fruitvliegjes grr

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

we hebben sinds vandaag een fruitvlieg plaag, zouden ze afkomen op de vieze luiers?
    ik heb ze net met de stofzuiger opgezogen en een doek erin gedaan zodat ze er niet uit kunnen. meer tips? groetjes

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tja hangt ervan af wat je allemaal in je prullenbak hebt zitten. Ook groente en fruitschillen? Als je denkt dat ze op vieze luiers afkomen dan zou ik de vieze luiers gelijk in de container gooien.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het enige wat helpt is opruimen waar ze op afkomen. dus de prullenbakken vaker legen en iedere keer uitsoppen bijv. als je de bron weghaalt zijn de vliegjes binnen mum van tijd verdwenen.
    stofzuigen helpt maar heel tijdelijk, die beesten vermenigvuldigen als een gek!

4. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, heb er ook wel eens last van. Bij ons zitten ze dan meestal in een bloempot/plantenbakje. Heel vervelend en je kunt er soms maar weinig aan doen. Zo snel mogelijk proberen weg te krijgen, want ze vermenigvuldigen zich enorm snel! Luiers en groente-/fruitschillen zou ik in deze tijd van het jaar direct naar de container buiten brengen.

5. Fruitvliegjes, praat me er niet van... ik kom er maar niet vanaf.
    Het zijn bij ons in ieder geval niet de luiers, want de luieremmer staat op Jelle's kamer boven, en de fruitvliegjes concentreren zich toch echt in de keuken.
    Ik heb de hoeveelheid fruit in de fruitschaal al sterk gereduceerd; maar even niks bijgehaald. Buiten bij/in de kliko is het helemaal erg, gelukkig wordt die morgen weer geleegd.

Ik weet op zich wel hoe het bij ons zover gekomen is.
    Groente en fruitafval, of bijvoorbeeld koffiepads... al het etensafval eigenlijk, doe ik meteen buiten in de kliko.
    Maar toen ik zoveel fruitvliegjes zag begon dus eerst maar eens met de pedaalemmer leegmaken, en toen bleek daar onderin de zak broccolistronken en koffiepads te zitten.
    M'n schoonmoeder doet die dus blijkbaar wel in de pedaalemmer als ze bij ons is om op Jelle te passen.
    Maar nu kom ik maar niet van die fruitvliegjes af lijkt het.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    bij ons komen ze altijd om de een of andere reden op de basilicumplantje af...

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Bah, niet leuk, nee (ik moet wel meteen aan de scene van Youp van ´t Hek denken, lol)

Fruitvliegjes-val maken: Pak een klein bakje, doe er een laagje honing of iets anders zoets in, en prik een klein gaatje in het dekseltje. Zo kunnen de fruitvliegjes er wel in, maar niet meer uit. Ook kun je een kom pakken met daarin een bruine banaan, en bind de opening af met een plastic zak. Prik ook hier een paar kleine gaatjes in en je hebt een ideale val om fruitvliegjes te bestrijden.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    plaatje:

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    kruidenrekje niet op het aanrecht staan? Daar komen ze ook opaf.

Ik heb helemaal niks aan fruit e.d. buiten de koelkast en de prullebak staat in het hok, maar heb die dingen wel binnen Jak!! Ga er alijd met de stofzuiger achter aan voor de electrische vliegeklapper zijn ze te klein :D

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij hadden pas een bakje bier staan om een naaktslak te vangen, en de volgende dag hadden de fruitvliegjes zichzelf er massaal in verdronken!! Misschien dus een bakje bier neerzetten :D

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Wordt hier ook gestoord van alle soorten vliegen! Heb 2 cavia's en ook nog een kat in huis dus schoonmaken geblazen. En inderdaad vaak die prullenbakken verschonen. Houdt je leuk bezig zo :D

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    ik had er van het weekend aantal tips voor gezocht want werd gestoord hier van die rotbeesten!!
    Zowiezo als je geen vaatwasser hebt, alles gelijk afwassen en afdrogen.
    Bakje met azijn op je aanrecht houden ze niet van blijven ze weg.
    En hier stond glas zoete witte wijn,daar verdwenen er een aantal in, toen folie erover gedaan 1 gaatje in geprikt en nu zitten ze allemaal in dat glas!!!:D

Deel Deze Pagina