Nou onze kleine dondersteen weigert nu gewoon borst en/of fles, maakt niet uit. Hij gaat nu bijna de hele dag zonder eten en aan het einde van de middag, savonds en snachts gaat hij opeen bunkeren......herkenbaar hier?
Ik zeg: 6 maandensprongetje ... Mirre heeft iets soortgelijks ook gehad bij 4,5 maandensprongetje. Dronk overdag niet of nauwelijks, wilde savonds op eens weer heel veel drinken ... Gewoon in meegaan ... Gaat vanzelf weer over. Ik ben op een gegeven moment ook gewoon gestopt met proberen overdag ... ik werd er namelijk helemaal gek van en heel onzeker. Toen bleek ze op eens een best mooi schemaatje bedacht te hebben en kwam ze gewoon weer zelf. Wel overdag minder en moeilijker dan savonds/snachts (overdag is rondkijken ook veel leuker). Maar Mirre lijkt nu ook weer te gaan springen, drinken gaat dan direct weer wat minder goed . Sterkte ermee! (ik zou het bijvoeden nog maar even uitstellen trouwens)
Oh zou het een sprongetje kunnen zijn....ben wel net 2 weken in NL geweest en dacht dat hij wellicht weer moest wennen aan de oppas en dus een beetje tegendraads was.... Waarom zou je nog niet beginnen met bijvoeding? De kinderarts hier en in NL adviseerde om dat vanaf 6 maanden/nu te gaan doen.....
Ik denk dat Salapio bedoeld dat je beter eerst de bv weer op de rit kan hebben voor je begint met bijvoeden.
Precies die borstvoeding is veel belangrijker, eerst dat, die bijvoeding kan wel een weekje (of 2) wachten.