ervaringen ameda lactaline gevraagd!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dees1985, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

Misschien kunnen jullie mij helpen?
    Ik heb op dit moment een medela swing geleend van mijn zusje om voor de bevalling te kolven.
    Dit gaat erg goed maar ik merk dat nu mijn productie toeneemt de kolf mijn borsten niet meer goed leegkrijgt, sterker nog ik heb nu al last van lichte stuwing.
    Dus ik wil een andere electrische kolf aanschaffen en aangezien de prijs wel meegespeeld zag ik de ameda lactaline staan, maar ik twijfel of deze wel "sterk" genoeg is.
    Het liefst wil ik na de bevalling fulltime gaan kolven, en dus niet live voeden dit vanwege het gevoel wat ik erbij had.
    Hebben jullie ervaringen met deze kolf of weten jullie een goed alternatief?
    Tot die tijd houd ik het gewoon bij de swing maar ik raak lichtelijk gefrustreerd op deze manier.

Alvast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond de Lactaline een prettige, sterke, vrij stille kolf.

Al was ik erg blij toen ik na 10 weken alleen nog maar onder werktijd hoefde te kolven...

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vond 'm ook wel oke. Hier even uit mogen proberen toen we 'm gingen verhuren voor mijn werk.
    Heb zelf de enkele elektrische van Avent en die bevalt mij ook erg goed.

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik vind hem erg fijn. Heb van een vriendin ook een Medela Freestyle geleend (handig dacht ik, hoef ik niet te zeulen met die kolf), maar daar krijg ik er nauwelijks wat mee uit.
    Dus ik vind de Ameda geweldig.

Ze zijn op marktplaats ook tweedehands te krijgen, en het is een gesloten systeem, dus dat kan goed.

5. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb deze ook gebruikt bij mijn twee kinderen. Ik ben er altijd zeer tevreden over geweest, maar daar staat tegenover dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
    Overigens staat die van mij nu niets te doen in de kast. Mocht je interesse hebben hoor ik wel. Je kunt een nieuwe hygiene set kopen, waardoor het veilig is om het over te nemen.

6. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere

Wat zou je er voor willen hebben dan?

7. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Net weer gekolfd en ik krijg vrij gemakkelijk een tsr maar daarna zelfs op de sterkste stand met de swing komt er amper wat, moet 100000x wisselen om uiteindelijk 10cc te kolven, en dat terwijl mijn borsten niet leeg zijn grrrr

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wat ontzettend frustrerend.
    Wat ik hele fijn vind bij de Ameda is dat je de snelheid en "zuigkracht" zelf kan regelen.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Persoonlijk vond ik dat de zuigkracht wel nog wat krachtiger mocht.
    Ik moest wel even wennen na altijd Avent gebruikt te hebben en kreeg de eerste keer lastig een TSR en kon toen ook niet helemaal leegkolven.
    Maar dat was even een kwestie van wennen. Na een paar dagen ging het prima.

10. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    je hebt een berichtje

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je tijdens het kolven je borsten diep masseert richting tepel, dan komt de melk er gemakkelijker uit.

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik weet het niet maar ik zou tot na de bevalling wachten en dan nog is proberen misschien gaat het dan makkelijker want dan kun je naar je kindje kijken. .

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik lees altijd dat je het beste tot na de bevallingkan wachten met het kopen van een kolf.
    Ik kreeg er één van mijn schoonzusje. Maar wat was ik blij dat ik dat ding al in huis had. Ons zoontje hapte niet goed aan, ook omdat ik wat vlakke tepels heb. De tweede dag voorgekolfd en toen snapte hij het wel. Had er niet aan moeten denken om me die 2e dag druk te maken om een kolf :)

14. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Dit had ik ook al geprobeerd maar dan krijg ik ze nog niet helemaal leeg.;)

15. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Ik bij mijn dochter juist dat het niet op gang wou komen, dus ben ik preventief aan het kolven, en mijn dochter zit er de ene x er wel bij en de andere keer niet, maakt ook geen verschil.

Deel Deze Pagina