Baby heeft hele nacht geen plasluier

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door beebielove, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Hallo hier een stressende en onzekere moeder,

Mijn meisje is nu 3,5 maand oud (5,3 kg) ik geef haar volledige borstvoeding, sinds een week heeft ze na de nacht geen plasluier, zodra ik haar s'ochtends voed plast ze weer... Ze is gewoon allert en verder oogt ze normaal, iemand enig idee wat dit kan zijn, of wat ik eraan kan doen?

gr

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn dochter plastic s nachts ook nauwelijks ( of niet) de rest van de dag volle plasluiers, jou dochter overdag wel normaal aantal plasluiers?

3. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    ja dat wel.. maar er komt s'avond gewoon echt geen voeding uit mijn borsten. Heb nu maar te stoppen met de bv, ben zo gefrustreerd dat ik mijn kind niet kan geven wat ze wil...

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Mijn dochter deed dat ook een tijdje 's nachts. Gewoon niet plassen. Maar daarna had ze altijd weer flinke plasluiers.
    Heb me daar nooit echt druk om gemaakt want ze plaste verder goed en kwam aan.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Sommige baby's plassen 's nachts niet of nauwelijks. Zolang ze goed groeit, tevreden is en overdag wel gewoon goede plasluiers heeft, is er niks aan de hand.

6. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    haar groei t.o.v vorige week is 175 gr (vandaag gewogen cb) dus dit is voldoende neem ik aan, zit nu hele tijd te kolven.. zou ze in principe met 6 voedingen moeten volstaan of zouden julie haar nog wel vaker aanleggen?

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    beebielove, je dochter komt goed aan, overdag goede plasluiers en goed alert. dus maak je geen zorgen, je dochter geeft vast wel aan als ze honger heeft.
    weet je zeker dat je in de avond geen voeding hebt? of denk je dat omdat ze geen plasluier produceert?

groetjes

8. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Je ziet allemaal beren op de weg meis, et is niets aan de hand, menig vrouw zou jaloers zijn op het ding dat je dochter 175 gram aankomt in de week ( heeft mijn dochter nooit gehaald, en dat je zegt dat 6 voedingen moeten volstaan elke dag wie zegt dat? Mijn dichter is een half jaar en krijgt er nog min.7 soms 8. Bij borstvoeding maakt dat niet uit. Laat het los dan zul je er ook weer van kunnen genieten, t is echt jammer om te stoppen terwijl het zoooo goed gaat, dat plassen s avond ( of juist het niet plassen) doen meer baby' dus geniet er lekker van je kindje doet het goed hoor! Komt vast goed met jullie! Suc6

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Joh niet stoppen! Volgens mij gaat het harstikke goed! 175 gram groeien is prima!
    Waarschijnlijk wil ze s avonds clusteren en voelen je borsten leeg. Dat is heel normaal!
    6 voedingen kan prima zijn als ze tevreden is en overdag genoeg plast. Probeer je dochter gewoon zoveel mogelijk te volgen.
    Hier zat ik vaak overdag op zo'n 5 voedingen en s avonds een paar uur lang zo'n beetje non stop clusteren.
    Probeer zelf s middags wat rustig aan te doen en kruip s avonds lekker met haar op de bank of bed als ze vaak wil drinken.
    In rust wordt er meer melk aangemaakt. Zolang ze s nachts lekker slaapt (tussen eventuele nachtvoedingen) en overdag voldoende plast, zou ik me geen zorgen maken over het niet plassen s nachts.

10. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    bedankt voor jullie reacties!! loslaten is moeilijk.. s'middags rusten gaat niet als ik moet werken (3 dagen per week) maar nu ben ik vanochtend maar weer terug gekropen (heerlijk) ik wil ook niet stoppen, maar het is wel lastig, meer het schuldgevoel ik geef niet genoeg ofzo... eergisteren hadden we haar een flesje uit de vriezer (bv) bijgegeven s'' avonds, toen had ze gisterochtend wel een volle luier, vandaag weer niet (gisteren niets bijgegeven). Maar goed zolang ze 175 gr in 6 dagen aankomt, zal het idd wel goed zijn... echt nogmaals dank! gr beebielove

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Het was even zoeken, maar ik heb het gevonden. Een tijdje terug kwam ik dit artikel tegen. Daarin staat het volgende:

Nachten

Tijdens slaap wordt meer antidiuretisch hormoon (ADH) afgegeven door de hypofyse in de hersenen. Hierdoor wordt ‘s nachts minder urine geproduceerd. Veel moeders merken dat hun kind, hoewel het meerdere keren ‘s nachts drinkt, langere tijd niet plast of zelfs de hele nacht droog blijft. Na het ontwaken wordt er vervolgens weer meer urine geproduceerd. Veel jonge kinderen zullen in de ochtend dan ook meer en frequenter plassen dan later op de dag.

12. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    bedankt voor de link :)

Deel Deze Pagina