Hoofdpijn en minder zien

Discussie in 'De lounge' gestart door Daan04, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ga straks naar de dokter omdat ik al een paar dagen met hoofdpijn rondloop. Ik zie ook steeds zwarte vlekken en kriebels... En ik heb het gevoel dat mijn linkeroog afdwaalt zeg maar.
    Nou ben ik zelf nogal een paniekzaaier wat dat betreft! Dus ik denk meteen dat er een tumor ofzo zou zitten. Terwijl het misschien wel iets heel simpels is.
    Maar toch maak ik me erg druk.
    Iemand die dit heeft meegemaakt?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

kan ook migraine zijn maar de huisarts is de enige die dit kan beoordelen, succes straks ;)

3. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Dank voor je reactie. Ja ik maak me waarschijnlijk veel te druk. Maar goed, dat heb ik nou eenmaal :p. Ik ga wel even vragen of het niet mogelijk is dat ze toch een scan oid maken, anders blijf ik denk ik in de zenuwen zitten.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hartstikke goed toch? als dat je geruststelt dan zou ik dat ook vragen, anders wordt je hoofdpijn alleen maar erger van het piekeren :D

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    kan inderdaad migraine zijn, hoge bloeddruk kan het ook nog zijn, dan zie je ook vlekken en ga je ook slechter zien..

Rustig aan in ieder geval en succes bij de dokter.

6. upc

upc Niet meer actief

Ik heb het ook gehad en bij mij was het stress!

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb het momenteel ook. Aanvallen van vlekken zien (een zogenaamd aura volgens mij). Ze duren bij mij zo'n 20 minuten tot een uur. Ik maak me er ook een beetje druk om, maar momenteel heb ik zoveel stress en gedoe dat het haast niet kan dat het hiervan afkomstig is. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. Bij mij gaf ze het inderdaad op stress.

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    een vriendinnetje van mij heeft dat ook regelmatig en ij haar is het migraine...

Wat zei de huisarts?

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    De hoofdpijn is wss spanningshoofdpijn.
    Mijn ogen waren helemaal in orde. Hij heeft ze gronig onderzocht.
    Ik kan nu alleen niet goed zien van dichtbij! Ik zie als een 50+er zei hij ook.
    Dus eventuele typfouten voorbehouden! :D

Maar ik ben blij dat het niks ernstigs is.
    Toch gewoon enorm stressen dat afstuderen! Meer ontspannen. Ik zal vriendlief aankijken voor een massage! ;)

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

gelukkig maar, en nu ontspannen en genieten, heeeeeel belangrijk dat dat in balans is tussen het harde werken door.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Klinkt heel erg als migraine. Ik heb dat ook wat jij zegt. Soms ben ik zelfs even tijdelijk helemaal blind. De eerste meer schrok ik daar heel erg van maar nu weet ik wat het is.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe is het nu?

Ik had gisteren weer een aanval. Ik wordt er wat onzeker van, zeker omdat ik het niet zie aankomen. Ik ben ook bang dat het wat anders is, terwijl de huisarts toch echt zegt dat het door stress komt.

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hier nog een met stresshoofdpijn die altijd uitloopt tot migraine. Ik zie dan vlekken, spuug alles eruit en wil letterlijk mijn hoofd tegen de muur rammen. Tegenwoordig heb goede medicijnen, maxalt smelttabletten. Superfijn die pilletjes. Als ik er een in neem moet ik wel naar bed, je wordt er een beetje dopey van zeg maar, en binnen anderhalf uur is de migraine dan weg.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    klinkt als migraine

bij mijn begint dit altijd met troebel beeld, waterig beeld zeg maar. steken in me hoofd. ogen niet op een punt kunnen richten, duizelig en soms flauwvallen, daarna een flinke hoofdpijn aanval en overgeven. duurt meestal 2 dagen en ben dan nog een paar dagen slapjes. kan dan echt niets dan liggen in een donkere kamer. geen tv, eten gaat amper omdat het er weer uitkomt etc. geef mijn maar 1 week griep ipv zn aanval.

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    kan migraine zijn of spierspanningshoofdpijn. als je het achter in je hoofd naar je nek en schouders voelt trekken dan is het spierspanningshoofdpijn, wat niet altijd verband houdt met stress btw. als je er lichamelijk ziek of slap van wordt is het zeer waarschijnlijk migraine. als je meer wilt weten mag je altijd een pb sturen. ik heb namelijk beide types hoofdpijn al ruim 9 jaar dus kan er best wat over vertellen. houdt het zelf vooral goed in de gaten.

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kan je van spierspanningshoofdpijn ook aura's zien?

17. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Heel herkenbaar,meestal ligt het aan twee factoren als je migraine hebt.

Het kan inderdaad door stress komen,maar ook voedsel en helaas zijn dat meestal de lekkere dingen zoals chocolade.
    Ook snackbartroep,varkensvlees is niet goed als je moet overgeven als je migraine hebt.
    Vooral voedsel waar teveel cholestorol in zit schijnt slecht te zijn zoals varkensvlees.

Dit allemaal op advies van een magnetiseur/homeopaat.

Ik heb die dingen niet meer genomen en heb geen last meer gehad van braken en nu kan ik best af en toe iets nemen zonder dat ik moet braken.
    Ik heb wel dat filmbeeld,maar ook geen hoofdpijn meer,wel wordt ik ontzettend slaperig,maar dat is ook zo weer weg.

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey,

van je oog kan iets anders zijn hoor ,ik heb ook een probleem met mijn linker oog zie daardoor stukke minder ze dachten ook misschien een tumor , maar gelukkig niet.

hoofdpijn heb ik ook vaak maar dat kan ook dus hormonaal bij je zijn ik zie op dat soort momenten nog minder. en ik hoop ook voor je dat het daar bij blijft en dat het met je oog iets van een spier is die trekt door de hoofdpijn.

goed dat je snel naar de arts gaat . sterkte xx

Deel Deze Pagina