Schimmelinfectie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demaco, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Wie is er bekend met een schimmelinfectie bij baby's?

Sinds maandag heeft mijn zoontje ineens hele felle luieruitslag. Die dag ook 4 dunnere luiers dus dat was de oorzaak dacht ik. Er zat vrijwel direct een open wondje in. Na een dag was het wondje dicht, ik smeer regelmatig met bepanthene en sudocreme (uiteraard niet wanneer het open lijkt, maar het werkt normaal beter bij hem dan bepanthene) en verschoon hem dubbel zo vaak als anders.

Nu zijn we al een behoorlijke tijd verder en het is nog niet minder. Sterker nog sinds gisteravond zijn zijn hele ballen aan het vervellen zo lijkt het wel. De plekken zijn echt heel rood en net zag ik er allemaal bultjes op komen. Dat ondanks regelmatig verschonen en goed smeren.

Iemand een idee of dit misschien een schimmelinfectie zou kunnen zijn?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het zou heel goed kunnen hoor! Mijn dochter heeft ook al een keer of 3 een schimmel op haar luiergebied gehad. Je kan miconazol krijgen op voorschrift van de huisarts maar aangezien je het zelf moet betalen kan je het ook bij de kruidvat of andere drogist vragen. Een paar dagen 2x per dag smeren en alleen wassen met een washandje met water, goed nadrogen en eventjes laten luchten. Geen billendoekjes of billenzalf proberen, en na een weekje zou het een heel stuk over moeten zijn!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Lijkt er wel op ja zeker het vervellen je kan een tube miconazolcreme bij de drogist halen om te proberen

4. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Iemand een idee wat de kosten daarvan zijn?
    Dan stuur ik nu mijn moeder die toch onderweg is naar de winkel.

Deel Deze Pagina