Ja de dingen die jullie zeggen daar zit ik dus ook mee.. Maar het was gewoon de spanning waar hij het om deed verder weet hij het zelf ook niet.. En wat als ik t niet ontdekt had.. Dat zit me ook dwars. Maar hij voelde helemaal niks voor haar en hebben geen fysiek contact gehad. En tja.. Dat moet ik dan maar geloven anders kan ik er nu net zo goed meteen mee stoppen. Dit heeft hem wakker geschud zegt hij. Jammer. Berouw komt altijd na de zonde.. Kan het nog steeds niet geloven. Had het echt nooit verwacht. Wat kan n mens zich toch klote voelen. Drukt zo wel n stempel op deze periode en dat terwijl de kindjes nu zo klein zijn.
Ha meis, Ik ben er wen half jaar geleden achter gekomen dat mijn vriend is vreemdgegaan. Niet 1x maar meerdere keren. Ik heb hem in eerste instantie het huis uitgezet. Was woest, het vertrouwen was in 1 klap weg. Na een tijdje rust ge hebben gehad zijn wij weer gaan praten en samen in therapie gegaan. Wij zijn het nu rustig aan weer aan het proberen. De therapie zijn wij niet gaan volgen om weer bij elkaar te komen, maar om normaal te kunnen communiceren. Dit heeft bij ons dus goed geholpen. Niemand kan jou vertellen wat je moet doen, alleen uit eigen ervaring weet ik dat rust goed helpt om te bedenken wat voor jou het beste is. Bedenk je dat hoe dan ook je kinderen gelukkiger zijn met een moeder die gelukkig is, dan een moeder die zonder vertrouwen in een relatie blijft. Jij weet wat je moet doen, misschien niet nu maar dan over een paar maanden. Neem je rust en denk vooral aan jezelf en je kinderen.
Dat gevoel had ik destijds ook. Wij hadden geen kinderen. Het heeft een tijdje geduurd (aantal maanden) voor ik de relatie kon beeindigen omdat mijn liefde voor mijn toenmalige vriend niet meteen voorbij was. Maar wat voelde ik me stom dat ik hem toen toch nog geloofde, terwijl later bleek dat hij wel vreemd was gegaan. Pas een jaar nadat we uit elkaar waren heeft hij de waarheid verteld. Inmiddels ben ik gelukkig getrouwd, maar mijn man plukt nog steeds de wrange vruchten van wat mn ex heeft gedaan. Je bent je vriend geen vertrouwen verplicht. Je hoeft hem juist niet op zijn woord te geloven. Dat is nu precies wat hij heeft stuk gemaakt door je voor te liegen/voor de gek te houden. Laat hem in zn sop gaar koken terwijl jij bezig bent te overleven. Er komt een moment waarop je voelt wat je nodig hebt en wat je nu eigenlijk wilt. Ik zou niet teveel energie steken in 'hem op zn woord moeten geloven'. Heel veel sterkte!
Dit is bij ons ook zo. We zijn allebei in een vorige relatie behoorlijk bedrogen door onze ex partners dus dit is iets wat bij ons erg gevoelig ligt.
Wat verschrikkelijk om mee te maken. Hier ook iets soortgelijks meegemaakt. Gelukkig geen fysiek vreemdgaan, dat weet ik heel zeker maar het brak toch mijn hart. Heeft me heel veel moeite gekost hem weer te moeten geloven en vertrouwen. Ik heb geëist dat hij alles open en eerlijk besprak. Ik wilde weten wat voor een dingen hij tegen haar zei. Ook al deed het pijn. Iedereen heeft het trouwens over het appen maar uit je openingspost begrijp ik dat hij ook met haar deed bellen? Hadden ze dan telefoons*x of iets dergelijks? Weet je ook wanneer hij met haar belde?
heftig en vind het echt erg voor je. mijn eerste vriend is ook vreemdgegaan dit heb ik ook ontdekt via zijn mobieltje. ik heb het nummer opgeschreven van het meisje en haar opgebeld toen hij er niet was, het bleek een bekende te zijn. zelf heb ik het toen uitgemaakt, hij bleef een keer een nacht doorbrengen voor mijn woning en heeft staan huilen in de tuin. echt genant! ik heb hem die ochtend voor het huis zien liggen ik vond het zo erg dat ik het hem heb vergeven.... dat had ik nooit moeten doen, ik had zo'n gevoel dat hij me weer belazerde en ik kon gewoon niet ophouden met te denken dat hij weer iets voor mij achterhield.... heb het binnen een maand weer uitgemaakt.... Zelf kan ik natuurlijk niet voor jou beslissen ik ben in dat opzichte heel erg gevoelig ik kan het iemand gewoon niet vergeven.... Zelf heb ik een beste vriendin die haar man wel heeft vergeven en ze hebben een betere relatie dan voor dat hij een slippertje had gemaakt... Je moet na je gevoel luisteren..... en je kunt altijd proberen iemand een kans te geven om te kijken of je dat aan kunt... Succes meid!
Hoi meid, Ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Ik kan je geen advies geven maar wil je wel heel veel sterkte en wijsheid toewensen.
Weet t niet precies. Maar maandag zei ik dat ik de zwangerschapskaart van ons zoontje nog niet had gekregen van de verloskundige. Toen zei hij meteen oh die ga ik wel even halen. En na een uur zag ik in z'n tel dat hij haar in due tijd had gebeld. Hij gaat zo vaak weg met de auto en rijdt ook 3 kwartier heen en drie kwartier terug naar z'n werk. Tijd genoeg dus... Ik weet er t fijne ook niet van. Ze hadden het (zegt hij) over koetjes en kalfjes. En t ergste wat hij tegen haar heeft gezegd is: ik wil jou ook kusjes geven. Terwijl hij er niks van meende maar hij wilde de aandacht houden ofzo. Bah ik word er gewoon iedere keer boos en verdrietig om. Kan gewoon niet geloven way hij heeft geflikt. Hij heeft nu wel n ander tel nr en whatsapp verwijderd. (Dat wilde hij zelf)
Dankje! Jij ook heel veel sterkte. M'n zus bekijkt het trouwens erg luchtig. M'n oren klapperden; "Vertrouwen beschamen is wel een dingethe, maar als hij zijn piemel niet in n ander heeft gestoken dan is de grens nog niet overschreden. Bekijk het vanuit zijn kant.. Twee kleine kinderen, veel regelmaat, weinig spannénds en dan is de verleiding groot" Ik vind dat zo oneerlijk... Hij zei vorige week (en trouwens gister nog) dat hij een derde kind wil. Dan denk ik van als hij zo ontevreden zou zijn... Waarom dan nog n kind?! Hij was het er zelf niet mee eens. Hij zei wat ik heb gedaan kan gewoon echt niet. En volgens hem komt hij niks tekort maar dat ziet hij geloof ik nu pas in ofzo
Hier hetzelfde. Mijn man had gevoelens voor een ander. Is daar ook mee naar bed geweest. Mijn liefde is te groot om hem op te geven. Ik moet zeggen dat het verrassend goed gaat. Het vertrouwen is er natuurlijk nog niet, dat zal ook nog wel een tijdje duren. Maar ik heb hem nog wel een kans gegeven. We zijn ons beide aan het aanpassen naar elkaar. Nu weet ik wel zeker dat hij na het uitkomen hiervan open en eerlijk is geweest. Ik heb alles gecheckt en wat hij heeft gezegd klopt gelukkig wel. Maar nog 1 zo'n geintje en hij kan vertrekken. Hopelijk kan je alles op een rijtje zetten. Volg je gevoel meid. Als jij denkt dat het nog goed kan komen, vecht ervoor. Maar als je denkt dat het niet meer gaat werken is dat je goed recht. Hij had met je moeten praten en niet moeten aanleggen met een ander. Jij hebt alle kaarten in handen.
Ik krijg meer het gevoel dat hij zegt een 3de kindje te willen zodat JIJ gaat geloven dat hij echt spijt heeft en wil gaan voor jullie relatie maar zou daar toch echt voorzichtig mee zijn en voorlopig helemaal niet voor een 3de kindje gaan! Bekijk eerst eens eventjes of hij ook echt zijn best doet want daden zeggen in dit geval echt meer dan woorden in mijn ogen. Fijn dat hij zegt dat hij spijt heeft en fout bezig is geweest maar ik vind dat hij wel erg snel is met alles toegeven en vergiffenis vragen! Ik weet het niet maar mijn gevoel zegt ergens dat hij nog dingen achterhoudt en dat het misschien niet alleen bij appen is gebleven maar goed, dat weet ik niet, is alleen maar mijn gevoel.
Eens met Drieka. Ik geloof ook voor geen meter dat er niks fysieks gebeurd is. Ik heb eerder het gevoel dat hij hier zo eerlijk over is en zo snel over de brug komt met toegeven, nummer verwijderen etc zodat je tevreden bent met zijn acties en niet doorvraagt. Soort slimmigheidje. Iemand die liegt over dit kan ook liegen over iets anders. Zeg nou zelf: ik zou al misselijk van ellende worden van het idee dat ik met iemand anders zou appen op amoureus gebied. Laat staan dat ik dat zou verbergen voor de man waarvan ik hou. Als ik dat WEL zou kunnen en daar geen probleem mee zou hebben, dan ben ik al zo slecht bezig dat de grens naar fysiek contact heel dun is. DIT kunnen en er glashard over liegen zegt mij namelijk al iets over wat voor persoon je bent. Sorry meis, ik wil je niet van slag maken met mijn mening. Maar zo denk ik er over. Pas op met deze eikel.
Jij verwoord precies mijn gedachten Ik kan ook niet tegen mijn man liegen en hem dan recht in de ogen aankijken, als je echt van iemand houdt onvoorwaardelijk dan kan je dat denk ik ook niet. Zoals gezegd, je vriend is iets te snel met alles maar toegeven en vergiffenis vragen en zelfs al praten over een 3de kindje! Heb echt het idee dat hij dit doet om jou tevreden te stellen en te hopen dat je niet verder gaat zoeken of vragen. Ik hoop van harte dat ik het mis heb maar ben bang van niet
Emotioneel vreemdgaan is toch op zijn minst net zo erg als fysiek..? Ik zou daar niet mee om kunnen gaan. Je man, de vader van je kinderen heeft vieze praatjes met een andere vrouw. En als hij die grens al overschrijdt waarom zou hij dan geen sex gehad hebben met haar... Ze geilen elkaar wat op maar geven er niet aan toe?
Wat er is gebeurd daar gelaten. Als hij echt met jou verder wil (en jij met hem), dan zou ik eisen dat dat contact 100% stopt. Dus ook geen telefoontjes meer. Als ze in de toekomst op dezelfde opdracht gezet worden, dan heeft hij dat maar te weigeren. Wil hij dat contact niet stoppen (dat hij het overdreven vindt of zo), dan zou dat voor mij al teken genoeg zijn.
Wat rot voor je zeg. En heel moeilijk. Jij moet zelf de keus maken, kun je het aan dat het vertrouwen beschaamd is? En wat ik eerlijk denk? Ik denk dat er ook fysiek contact geweest is. Een toilet op het werk is gauw opgezocht. Het is zo moeilijk om contact in de toekomst te vermijden, het zijn collega's! De markt is ook niet zo, dat je gelijk een nieuwe baan vindt als je iets anders zoekt. Laat hem flink door het stof gaan, dit is namelijk niet goed te praten. En ow, een nieuw telefoonnr? Toch niet ook een andere telefoon hè? Maakt het nog makkelijker om het voor jouw te verbergen. Nee mijn gevoel zegt, fout fout fout.
Indd dit.. En of hij nou wel of niet fysiek contact heeft gehad daar kom je alleen maar achter als hij het je verteld. En mocht hij echt een enorme klootzak zijn dan gaat hij dat toch niet doen. Ik denk overigens zelf dat er echt alleen sprake is geweest van een beetje appen en bellen, spanning is nou eenmaal leuk en aandacht ook. Het blijft een lastige situatie waarin alleen jij kan bepalen of je hem nog een kans geeft. Ik heb m'n vriend wel nog een kans gegeven en ik moet zeggen dat het verrassend goed gaat, ik voel me al stukken beter als 3 maand geleden, hij is nu voor het eerst weer met vrienden wat drinken en ik heb de hele tijd gedacht dat ik me zou lopen opvreten van wantrouwen, maar het valt me echt heel erg mee. Ik begrijp wat je bedoelt met 'ik moet hem dan maar geloven', je wilt hem ook graag geloven, al mag je bij alles wat hij doet op dit moment je vraagtekens zetten. Hij zal verantwoording af moeten leggen over alles wat hij doet tot dat jij het niet meer vraagt, wil of kan hij dat niet dan weet je genoeg.
Wat vervelend voor je zeg. Snap echt niet waarom mensen zoiets in hun hoofd halen. Wat ik ook niet snap is, waarom zijn telefoon nu uitzetten, waarom een nieuw nummer willen? Laat hem lekker de ballen hebben om die griet gewoon duidelijk te maken, dat hij voor zijn gezin kiest en zij geen schijn van kans heeft? En het liefst natuurlijk ook, als jij er bij zit gewoon. Hij moet gewoon even wat harder worden en aan zijn gezin denken, vooral als hij echt met jullie door wil. Heel veel sterkte met het maken van je keuze, maak hem niet overhaast en denk goed na voor jezelf. Laat hem maar wachten en zijn best doen om jou je weer wat beter te laten voelen.
Ik kan me best voorstellen dat hij een nieuw nummer en een nieuwe telefoon wil. Een streep eronder zetten, een verse start.