Door mijn rug gegaan, kan niks meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door miekie82, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ben vanmorgen door mijn rug gegaan. Ik kon meteen helemaal niks meer. Het doet zo een pijn! Elke stap ga ik door de grond en schieten de tranen in mijn ogen!
    Ik ben 8 weken zwanger dus mag ook niks tegen de pijn!
    Heb de HApost gebeld en die zeggen rust en beweging afwisselen, max 3 paracetamolletjes per dag en warhouden.
    Zo simpel gezegt, maar het doet zo een zeer!

Wie heeft dit ook meegaamkt? Hoe ging jij ermee om en wat werkte perfect voor jouw?

We gaan over 1 week kamperen in frankrijk, ik hoop dat ik tegen die tijd bijna pijnvrij ben, maar heb er een zwaar hoofd in!

kus, een jankende miek!

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Miek,

heb het niet meegemaakt maar wil je wel veel sterkte wensen. Hopelijk kun je volgende week weer gewoon op vakantie en is je rug weer wat beter.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb het ook gehad. Ik kon ineens niets meer en zakte constant door m'n benen. Helaas bleek het bij mij om een dubbele hernia te gaan. Dit was voor m'n zwangerschap maar ik heb haast geen medicatie genomen omdat ik bang was dat ik toen al zwanger was en dat het zou schaden.

Ik ben plat gaan liggen op m'n bed en heb gelijk de fysio gebeld of ik zo snel mogelijk langs kon komen. Volgende dag lag ik bij hem op de behandeltafel.

Hopelijk is het bij jou minder erg en kun je volgende week lekker genieten van je vakantie.

4. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    heb het ook gehad
    maar toen was ik 8 maanden zwanger
    en weet hoe je je voelt
    ik hield er wel een warme kruik er tegen
    en dat vond ik wel helpen

wil je wel heel veel sterkte wensen

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oei geen ervaring mee heb ik maar wilde je gewoon wel even sterkte wensen en hopen dat de pijn snel weggaat meid

6. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte ermee. Een warme kruik en een beetje in beweging blijven (dus niet in bed gaan liggen) hebben mij in het verleden wel geholpen. Als de pijn aan blijft houden, zou ik wel even naar je eigen huisarts gaan. Hopelijk kun je volgende week gewoon kamperen.

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Veel lopen, een warme kersenpittenzak, een warm bad en een massage van je partner. Hopelijk ben je er snel vanaf!

8. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik heb het een paar jaar terug meegemaakt.
    Ik kon toen een week niets meer.
    Hopelijk gaat het met jou sneller beter!

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb het ook gehad toen Ilana 2 maanden was. Ik kon niet liggen, zitten, lopen, niks. Mijn man kon het niet overnemen, want moest werken en ik geef BV, dus flesje geven kon-ie ook niet.

Meestal na een weekje rust en binnen de pijngrens een beetje in beweging blijven gaat het wel over. Houdt het langer dan een week aan dan zou ik naar een fysio gaan. Vermijd draaibewegingen en gedraaid voorover buigen. Neem regelmatig een warme douche en leg iets warms tegen je rug.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw heel vaak gaat, dus weet wat je voelt!
    Je moet wel in beweging blijven, teminste als het alleen in je rug zit, als het gaat uitstralen naar je benen moet je even naar je ha.

Warm houden, tijgerbalzem ofzo en dan een pittenzak tegen aan,

Maar ook je rust nemen.

Als ik weer eens door mn rug ging, nam ik direct contact op met de chiropractor werkt goed

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    He meiden, thx voor de reacties!

We zijn nu 24 uur verder en oei oei, wat een drama is dit zeg!
    De pijn is wel iets dragelijker geworden, maar kan nog steeds niet normaal lopen/bewegen.

Heb geen oog dicht gedaan vanacht, elke houding doet zeer.

De pijn zit echt alleen in mijn rug. Net boven mijn SI gewricht, als ik mijn tenen naar voren trek doet het zeer in mijn rug, dus tis echt een spier kwestie.
    Elk half uur moet ik verplicht een stukje lopen, ivm stijfheid, daarna ga ik snel weer liggen want zitten gaat niet! Verder een warme kruik en niks...

Vandaag en morgen is Tijn naar het KDV, Papa moest hierdoor iets later beginnen, maar het is nu eenmaal zo. Ik kan echt helemaal niks!

Ik kijk het vandaag even aan en anders morgen fysio! Heb morgen ook mijn eerste echo, dus hoop dat ik fatsoenlijk in het ziekenhuis kan komen!

kus miek

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb het een anderhalf jaartje geleden ook gehad , acute spit , ik kon niets meer van de ene op de andere minuut .. toch maar de huisarts gebeld en ik kreeg toen wel pijnstillers en spierverslappers en toen was t wel te doen , moest van de bedrijfsarts ook naar fysio maar naar mijn idee werd het nog erger ... verschrikkelijk was dat toen dochtertje kon nog niet lopen en ik kon nog haar niet eens op tillen ..

Beste was toch midalgan voor erop te smeren , je hebt ook extra heet .. en zo n warme zak voor erop ..

heel veel beterschap

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    thx voor je tip, maar als je zwanger bent mag je geen midalgan smeren!
    Grrr....je mag niks als je zwanger bent! Dat maakt het zo moeilijk, met spierverslappers ga je makkelijker bewegen en dan genees je sneller!

zit niks anders op dan af te wachten. Beetje liggen/lopen afwisselen.
    Ik kan ook niet voor Tijn zorgen nu, maar die is "gelukkig" 2 dagen naar het kdv en woensdag komt mijn ma!

kus miek

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Jaa dat is een hel als je je kleintje niet fatsoenlijk kan verzorgen en optillen , maar rusten is heel belangrijk voor het herstel ..

15. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Mijn tip, bel een fysio en laat je behandelen. En inderdaad blijven bewegen, stilzitten is voor de meeste rugklachten niet goed.

Wat Midalgan betreft, dit verwarmt alleen de huid en niets wat er onder zit. Je kunt inderdaad beter een kersenpit of waterzak tegen je rug houden. Warme douche of warm bad is ook goed en lekker. Sterkte.

Deel Deze Pagina