Placenta groeit in litteken vorige keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flower28, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ben afgelopen maandag op controle geweest bij de gyn en gelukkig is het met de kleine verder alles goed.
    Maar mn placenta is nog wel een reden tot zorg, want alles is goed bekeken ook de doorbloeding en hij groeit zo goed als zeker vast in mn litteken van de vorige ks :( . Het kan complicatie's geven in de zwangerschap en bevalling.....kan bloedingen krijgen ook tijdens de ks straks...dus wel minder (werd ook ff meegedeeld dat het in het ergste geval mn baarmoeder eruit moet mocht er een bloeding met de ks ontstaan die ze niet kunnen stoppen :( ). Mag ook niet ver reizen en moet wel in nederland blijven, dat als ik een bloeding krijg ik zo naar het ziekenhuis kan (een paar weken terug heb ik ook een bloeding gehad toen we op vakantie waren, ook toen werd er al gezegt dat hij waarschijnlijk erin vergroeit was) hoop dat alles maar goed verloopt, heb de hele zwangerschap al een onrustig gevoel over de zwangerschap en was blij dat de 20 weken echo goed was maar het gevoel blijft....

Vind het alleen doodeng en ben best bang, weet gewoon niet wat ik moet verwachten....heb nu al 2 nachten liggen dromen die niet fijn waren.......mn buik is ook erg gevoelig en pijnlijk. Gisteravond ook flinke krampen gehad en vanochtend ook veel last en van mn rug.

Is er hier iemand die dit meegemaakt heeft?? hoop gewoon dat alles mee gaat vallen en alles normaal verloopt maar blijf het nu in mn achterhoofd houden, vooral omdat ik al een bloeding heb gehad in de zomervakantie en het dus zo weer kan gebeuren......

Zou heel graag ervaringen horen het liefst postief natuurlijk haha, maar negatief natuurlijk ook want het is nu eenmaal zo en er zitten natuurlijk risico's aan.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    sorry, ik heb hier geen ervaring mee.
    Wil je alleen even heel veel sterkte wensen. Hoop met je mee dat alles goed mag blijven gaan en dat je niet meer pijn krijgt.

3. Seth

Seth Niet meer actief

hi,

ik weet iemand die het heeft meegemaakt hier op het forum... maar waarbij het pas achteraf bekend was (en de puzzelstukjes in elkaar vielen), wat het was....

ik stuur haar de link door naar je topic....

Gelukkig zijn ze bij jou op voorhand op de hoogte!!!

4. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje wat heftig! Dan is de zwschap opeens niet meer zo leuk he...

Jammer dat je je nu zorgen moet maken constant meid....ik hoop dat alles gewoon goed gaat ....

5. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel meiden ;)

Seth, dank je wel! ik zie haar hier wel verschijnen.

Heb hier nog iets gelezen op het forum erover alleen diegene is al een lange tijd niet meer aanwezig op het forum http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/194601-katheterisatie-embolisatie-voor-kz-sectio-ivm-deels-vd-uitgangliggende-placenta.html heb dr bevallingsverhaal ook even terug gelezen maar ppff voor zo'n bloeding ben ik dus doodsbang vooral omdat ik al 1 mee heb gemaakt (Gelukkig viel die nog mee en was het na 4 dagen helemaal over)....

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hoi Flower, over wie Seth het heeft ben ik dus.
    Ik wil je zo snel mogelijk schrijven, maar het is even een heel druk moment in huis.

Tot snel.

7. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijvandehoek, bedankt voor je berichtje!!

Hoor het graag van je....merk dat niet veel dit hebben gehad of gehoord hebben want je leest er niks over...

8. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Jeetje meis wat heftig!!!! Ik wist niet dat dat kwaad kon!

Ik word er nu ook bang van. :(

9. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eliesje, heb je ook al een ks gehad?? er is een risico als je placenta voorliggend/laagliggend is... hij kan zich vast hechten...

Bij mn 2 meiden had ik hem ook aan de voorkant en laagliggend, nu weer hij ligt nu echt op randje van mn bmm. Het is dat ik bloedverlies heb gehad met 18 weken toen zijn ze gaan kijken hoe de placenta lag en toen viel het de gyn op. Anders had ik het ook niet geweten en had mn eigen gyn er ook vast niet op gelet afgelopen maandag....
    Ben blij dat ik het weet maar ben ook heel bang wat de komende weken gaat brengen....

10. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hoi Flower,

Hier ben ik ik dus even (ik zeg even, want weet niet of mijn jongens wakker worden in de tussentijd ;)

Vervelend voor je dat het geconstateerd is, maar toch wel weer 'goed' dát het nu al geconstateerd is.
    Zoals Seth al zei: Bij mij vielen alle puzzel stukjes achteraf in elkaar.

