Sns bank, wat bedoelen ze?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb even een vraagje. We hebben een lening aangevraagd bij de Sns-bank en hebben al de op te sturen papieren opgestuurd die ze nodig hebben.

Nu kreeg ik een mailtje en dit stond er:

volledige rekeningafschriften met bijschrijving salaris en afschrijving hypotheek (selecties zijn niet
    toegestaan).

Ik heb namelijk die bijschrijving en afschrijving apart geselecteerd en geprint en toegestuurd.

Maar wat moet ik dan? Ze hebben het over rekeningafschriften. Ik krijg de papieren niet opgestuurd per post, we doen alles per pc.
    Moet ik dan gewoon een pagina uitprinten met alle bij en afschrijvingen, ook van alle andere dingen die we bijvoorbeeld gekocht hebben en wat ze verder geen donder aangaat?

Iemand enig idee?

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja dat denk ik wel.... Net zoals je vroeger een rekeningafschrift kreeg.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Dus gewoon een pagina met internetbankieren, waar die bij of afschrijving staat?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bedoelen ze niet die pagina's die je ziet wanneer je op de bewuste betaling klikt?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dus die niet maar dus het overzicht idd, wellicht dat je wel bedragen dan zwart kunt maken?

6. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden. Vind het gewoon een beetje raar. Er staan geen geheimen op of zo, gewoon afschrijvingen van bijvoorbeeld AH, Lidl, Aldi etc... maar snap niet waarom het geselecteerde niet voldoende was. Ik heb het inmiddels geprint, dus er mag een slotje op.

7. danip

danip Niet meer actief

Als het goed is kun je ook een selectie printen van een bepaalde datum tot een bepaalde datum. Als je dat doet van bijv heel mei, dan kun je dat printen. Over het algemeen is dat wat ze bedoelen. Je mag dus niet selecteren op betalingen of op bijv. bedragen vanaf 100,- Ze willen een volledig overzicht.

8. Jel

Jel Niet meer actief

@ Danip, ik heb niet de hele maand mei genomen, maar alleen een pagina wat loopt van 10 tot 20 of zo. Is dat fout?

9. danip

danip Niet meer actief

Kun je niet iets langer selecteren? De dingen die ze willen zien moeten er in ieder geval op staan. Dus bijschrijving loon en afschrijving hypotheek. Dus als het kan zou ik langer selecteren.

Maar welke bank heb je? Ik weet niet hoe het bij andere banken dan ING of Rabobank werkt met het printen van een overzicht. Hebben jullie SNS?

10. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, SNS...

Maar ik kan best langer doen, maar zie alleen niet het nut ervan in... ? Wat moeten ze met de overige papieren, zonder dat daar het bedrag opstaat waar het om gaat. Willen ze ons uitgavegedrag zien of zo?

11. danip

danip Niet meer actief

Nee het voelt inderdaad rot, maar ze vragen het volgens mij overal zo. Ik zie op mijn werk in ieder geval heel vaak deze vraag voorbij komen. Het gaat er om dat alle gevraagde gegevens er op staan. Het hoeft niet een hele maand te zijn, als deze dingen er maar op staan. Als dat allemaal in dezelfde week is bijvoorbeeld, dan is alleen die week ook prima.

Ze doen er verder niks mee, maar het zijn nogal prive gegevens die ze dan krijgen he! Snap je gevoel.

12. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Als je binnen je selectie maar zorgt dat de gegevens erin staan die ze willen zien. Je mag inderdaad niet selecteren, wij hebben dit vorig jaar ook gedaan met de aanvraag van een hypotheek en toen wilden ze ook het volledige overzicht van een maand waarin alle bij en afschrijvingen zichtbaar waren.
    Vind het ook een prive kwestie en was het er niet mee eens, maar dan zeggen ze gewoon "dan krijg je de lening niet"

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat ik meestal doe is een tijdsselectie maken (tussen mijn salaris en de hypotheekafschrijving zit meestal iets van een week. Alles wat niet salaris danwel hypotheek is, maak ik zwart ... dus met een zwarte markeerstift de bedragen doorhalen, pagina nog een keer kopieren, zodat de bedragen er niet meer doorheen komen en opsturen.

14. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    En dit accepteren ze tegenwoordig dus niet als je een lening/hypotheek wilt aanvragen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nope, alles moet je laten zien en zwart maken mag niet. Tja, je kunt het er niet mee eens zijn, maar dan krijg je de lening gewoon niet. Heel raar vind ik het niet trouwens, ze lenen geld aan je, dus mogen ze toch een beetje in de gaten houden waar het terecht komt?

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Wil me nergens mee bemoeien...
    Maar weet je het echt zeker dat je een lening af gaat sluiten?
    Is namelijk 9 van de 10x niet echt verstandig (tenzij het voor een hypotheek is)

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina