Hoii hoii, ik hoop dat iemand me kan helpen, want van het consultatiebureau word ik soms niet wijzer. Ik weet dat mijn mannetje van nu 8 weken teveel voeding voor zijn gewicht krijgt, maar ik heb echt alles geprobeerd om het op de 150/5 5a6x te houden (extra water, friso extra, kleinere speen, speen na het eten etc.etc. ook geprobeerd andere oorzaken uit te sluiten) Nu is me dat ook wel een tijd gelukt, maar ik heb nu toch echt op moeten hogen naar 180/6 waarvan 1 schep friso extra (hij was er net aan gewent). Nu laatie wel om de dag 1 fles vallen en komt dus uit op 4 a 5 voedingen ipv van 5 a 6. Nu slaaptie wel gelijk lekker 6 uur door s'nachts en is veel tevredener en lacht meer. Hij heeft nog wel eens een mondje terug, maar dat is normaal toch? Krampjes zijn ook niet echt erger geworden (ff afkloppen).. Als het echt teveel voor m zou zijn had ik dat nu wel gemerkt toch? Hij krijgt dit nu al sinds maandag. En alstie weer om meer gaat vragen kan ik dan de hoeveelheid Friso extra ophogen? Hij krijgt nu comfort, dus ben wel bang dat hij dan weer meer gaat spugen, in het begin kwam het nog wel eens via zn neus eruit en nog heeftie het wel eens zuur.. Moet ik dan indikken met een schepje nutriton? En hij is nog eens best flink verkouden al zeker een week lang. Hij heeft verder geen koorts en ben er voor naar de HA geweest en spray dus nu ook al een tijd met zoutoplossing. kan dat geen kwaad als je dat langer gebruikt?
Hoi hoi, Omdat hij een voeding minder krijgt nu is het niet erg dat hij meer in de fles krijgt. Blijkbaar is hij daar aan toe. Je ziet het vaak, dat kinderen niet in één keer naar een voeding gaan, maar van lieverlee. Ik zou als hij meer wil per voeding eerst ophogen en kijken of hij het binnen houdt. Houdt dan ook het gwicht in de gaten, en ga eventueel een keer extra wegen bij het CB. Pas als blijkt dat hij niet genoeg aankomt, zou ik de nutriton erbij doen. Wat staat er op de verpakking van de zoutoplossing? Houdt dat aan! Hij blijft schijnbaar goed drinken, en dan is een verkoudheid geen probleem. Hoe zwaar is je zoon nu? Groetjes Adrienne
Ja staat geen limiet op alleen per dag 2 tot 4 maal en bij zuigelingen op behoefte. Hij is nu ongv. denk ik tussen de 4,5 en 5 kilo als ik afga op hoeveel hij de laatste keren bijkwam. Moeten donderdag voor de eerste prikjes, mag hij die wel alstie nog verkouden is? Hij heeft geen koorts en drinkt idd goed.
Hoi hoi, Als hij 10 pond weegt, heeft hij 750 ml voeding nodig. Dit zou inhouden 5 x 150 ml. Jouw zoon drinkt nu ongeveer 900 ml. Dat is aan de ruime kant, maar als je merkt dat hij nu tevredener is dan is het goed. Je mag nooit meer geven dan een liter per dag. Probeer nog wel even die 5 voedingen aan te houden. Hij is nog erg jong om al over te gaan op 4 voedingen. Dan kom je dus uit op 5 x 180. Hij mag dus iets in zijn fles laten als je 180 + 6 maakt. De zoutoplossing mag je dus langer dan een week gebruiken. Volg altijd de bijsluiter. Even contact opnemen met het CB voor de prikjes. Daar kan ik geen uitspraken over doen, omdat de norm overal anders is. Groetjes Adrienne