hoi, wij bakeren florian 's nachts in, overdag ligt hij in de puckababy. dit ging erg goed, maar wij hebben het idee dat het inbakeren 's nachts hem gaat irriteren. Niet dat hij huilt ofzo, maar hij ligt erg te wringen en te kreunen. doen jullie kindjes dit ook ingebakerd? als ik ga kijken ligt hij wel te slapen, dus hij zal het toch wel oke vinden, anders zou het wel op een huilen zetten denk ik. ook kruipt hij ingebakerd en al zijn hele bed door. mijn vraag is dus of jullie kindjes ook zoveel geluid maken als ze ingebakerd zijn. gr. ilse
ik heb ayman ingebakerd tot zijn 3e maand ongeveer omdat hij op zijn rug begon te zwaaien met zijn armpjes, na drie maanden heb ik besloten hem op zijn buikje te laten slapen omdat hij zijn hoofd al goed kon op tillen en draaien ik kan me herinneren dan ayman dat ook deed en zelfs met zijn armpjes eruit worstelde maar het kwam bij mij niet over als irriterend omdat hij net als jou kindje niet huilde wat ze wel zouden doen als het echt irriteerde... zolang hij er beter door slaapt moet je die lieve kreun geluidjes maar effe op de koop toe nemen, volgens mij werd het ook minder na een tijdje
Tyler slaapt sinds hij 7 weken is in een bakerzak. Af en toe denk ik, ik ga het afbouwen, maar meneer is er nog niet aan toe, als hij zonder ligt ligt hij vreselijk met zijn armen te zwaaien en houd zichzelf wakker. Als ik hem in zijn bakerzak rits vind hij het meestal echt niet leuk, dan begint hij een beetje te huilen en enorm met zijn handen te zwaaien, zodat het af en toe best lastig dichtritsen is. Maar meestal is hij, zodra ik de kamer uit ben stil. Dus alleen geluid tijdens het dichtritsen en daarna meestal niet meer!
Anne slaapt ook in een bakerzakje. Ze vind het geen probleem om hem aan te trekken of erin te liggen, volgens mij is ze er heel happy mee. Alleen papa vind het zielig voor haar 's nachts kreunt ze wel vaker na de voeding, maar volgens mij is dat eerder van een krampje of zuur ofzo. Als je het gevoel hebt dat het hem gaat irriteren, waarom leg je hem dan niet dag en nacht in de bakerzak? Of heb je daar een speciale reden voor?
Nova slaapt in de swaddle me. Ik vind 'm geweldig. Niet het lastige inbakeren met doeken, wat ik 'm schoonmoeder nooit uit kan leggen denk ik, maar ze wordt er wel erg rustig door. Nova kreunde wel veel in haar slaap, maar dat kwam door krampjes en haar reflux. Nadat ze Losec heeft gekregen van de kinderarts is het kreunen ook over. Voordat ik de swaddle had ontdekt sliep ze trouwens ook op haar buik. Ik ben benieuwd of ze dat straks ook weer gaat doen. Overigens ligt Nova te lachen als ik de swaddle aan doe, dus vervelend zal ze het niet vinden denk ik.
Ik gebruik voor 's nachts ook de swaddle me, prima ding! De reden waarom ik het bakerzakje niet dag en nacht gebruik is omdat florian zijn vuistjes aan het ontdekken is en dan door de zak heen op zijn vuistjes probeert te sabbelen. hierdoor raakt hij geirriteerd omdat hij ze niet kan vinden, als hij een speentje krijgt is het over. 's avonds en 's nachts slaapt hij echter zonder speen en dat wil ik graag zo houden overdag moet ik namelijk nogal eens terug om de speen terug te geven. ik heb laatst al eens geprobeerd om hem gewoon in een slaapzak te laten slapen maar dan schreeuwt hij moord en brand, dus dat is ook niet...... Pffff, af en toe zou je de gedachte willen kunnen lezen van je kinde, hebben jullie dat niet? vannacht toch maar weer in de swaddle me, het is meer dat hij steeds met zijn hoofd van links naar rechts gaat en daarbij een kreunend geluid maakt. Maar goed, als hij het echt niks vindt zou hij wel gaan huilen denk ik. bedankt voor jullie reacties.
