door groot bloedstolsel in baarmoeder bang voor gebroken vliezen 13 weken zwanger

Discussie in 'Miskraam' gestart door chantypaul, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantypaul

chantypaul Actief lid

4 dec 2012
    108
    0
    0
    bergeijk
    ik ben 13 weken zwanger en heb een bloeding gehad, dit bleek door een bloeding van de placenta, er zit in mijn baarmoeder nog een stolsel van 6 bij 3 cm..volgens de gynaecoloog is er een kleine kans dat dit mijn vliezen zou kunnen prikkelen...nu ben ik als de dood dat het mis gaat, iemand goede ervaringen??? ik heb totaal geen bloed meer verloren en volgens de gynaecoloog duurd het ongeveer 10 weken voor het opgelost zou zijn.

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

He, wat vervelend dat dit je overkomt, ik weet precies hoe je je voelt!
    Hier met 6 weken 2 keer een flinke bloeding en met 8 weken een groot stolsel zichtbaar boven de vruchtzak.
    3 weken later was het al heel erg afgenomen. Met 16 weken zat er nog steeds bloed, maar dat was bij een pretecho bureau, dus zij konden het niet met eerder vergelijken. Met 20 weken was het helemaal weg.

Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en zit de baby nog aan boord en zijn de vliezen intact. Mijn verloskundige zegt wel dat het vlies zwakker is, omdat er zo lang bloed op heeft gelegen. Er is dus het risico dat de vliezen prematuur breken, maar hoe groot dat risico is kunnen ze eigenlijk niks over zeggen. Het kan ook gewoon pas tijdens een a terme bevalling gebeuren. Hij vergeleek het met een fietsband met een zwakke plek.

De angst blijft wel, ik tel de dagen tot het kindje in ieder geval levensvatbaar is. Ik doe het ook rustig aan. Zo rustig als mogelijk is in ieder geval met een peuter in huis!

Heel veel succes, ik hoop dat ik je enigszins gerust heb kunnen stellen!

3. chantypaul

chantypaul Actief lid

4 dec 2012
    108
    0
    0
    bergeijk
    Hai, dank je voor je reactie.
    De gynaecoloog had tegen mij gezegd dat de kans dat het goed gaat groter is dan mis, maar toch heb je dan angst, bij elk klein deeltje dat het mis kan gaan ben je bang.
    Ik heb 2 kleine mannen van 5 en een van bijna 4 in huis, ik doe zo rustig mogelijk, maar is niet altijd makkelijk. tillen en zwaar werk doe ik gewoon niet meer, en slaap en lig zoveel mogelijk als mijn man thuis is..succes met je zwangerschap!!!

Deel Deze Pagina