Even een brutaal vraagje, wat heeft jullie keuken gekost? Wij hebben een offerte laten maken, maar ik heb geen idee of dit nu een goede prijs is. We hebben alleen onderkastjes en ong 6,5 meter kastjes en lades. Dit is incl koelkast groot losstaand fornuis met een mooie klassieke schouw en vaatwasser. We komen nu ong op 7500 uit. Is dit een reeële prijs? Thnx! Liefs naantje
De beste manier om dat te weten, is gewoon verschillende offertes opvragen voor jouw opstelling. En bv ook eens kijken wat het je bij ikea zou kosten. Ik kan je vertellen dat de onze 9500 euro gekost heeft, maar dat is 4 jaar geleden en voor een grotere keuken. Dus veel ben je daar niet mee, denk ik.
Ik denk dat het een vrij normale prijs is. Om het zeker te weten meerdere offertes laten maken. Onze keuken was 9000 geloof ik, vrij simpel verder met aparte koelkast en vriezer, vaatwasser, 5 pits fornuis, afzuigkap en combi magnetron. Wij hebben 6 grote lades en 5 kastjes.
Wij hebben een grote L. Hoogglans wit, dik wit blad met zilveren rand. Incl: Vaatwasser Oven Combimagnetron 5 pits toestel. Koelkast en vriezer Afzuigkap Beide kanten van de L hoge kasten met deurtjes. Verder alles lades. Boven het lange stuk van de L nog twee kastjes met kiepdeurtjes omhoog van melkglas. Alles bij elkaar was het 6100 eu inclusief plaatsen ( daar betaal je bij Ikea apart voor)...
Wij hebben een hoek keuken.. met boven ook.kastjes en 4 grote lades! Incl vaatwasser koelkast combimagnetron en 5pits fornuis Afgelopen zomer geplaatst en deze heeft ons 7000 euro gekost
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van het soort keuken en de apparatuur die je kiest. De onze kost 15000 euro. Maar wij hebben een kookeiland en daarachter een kastenwand met mdf ombouw... Hoge kast met lades. In eiland ook 2 grote lades. Stoomoven, gewone oven, espresso automaat, koelvries combi, afzuigkap met randafzuiging, 5 pits inductie kookplaat, vaatwasser. Alles van siemens. Kan natuurlijk ook goedkoper als je een goedkoper merk pakt. Wij hadden t er voor over. Een mooie keuken met goede apparatuur. Maar ja daar betaal je wel voor.
Vraag idd nog een andere offerte aan nav jouw wensen. Het ligt geheel aan de keuze van materialen, apparatuur etc of dit een goede prijs is. Vergelijk dus wel appels met appels en niet met peren! Dus hou ook dezelfde type apparatuur aan enzo.. Wij hadden gelukkig een hele eerlijke leverancier die de officiele adviesprijzen liet zien en de prijs die hij ervoor vroeg dus wij hebben ons wat dat betreft niet genaaid gevoeld
Wij zijn ook bezig met keukens maar wij weten inmiddels dat er echt een hoop te onderhandelen valt, het moet natuurlijk wel reeeel blijven. Kunnen jullie geen foto,s plaatsen? kunnen we ideetjes opdoen.
Mijn overtuiging is wel hoe meer onderhandelingsruimte je hebt hoe harder ze je hebben proberen te naaien en als het 'echt een betrouwbare winkel' is dan zit hij gewoon te ver onder zijn adviesprijs en gaat hij er zelf mee in het schip.. Wat kan betekenen dat je leverancier over een jaar failliet is en jouw garantie dus ook (muv apparatuur)
Hebben een u-vorm. Hoogglans wit, met vaatwasser, combi-magnetron, afzuigkap, koel/vries combi en 4 pits gasfornuis en automatische prullenlade opener en kostte 5000. Toen had ikea de actie als je voor 5000 kocht je een cadeaubon van 500 kreeg te besteden op kastinrichting. Daar hebben we de rest van de spullen van gekocht. Hebben alles softclose sluitingen etc. Heel tevreden mee.
Hier bijna 10.000 inclusief plaatsen en tegeltjes enzo. Geen hele grote keuken, wel twee combi-ovens, 5-pits, vaatwasser, koelkast, mooie kraan en granieten werkblad. Alle apparatuur van Siemens. Heel tevreden mee en voor ons was dat toen een nette prijs! Keuken is in een hoek waarvan 1 kant 3 meter en 1 kant ongeveer 2 meter...
Wij hebben ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft Groot Amerikaans koelkast en granieten werkblad. Ook voor 7500 euro.
7000 Euro. L-vorm, incl. granieten aanrechtblad, ovenmagnetroncombi, koelvriescombi, vaatwasser, 5-pits gasstel, afzuigkap, veel kastjes, spoelbak, kraan, alles dus. Apparatuur is voornamelijk van Siemens. De keuken is van Ikea, aanrechtblad is van een bedrijf wat alleen natuurstenen aanrechtbladen levert en nog goedkoper was dan het composiet aanrechtblad van Ikea.
Www.steenproject.nl Dat was graniet, bij Ikea hadden ze alleen composiet en daar las ik niet zulke goede dingen over.
Wij hebben deze met een granieten blad en inhoud dus besteklades en glazen wandjes bij de lades... Zelfde kleur aan de binnenkant... Apparatuur van pelgrim en Siemens... Incl. Vaatwasser koelkast, vriesvak etc. Alles is heel degelijk en goede kwaliteit. 1 wand 4.20 1 wand 3 meter. Incl. Achterplaat bij de kookplaat, afzuigkap en gootsteen boretti kraan en spatrand. Alles bij elkaar 9100 euro. We hebben wel heel erg onderhandeld hoor... En het blad besteld bij een andere leverancier dat was goedkoper... Uiteindelijk waren wij goedkoper uit dan bij Ikea en daar hadden we een composiet blad gehad ipv graniet. Blad gekocht bij topgraniet.nl