijg.
    Als je er zo duf van word dat het je belemmerd zou ik even bellen, misschien is er nog iets anders wat je kan nemen met net een andere samenstelling.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben zo goed als verslaafd aan Ibuprofen, maar gelukkig nog nooit duf er van geworden. Geen idee ook of dat kan..

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    de ene reageert er heftiger op dan de andere..
    mij kan je volpompen met ibu en ik heb nog steeds pijn en ben niet duf.. maar ik heb dan ook met erge pijn morfine nodig.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ja dat kan; weet niet of je de 600 mg versie gebruikt (krijg je alleen op recept).

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik heb hier liggen en heb het even nagekeken maar zie er niets over in staan :)

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik gebruik 400 Mg ibuprofen en 500 Mg paracetmol, kan dus dat ik moe word van die combi. Het weekend gebruikte ik 200 Mg ibuprofen en zelfde PCM, toen was ik niet zo moe.

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    ibuprofen | Farmacotherapeutisch Kompas

Zie bijwerkingen en overdosering.

Kan dus inderdaad wel. Echter kun je van de ontsteking zelf ook moe worden aangezien het je lichaam aardig wat energie kan kosten om deze te bestrijden.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ja dacht al dat het wel met beide te maken kon hebben. Huisarts zei probeer zoveel mogelijk te rusten. Gelukkig heb ik na vandaag 3 weken vakantie.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar slaap je wel goed?
    Ik gebruik nu hetzelfde, al 5 dagen en word er niet duf van. Moe ben ik wel want 4 a 5 u na inname word ik wakker van de pijn en neer dat die pijnstillers weer werken moet ik bijna opstaan dus moe ben ik wel :)

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.158
    113
    Slik je er dan ook een maagbeschermer bij bij regelmatige inname, ibu is echt tuig he.
    Maar neem aan dat je er de komende maanden vanaf blijft. ;) Gefeliciteerd!

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.158
    113
    Paracetamol en ibuprofen versterkt elkaar, dus het kan heel goed dat je er duf van wordt.

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijwerkingen
    Zeer vaak (> 10%): diarree, dyspepsie. Vaak (1–10%): Hoofdpijn, duizeligheid. Maag-darmstoornissen zoals buikpijn, misselijkheid, braken, flatulentie, obstipatie, bloed in de feces, haematemesis, gastro-intestinale bloeding (soms fataal, met name bij ouderen) en vermoeidheid.

Ik gebruik het ook indien erge pijn en moet zeggen dat ik heel wat gewend ben qua medicatie en er niks van merk.

Zowel mijn vader als een vriendin worden al stoned van een paracetamolletje, want die hoeven echt nooit wat te gebruiken!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Slaap wel goed hoor! Vermoeid kan ook zijn omdat ik toe ben aan vakantie, maargoed vandaag was mijn laatste werkdag dus kan uitrusten nu:)

Deel Deze Pagina