Hoi Teddy, Ik zit op dit moment in een hotel in Wenen, zonder mn zoontje. Hij heeft 7,5 mnd borstvoeding gehad, waarbij ik het in de afgelopen weken heb afgebouwd tot 2 voedingen. Rond 7.00 en 19.00u. Deze daagjes weg leken me een mooi moment om helemaal af te bouwen en dan liefst zo snel mogelijk Ik dacht: ik stop cold turkey, maar nu heb ik natuurlijk last van stuwing... Gisteravond rond 20u heb ik van elke borst de ergste druk afgekolfd en vanmorgen om 9u bij elk 60 ml. gewoon totdat de harde plekken weg waren. Maar nu, twee uur later, voelen ze alweer heel vol aan. Eentje zelfs alweer wat pijnlijk... Wat kan ik nu het beste doen? Toch maar wat afkolven en proberenvanavondniet te kolven en morgenochtend wel weer? Dat ik uiteindelijk dus eerst van 2 voedingen naar 1 afbouw? Of door blijven gaan met steeds als het te pijnlijk wordt een heel klein beetje kolven ongeacht het moment op de dag? Ik hoop dat je binnenkort tijd hebt om te antwoorden. Intussen zoek ik alvast naar unfo op internet. Alvast dank!
Hoi Sanny, Cold Turkey afbouwen is idd niet zo'n heel strak idee. Gelukkig heb jij wel een kolf bij je. Zo slim was ik 15,5 jaar geleden helaas niet, met een BO tot gevolg. Je kunt twee dingen doen. Helemaal leegkolven en de tijd tussen de twee kolfbeurten steeds verder oprekken. Of de spanning eraf kolven en dat herhalen als het weer nodig voelt. Ook dan de tijd tussen de twee kolfbeurten proberen te rekken. Ter ondersteuning kun je Saliethee drinken, of phytolacca D6 (VSM) slikken. Beiden remmen de melkproductie. Veel plezier nog in Wenen.
Bedankt voor je snelle reactie gisteten! Ik heb gister na mn berichtje goed gekolfd en daarna niet meer. Nu nog geen stuwing, dus ik wacht met kolven tot vanavond denk ik. Zo rek ik de tijd tussen de kolfsessies inderdaad op. Dit voelt voor mij fysiek en mentaal beter dan steeds alleen de ergste druk eraf kolven. Dank voir je tips!
Ben ik nog even Ik heb sinds die keer op donderdagochtend niet meer gekolfd of gevoed en m'n borsten voelen wel vol, maar niet gestuwd aan. Ik voel geen harde of warme plekken. Moet ik het dan gewoon zo laten... of moet ik nog wel kolven?? Ik masseer ze steeds onder de douche en dan komen er wel een paar druppeltjes uit, maar that's it. Loopt het dan vanzelf terug? Groetjes!
Ik zou nu vooral die borsten even helemaal met rust laten. Dus niet meer kolven, niet meer aanzitten onder de douche en ook tijdens de seks even niks met die borsten doen. Dan stopt het het snelst. Iedere stimulatie maakt dat je borsten weer melk gaan maken en dat wil je nu niet meer neem ik aan
Ben ik weer! Word je er al moe van Inmiddels heb ik nog steeds niet gekolfd, want tot nu toe volden m'n borsten wel vol, maar niet gestuwd aan. Maar nu zijn ze af en toe wel pijnlijk en ik lek ook behoorlijk. Toen ik daarnet een druppeltje proefde, smaakte het heel erg zout... is dat ok? Of geeft dat aan dat er ergens een ontsteking zit? Ik probeer zoveel mogelijk van m'n borsten af te blijven, maar met afdrogen na het douchen en met aankleden ontkom ik er niet aan. Er staan dan wel meteen druppeltjes op m'n tepels. Heb je nog handige tips? Ik had m'n kolf eigenlijk al opgeborgen, maar is het handig om die toch weer voor een keertje tevoorschijn te halen? Groetjes!
Hoi, Ik word niet zo snel moe van je hoor. Dat de melk zoutig smaakt kan kloppen. Vrouwen die afbouwen hebben meer zouten in de melk, heel normaal dus. Zolang er geen harde plekken in je borsten zitten en je geen koorts hebt (of je ziek voelt) zou ik er niks aan doen. Drink je al saliethee? Dat helpt de melkproductie afremmen. In jouw situatie kun je gerust een paar dagen een paar koppen per dag drinken. Phytolacca Decandra D6 (VSM) is ook een optie voor het remmen van de produktie. Succes.
Jij bent echt supersnel! Ik ga morgen meteen die middeltjes halen. (ben niet zo'n theedrinker, alleen bv-thee, haha, maarja da's niet zo handig nu) Haal je saliethee bij de Tuinen ofzo? Of moet ik gewoon salieblaadjes in kokend water doen o.i.d.? M'n rechterborst doet zeer vanbinnen. Niet echt harde plekken, maar ik voel de klieren duidelijk zitten zegmaar. Ook geen verhoging of koorts of ziek gevoel. Nou ja, een beetje, maar ik ben voor het eerst weer ongesteld en daar voelde ik me normaal ook altijd wat ellendig door. Er zitten geen warme of rode plekken ofzo. Ik zit nu in een natte trui, want m'n bh knelde een beetje, dus die had ik net uit gedaan, toen m'n zoontje begon te huilen. Troostend tegen me aan gehouden en voilá lekplekken Fijn dat het zoute niet erg is!
Saliethee kun je idd bij de Tuinen (gewoon in theezakjes) halen. Jouw lichaam geeft jou een seintje dat het nog niet toe is aan stoppen met de borstvoeding . Rechterborst wel even goed in de gaten houden. Als het morgen nog pijnlijk is wellicht toch even contact opnemen met de huisarts (of kolven of je zoon laten drinken). Ik durf het er niet helemaal op aan te laten komen. Wat zegt jouw gevoel?
Hoi! Sorry voor de late reactie. Nogal hectische dag en avond gehad gisteren. M'n linkerborst is helemaal ok en m'n rechter nog wel gevoelig, maar veel minder pijnlijk dan eerst. De thee moet ik nog halen zometeen in m'n pauze. Misschien helpt dat ook nog mee. Mijn gevoel is een beetje dubbel, maar ik denk dat ik doorga met afbouwen. Mentaal heb ik me er helemaal op ingesteld en ik had ook het idee dat m'n energie weer wat terugkwam. Helaas heeft m'n zoontje een aantal onrustige tandjes- en poepluier-nachten gehad en sliepen wij daardoor ook erg slecht. Ik zit nu dus met dikke wallen op werk. Ik merk ook dat m'n bekken en rug op de een of andere manier steviger aanvoelen. Ik had veel klachten, maar het lijkt nu beter te gaan, kan dat? Het geven van de laatste voeding vlak voordat we ons zoontje naar opa en oma brachten toen wij naar Wenen gingen, was best een emotioneel moment. Als ik nu toch weer een voeding per dag zou gaan geven of zelfs één keer weer zou voeden, moet ik straks voor m'n gevoel weer een emotioneel afscheid nemen. Daar zie ik tegenop. Ik denk dus dat ik het toch maar laat gaan nu. Thee halen en m'n rechterborst goed in de gaten houden. Bedankt voor je advies weer!!