Ik heb last gehad van hele vreemde pijnen en krampen.
    Tevens heb ik bloedverlies gehad t/m de 15e week en men kon het niet verklaren, toen de tijd.

Ook de echoscopiste én de gynaecologe zagen iets, maar wisten niet wat het was. De één zei, dat de placenta wel voor de bmm lag en de ander niet. Ze kwamen er niet uit.
    Een andere gynaecologe nam ook eens een kijkje en vertrouwde het zaakje niet helemaal. Zij deed ook inwendig onderzoek en volgens haar lag de placenta wel voor de ingang.
    Toch was het nog steeds niet allemaal helemaal 100% duidelijk.

Enfin, ik kreeg net als ons eerste kindje geen ontsluiting en ik wilde niet verder geploeter aan mijn lijf, dus heb gezegd, doe maar weer een keizersnee. De vorige viel mij heel heel zwaar trouwens, dus ik zeg het niet zo maar, maar aan mijn lijf geen gedoe meer, wat daar beneden betreft!

De gyn was het op de dag dat onze jongste zoon gehaald zou worden eens met het feit dat onze zoon per ks geboren zou worden.
    Het hoofdje bleek ook niet ingedaald te zijn én het is een iets grotere vent dan zijn broer.

Achteraf gezien was het heel wijs dat er 'gekozen' is voor een keizersnee, anders had ik het niet gered die dag.

Het is niet de bedoeling je bang te maken, dit is eerder 'fijn' dat je weet dat men al op de hoogte is en men dus vooraf maatregelen neem en niet,
    dat men in de OK erachter komt dat het een ingewikkelde operatie wordt.

Bij mij was het dus 'niet goed'. Het komt inderdaad heel weinig voor, maar het verbaasde mij niet dat het MIJ nu net wel zou overkomen.
    Ik ben een beetje van het aparte volk zeg maar :D
    Toen de gyn mij open maakte en de baarmoeder zag, zag zij direct dat het een taaie klus zou worden, want mijn placenta was dus vergroeid met het oude litteken weefsel van mijn vorige ks in de baarmoeder dus.

Zij wist dat ik meer zou gaan bloeden, maar niet zoveel als bij mij het geval was.

Vergeet ook niet, ik heb een proteïne C te kort en heb ook mijn hele zwangerschap fraxiparine moeten spuiten (bloedverdunners), om ervoor te zorgen dat ik en ook voor onze jongste ik en hij geen kans op bloedproppen zou krijgen.

Enfin, toen zij dat dus zag, heeft zij direct een tweede gyn en team ingeschakeld, want dit werd een pittige operatie.
    Alles wat zij open maakte, en zij móest het uiteraard wel open maken, begon het te bloeden en flink ook.

Om maar niet in uitgebreid te vertellen hoe het allemaal verlopen is, want het was erg gevoelig. Heb er nu weer de tranen van in mijn ogen. Ik moet het verwerken en 17 sept wordt onze zoon 1, maar het is ook de dag des .... dubbels. Hoe vaker ik het vertel, hoe beter voor de verwerking, dus de tranen zijn oke! Liever nu dan op de eerste verjaardag van onze jongste zoon ;)

Het team heeft fantastisch werk verricht, wellicht met best grote zorg. Hier hadden ze niet op gerekend.
    Bloedzakjes leggen ze altijd klaar, een stuk of drie á vijf.
    Echter had ik er elf nodig, om het te overleven.
    Ik ben in totaal 5,2 liter bloed verloren toen. Dat is veel!

Dit is dus de kleine versie van mijn verhaal, want ik wil je geen zorgen geven.

Blijf niet vergeten, .... bij jou zijn ze voorbereid en kan er dus weinig mis gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Houdt dat achterin je hoofd, ook al is het een beetje eng.

Bij mij hebben ze een baarmoeder besparende operatie gedaan, als is er wel een stuk tussen uit. Mij is aangeraden niet meer zwanger te worden, omdat de kans groot is, dat de baarmoeder scheurt tijdens de zwangerschap dan al niet tijdens de bevalling.

Gelukkig heb ik twee gezonde kinderen en zijn wij ook op 'leeftijd' ;) Eerste zoon met 36jaar gekregen en tweede zoon op mijn 38ste.
    En met twee gezonde kinderen ben ik 'klaar' zeg maar.

Flower, ik hoop dat je er niet te zwaar aan gaat tillen.
    Mocht je vragen hebben, kan en mag je mij dat altijd vragen.

Ik ben weer dankbaar dat ik het kan vertellen voor mijn verwerking.
    Heel veel sterkte en succes met je zwangerschap.
    En die ks komt het wel goed hoor! Dáár ben ik van overtuigd.

Liefs, Zij ;)

11. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga je ff terug pben ;)

12. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid