Leefgewoonten van papa na geboorte..?

Discussion in 'Gezondheid' started by april2012mama, Mar 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. april2012mama

april2012mama Actief lid

Aug 27, 2011
    345
    0
    0
    #1 april2012mama, Mar 17, 2012
    Last edited: Mar 17, 2012
    En dan de minder gezonde....roken en zichzelf vaak slechte tussendoortjes en zo gunnen..
    Iemand ervaring hoe dit na de bavalling gaat? Zullen sommige mannen dan hun leven iets beteren, ook om het goede voorbeeld te geven?
    Ik zou het zo sneu vinden als onze beeb last heeft van papa's vieze gele stink tabak vingers..of draaf ik nu door?!
    Erover praten blijft lastig..ditonderwerp is een zwakke plek van hem zullen we maar zeggen.

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee mijn man is alleen tijdens mijn zwangerschappen gestopt maar nu zijn we weer begonnen en hij wil niet stoppen. Argumenten als slecht voorbeeld ofzo hoort hij niet.

Hij drinkt wel veel minder trouwens maar ja, hij moet wel want daar heeft hij geen tijd meer voor ;)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

roken tja. buiten en goed denken om hygiene (handen wassen)

Slechte tussendoortjes?? dat lijkt me een hele andere orde. nee dit is in mijn ogen niet iets waarvan je kan verwachten dat hij minderd met tussendoortjes. wat je eet is in mijn ogen je eigen keuze, mits het wel een beetje normaal blijft. Kijk spacecake eten heeft ook een ander aspect zeg maar .. maar gewoon een ,weet ik het ,zak chips leeg eten, tja dat is eigen keuze hoor.

4. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    Opvoeden betekent naar mijn idee ook het goede voorbeeld geven!

Wij zijn allebei gestopt voor mijn eerste zwangerschap en ook niet meer begonnen. Zou het ook vies vinden als hij weer was begonnen, maar het is een lastig iets.
    Wij zijn hier best streng qua snoepbeleid, ik vind dat gewoon niet nodig voor een jong kind. Zelf snoepen en snacken we dus ook veel minder of 's avonds als mijn dochter in bed ligt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Roken doet hij niet gelukkig.
    Snoepen/snacken is voorleven, dus hij snoept niet als de oudste ook geen snoep mag op dat moment. Al glipt dat er wel eens tussendoor.

Drinken is hij minder gaan doen. Van elke week 2a3 avondjes een paar drankjes (1-3 consumpties) naar die hoeveelheid in een maand..

6. april2012mama

april2012mama Actief lid

Aug 27, 2011
    345
    0
    0
    Gelukkig rookt manlief in de schuur en drinkt alleen bij feestjes. 't Is meer zijn overgewicht (icm hoge cholesterol, erfelijke belasting kwa suikerziekte, hart en vaatziekten, zwaar rugpatient ook niet handig met overgewicht).
    Veel vet broodbeleg, veel cola, snacks uit de oven, koeken etc. Neemt gewoon alles mee wat ie lekker vindt bij het boodschappen doen en zo, in plaats van een keer iets luxe of lekkers te nemen..

7. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,537
    8,494
    113
    Als hij het zelf haalt met boodschappen doen is daar maar een ding wat een beetje kan helpen, en dat is dat JIJ de boodschappen haalt!
    Daarbij zorgen dat je wel lekkere, maar (meer) verantwoorde snacks meeneemt die hij ook lust.

8. april2012mama

april2012mama Actief lid

Aug 27, 2011
    345
    0
    0
    Ja klinkt heel logisch maar manlief werkt vaak s avonds en s nachts en doet dus graag de boodschappies hihi. Kan ie meenemen wat ie wil. Maar verder is het een schat hoor hahah! Maak me gewoon weleens een beetje zorgen..

9. nena88

nena88 Bekend lid

Nov 12, 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm ik zelf vind het nu ik zwanger ben echt heel moeilijk voor te stellen dat je gaat lopen roken waar je kind bij is. Heel vreem hoe vrouwen boven de kinderwagen paffen, vind het heel onwerkelijk. no offense hoor maar dit is Mijn gevoel.
    ik ben al een tijdje gestopt met sigaretten en ben gestopt met blowen toen ik wist dat ik zwanger was. ik rook ook niet af en toe ofzo, helemaal clean, en eigenlijk vind ik het ook niet moeilijk. heel gek want ik kon vroeger nooit stoppen.. maargoed. voor de rest , dit gaat natuurlijk over de mannen, mijn man die blowt dus wel nogsteeds en drinkt ook wel eens een biertje. ik weet dat hij niet zal stoppen en dat hoeft van mij ook niet. ik ben heel eerlijk, na de borstvoeding steek ik ook een jointje op, heerlijk, maar 1 ding is heel zeker, ik zal nooit in de buurt (lees: zelfde ruimte) als waar de baby is roken. en dat geldt ook voor mijn man, dan denk ik dat het geen probleem is. de voorbeeldfunktie is er dan ook, ik denk dat je als ouder best een priveleven erop na kan houden dat de kinderen niet hoeven te weten. tja zolang de kleine slaapt en de kleine uurtjes beginnen dan is het de verantwoordelijkheid van jezelf wat je met je leven doet.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou zelf al niet eens willen leven met een roker, laat staan dat ik dat mijn baby aan zou willen doen...
    Maar als hij tot nu toe geen reden heeft gevonden om te stoppen met roken, zou ik er zeker niet van uit gaan dat hij dat nu ineens wel zal doen (en volhouden). Maak dus afspraken over waar/wanneer roken, en over handen wassen of tanden poetsen voordat hij jullie kind knuffelt. En ga er maar vanuit dat hij roker is en roker blijft.

Ook over het snacken of andere verkeerde voorbeelden kun je onderling afspraken maken. Al zal dat belangrijker worden als je kind wat groter is. Bijvoorbeeld: wij eten alleen in bijzijn van de kinderen als zij dat ook op dat moment mogen. Ik ga niet met een zak chips op de bank zitten en dan zeggen: nee, jij mag niks.

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Sorry ik vind dit echt gezeur om niks. Roken in het bijzijn van je kind zal hij neem ik aan niet doen. Anders was ik daar wel boos om geworden. En slechte tussendoortjes eten, een baby zal dat nog niet snappen. En ik denk in de loop van de tijd als je kind het wel snapt je man daar wel rekening mee houd. Je kan in mijn ogen moeilijk ongezond gaan snaaien want dan wil je kind dat ook. Dus het lijkt me dat je daar dan ook wel rekening mee houd.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Volgens mij zijn jullie een tikkie jonger dan wij zijn, 33 en 34 jaar. We drinken geen van beiden alleen op een feestje en dan gewoon 2 consumpties want we moeten nog rijden en hebben de verantwoordelijkheid over onze kids, roken geen van beiden nooit gedaan ook en willen niet dat er binnen gerookt wordt.

We hebben nog nooit geblowed of drugs gebruikt...nog nooit over nagedacht zelfs.

Ons leven draait om de kinderen en onze dieren. Daar past uitgaan elke week tot diep in de nacht echt niet meer bij. Dat was in onze puber jaren.

Wat we wel doen is uit eten, bioscoopje, feestje, en we maken het gezellig in het weekend met hapjes, ook minder gezonde!

Geef ons geld liever uit aan de kids en dieren dan aan drank of uitgaan oid.

Daarbij, wat mijn man eet moet hij totaal zelf weten. Zolang hij het dan maar doet als onze zoon het niet ziet.
    Want anders wil die hetzelfde als papa.

We zijn wel zo dat we nu gezonder leven dan voordat we kinderen hadden. Elke avond half 6 eten, praktisch altijd gezond koken (behalve weekenden), en gezonde tussendoortjes fruit of yoghurt of cracker.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,482
    36,443
    113
    Mijn man is gestopt met roken toen ik zwanger was van de oudste. Nooit meer een sigaret aangeraakt. Stappen doet hij (en ikzelf) nog maar zelden (1 keer per jaar oid). Vind het niet meer dan normaal dat je je aanpast bij een klein kindje.

Share This Page