Onze wijkverpleegkundige beweert dat veel babies juist onrustiger worden van de bakerzak/puckababy. Dat zou komen doordat de armpjes wel WAT ruimte hebben, in tegenstelling tot de situatie bij echt inbakeren met bakerdoeken. Die kleine hoeveelheid ruimte zou de onrust alleen maar vergroten ... zegt zij. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb die indruk bij de mijne in elk geval ook.
Hej, dus bij jouw dochtertje kwam het kreunen door de reflux? Hmm. Heb net een ander topic geopend over het spugen. Denk, als ik dit lees, dat ik toch goed zit met mn gevoel en dat ze daar ook last van heeft. Krampjes zijn zo goed als weg, mbv minder voeding, sab simpkex ende bakerzak, alleen nu dat spugen en gekreun. Morgen toch maar even naar de huisarts. Hoop dat mn kleine meissie daarmee geholpen kan worden!
heej hallo ik heb lee Ann tot wel 5 maanden ingebakerd nouja niet in een speciale zak ofow maar gewoon in een doek en nu is ze ruim 7 maanden en slaapt ze nog niet zonder haar doek hihi.
Luc slaapt in een pacco piccolo en heb soms ook het idee dat hij de doek vervelend vind. Dan gooit hij zijn armen omhoog en duurt het even voor hij weer ontspant. Andere keren kan ik hem zo inbakeren en legt hij zelf zijn armen al neer. Hij kreunt ook erg veel en heeft last van spugen/maagzuur en krampjes. Ik verdik zijn voeding maar dan krijgt hij last van obstipatie dus het is hier kiezen tussen 2 kwaden. Laats moest Luc wel een keer zonder bakerdoek slapen omdat hij hem had ondergepoept ( als het komt komt het goed). Toen sliep hij nog veel onrustiger. Het geeft hem dus wel rust ondanks dat hij soms een beetje protesteert.
Ik baker mijn zoontje in in een badcape met daaronder een dunne handdoek. Soms begint hij even te huilen maar hij is wel snel weer stil. Een lakentje (dekbedhoes) erover en het is warm genoeg. Zo heb je ook geen probleem als de boel vies wordt, we hebben een stapel badcapes (gekregen) en handdoeken heb je ook altijd wel bij de hand!
Ik heb het ook met een badcape geprobeert, maar daar was hij zo uit. Hij wurmde net zolang tot hij het voor elkaar had. Het is hem zelfs al een keer met de bakerdoek gelukt.
@Majel; ook met eerst een handdoek om de armen? Wij hadden eerst ook alleen een badcape maar daar wurmde hij ook steeds een armpje uit en dan was het brullen. Zat vast niet lekker
Ja ook met een handdoek. Laatst heeft hij zelfs 1 arm uit de bakerdoek weten te wurmen terwijl deze toch echt goed strak zit.
florian wurmde zich ook uit de inbakerdoeken, we noemden hem ook mister houdini we zijn toen een slaapzak gaan proberen en dat werkte vanaf dat moment prima. hoe klein ze ook zijn, hij gaf dus op die manier aan dat het inbakeren niet meer nodig was.
Luc heeft laatst weer een keer zonder doeken moeten slapen omdat ie de boel onder had gepoept. Dat ging nog niet al te best dus ik blijf hem toch voorlopig inbakeren.
Mijn mannetje slaapt 2 slaapjes overdag in een swaddle me. Lekker strak aansnoeren en dat vind ie heerlijk. Snachts slaapt ie zonder, ik had ook t idee dat ie t vervelend begon te vinden. Nu ie snachts zonder slaapt, gaat t goed. Overdag krijg ik m nog niet van de swaddle me af (wel geprobeerd op advies CB, heb ook topic geopend hierover) maar dan is t onrustig en jengelen. Dus overdag hou ik m er nog maar even in. Misschien een idee om t snachts eens zonder te proberen?