Ik ben donderdag 25 weken zwanger en heb een borstontsteking denk ik morgen moet ik naar de ha. Ik na mijn 1e zwangerschap 4x een borstontsteking gehad waarvan de laatste 1.5e maand geduurd heeft en ik 5 kuren verder was en gestopt met bv want ik moest steeds zwaardere keen slikken die niet goed waren voor mijn dochter! Na mijn 2e bevalling ook meteen weer een borstontsteking gehad en ik gaf toen geen bv vanwege alle ellende de vorige keer! En nu wil ik zo graag weer borstvoeding geven maar de moed zakt me nu al in de schoenen want ik weet wel zeker dat dit een borstontsteking is! Borst is rood een harde plek in de borst en Jah hoor verhoging ik kan wel huilen ik baal er zo van! Wie had dit ook al tijdens de zwangerschap? En wie is er ook zo gevoelig voor als ik en heeft toch Suc6vol bv gegeven. Dames help me ff! Alle info is welkom.
HI, ik herinner me iemand hier op het forum die het inderdaad al tijdens de zwangerschap had.... tja in feite kan iedereen een borstontsteking krijgen omdat het komt door een verstopte klier.... wat ik me afvraag.. ben je goed begeleidt tijdens de bv-periode.. met name tijdens de kraamweek..... controleer je regelmatig je borsten (ook in spiegel)? wrijf je mee met het voeden, om stukken los te krijgen? (vooral in het begin van de stuwing) masseer je je borsten regelmatig? leg je in verschillende houdingen aan? want daar waar de kin naar toe wijst, wordt meer leeg gedronken..... etc. etc. etc.... je hebt heel veel tips die de kans op borstontsteking kunnen verkleinen... heb zelf 1x gehad.. en een keer kon ik het nog wegwerken voordat het doorzette (toevallig (?) in hetzelfde gedeelte van dezelfde borst), voorkomen is ECHT beter dan genezen.... *auw*...
Bij de eerste, in de borstvoedingsperiode heb ik geen goede begeleiding gehad alleen maar advies van iedereen en dat sprak elkaar enorm tegen! Verder controleer ik mijn borsen erg vaak weken nu ik zwanger ben lijken ze er ook iedere dag anders uit te zien. Ik ga nu al na mijn 2e borstvoedingscurcus en er komt na mijn bevallingen een lactatiekundige langs om mij te helpen maar hoed ik ben er nou eenmaal heel vatbaar voor dus zal het zeker nog wel eens krijgen als de kkeine er straks is maar wil er zeker niet weer een hell van maken daarom heb ik nu al veel informatie opgezocht en contact gehad met een lactatiekundige die vlak na de bevallingen al komt om mij tips te geven!