Even een vraagje aan jullie. Gister was mijn NOD, tot nu toe nog geen tekenen van een menstruatie. Heb wel wat kwaaltjes, maar dat zegt niet altijd iets. Nou heb ik ooit iemand horen zeggen dat als je zwanger bent een ovulatietest positief is. Ik heb geen zwangerschapstest in huis maar wel ovulatietesten. Iemand een idee of dat idd klopt? Gr jupke
? ?Dat heb ik ook wel is gehoord maar of je daar echt vanuitkunt gaan weet ik niet! Lijkt mij het beste om gewoon een zwangerschapstest te doen! Misschien heb je later een ei gehad waardoor je nod ook verschuift
Bij mij knalde mijn ovu test en zoals je in men handtekening ziet was ik echt wel zwanger. Maar blijkbaar werkt het niet altijd
Volgens mij hoeft dat niet per se. Ik zou toch gewoon een zwangerschapstest halen is toch heel wat betrouwbaarder.
Dit is een stukje waar mijn gyn mij op wees... Kun je een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken? Eerst en vooral is het belangrijk dat je het verschil weet tussen de werking van een ovulatietest en een zwangerschapstest. Een ovulatietest spoort een verhoogde aanwezigheid van het luteïniserend hormoon oftewel LH in de urine op, welke geproduceerd wordt door de hypofyse in de hersenen. Een zwangerschapstest detecteert de aanwezigheid van het hCG hormoon in de urine. Dit hormoon ook wel het zwangerschapshormoon genoemd wordt aangemaakt door de ingenestelde embryo in de baarmoeder en later door de placenta. Als een ovulatietest LH opspoort en een zwangerschapstest hCG waarom zou je een ovulatietest als zwangerschapstest kunnen gebruiken? LH en hCG zijn zowat identiek Wanneer men LH en hCG door een scheikundige bril bekijkt, blijkt dat de moleculen van deze twee hormonen uit zowat identieke ketens van aminozuren bestaan. LH en hCG zijn niet alleen zowat gelijk qua uiterlijk, maar ook qua functie. hCG wordt onder andere gebruikt voor medicijnen die de eisprong stimuleren, zoals bijvoorbeeld Pregnyl. Theoretisch gezien kun je een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken, omdat LH en hCG bijna identiek zijn. Wat een positieve ovulatietest bevestigt Toch is het beter om gewoon de test te gebruiken waar hij voor bedoeld is. Een positieve ovulatietest bevestigt dat er of LH of hCG in je lichaam aanwezig is. Het zou zomaar eens goed kunnen zijn dat je denkt dat je zwanger bent na een positieve ovulatietest, terwijl je wellicht gewoon een late ovulatie hebt. Mocht je op één of andere manier zeker weten dat je je eisprong al gehad hebt en later toch een positieve ovulatietest hebben, dan ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger.
Bedankt voor de reacties! Ik ga het vandaag met een ovulatietest proberen. Ik heb deze maand ovulatietesten gebruikt, en een knal positieve test gehad. Dus de ovulatie kan niet missen. Ik laat het nog weten!
jupke.. een positieve ovu test wil nog niet zeggen dat je eisprong is geweest.. spreek uit ervaring! dmv tempen kun je goed zien of je ei is gesprongen... ik temp zelf niet..
Dat snap ik niet helemaal. Een ovulatietest geeft toch aan dat je ovulatie er aan komt? En dan binnen 24 tot 48 uur? Net een test gedaan. Hij was tegen het positieve aan, maar niet helemaal. Maar had wel een half uur vtv nog een flinke beker gedronken. Dus weet nog niks. Maar zoals altijd natuurlijk kan alleen een zwangerschapstest zekerheid geven.
Ben je nu nou niet nog nieuwsgieriger Maar spannend ik duim voor je hopelijk heb je morgen een positieve zwangerschapstest!!
Ja enorm! Wordt gek van mezelf Ga elk half uur naar het toilet om te zien of er toch nog een rode duivel gearriveerd is. Dat het maar snel morgen mag zijn...
Ik ben ook erg nieuwsgierig of je ondertussen al een zwangerschapstest hebt kunnen doen... Duimduimduim
Hey meiden, Leuk dat jullie er nog naar vragen! Vannochtend een test gedaan. Heel raar maar eigenlijk was die test helemaal niet nodig. Ik voelde het gewoon. En idd positief!! Ik was niet eens verbaasd, test in mijn zak gestoken en weer aan het werk Wel een vaag streepje, maar het was dan ook geen ochtend urine. Ben nu ineens ook misselijk en duizelig en behoorlijke buikpijn. Vind het wel lekker, voel me echt zwanger. Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn!
Ik had ook een knal positieve ovutest bij de zwangerschap... spannend! Oh zie dat je al positief hebt getest! gefeliciteerd!!
Hoihoi, bedankt voor de felicitaties! Ik hoop dat het niet te vroeg gejuigd is. Vannochtend een test gedaan, vage streep maar duidelijk positief. Net weer een test gedaan, samen met mijn man, heeeeel vaag streepje :x Nu gelooft hij er niks meer van (grapje natuurlijk maar voelde me wel lullig ) Weet nu niet zo goed wat te denken. Vaag streepje omdat het laat op de dag is en ik echt pas net zwanger ben. Of gewoon weer te vroeg gestest en morgen menstruatie!? Heb al vaker positief getest maar dat was altijd vóór mijn NOD. Voel me wel zwanger, zeurend gevoel onderbuik, met vlagen misselijk, honger, gevoelige borsten, constant harde tepels. Herken al die dingen wel van mijn vorige zwangerschap, en toen teste ik de eerste keer ook heel vaag, maar het brengt me nu wel aan het twijfelen. Iemand ervaring?