Hoi, Mijn meisje is nu 4 weken oud, ze heeft extreem last van darmkrampjes waarvoor we haar Infacol geven. Dit lijkt te werken. Het probleem is nu dat ik na een voeding (dus ook 's nachts) haar eerst een uur moet troosten voordat ze weer een beetje bijkomt, soms door de krampjes maar ook vaak van het "bij mama willen zijn". Zodra ik haar in bed leg is het mis, dan gaat ze huilen tot ze helemaal overstuur wordt. Als ik haar bij me draag is het goed en valt ze in slaap, ook als ik haar bij me in bed leg valt ze in slaap (wel met mijn pink in haar mond). Daaraan merk ik dus dat het niet altijd met krampjes te maken heeft. Een speen wil ze niet. Ik kom nu overdag nergens aan toe, ben de hele dag met haar bezig, in bed leggen, huilen, troosten, voeden, uit bed halen omdat ze zo huilt etc. Ik geef borstvoeding en kijk heel goed uit met wat ik eet. Drink 1 kopje koffie per dag om haar darmpjes niet extra te belasten. Misschien ook goed om te vertellen dat ze heel bewegelijk is en haar hoofjde ondanks een rolletje in haar rug gewoon de kant op draait die ze op dat moment prettig vindt. Ik probeer vanalles, ik heb een draagdoek, daar wordt ze wel rustig van maar dit werkt alleen overdag en kan natuurlijk niet altijd. Ik ben ondertussen zo moe, ik heb al 3 weken gebroken nachten, ze komt voor voeding om 1 uur, 3 uur en 6 uur, dat is heel netjes maar ik moet haar altijd vasthouden tot ze diep in slaap is anders krijg ik haar niet in bed, als ze diep in slaap is en ik leg haar in bed dan lukt het vaak wel om haar door te laten slapen, het is alleen heel jammer dat dat vaak maar een uurtje is omdat ze dan alweer de volgende voeding wil. Soms is ze 12 uur achter elkaar wakker en weten we gewoon niet wat we ermee moeten, ze put zichzelf helemaal uit op deze manier. Inbakenen werd ons afgeraden omdat ze vaak krampjes heeft en haar beentjes goed moet kunnen optrekken. Een heel verhaal, ik hoop niet te warrig. Ik hoop dat je me nog tips kunt geven, en ik hoop vooral dat dit maar een fase is. Groetjes MM
ik ben eens op zoek gegaan op het internet en kom met al haar symptomen uit op reflux, de infacol helpt ook niet echt meer, de krampjes worden weer erger. alles bij elkaar opgeteld denk ik aan reflux of een allergie, omdat ik BV geef heb ik daarom mijn vraag bij de lactatiekundige gesteld, deze mag dus op slot