Door MRI minder kans op zwangerschap?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BDEMT, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BDEMT

BDEMT Actief lid

7 jul 2015
    103
    0
    0
    Zuid Limburg
    Hallo Dames,

Ik heb een aantal weken terug een MRI scan gehad.
    Nu was ik daar vandaag met iemand over aan het praten en die vertelde mij dat je door straling van een MRI grote kans hebt dat je niet meer of moeilijk zwanger raakt! Klopt dat?!
    Ben er eigenlijk wel een beetje van geschrokken!

Liefs

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij me zusje wouden ze t niet doen omdat ze nog kinderen wou, en t niet noodzakelijk was toen der tijd. Maar ik heb er dus wel van gehoord.

3. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Heb 2x in de MRI gelegen maar de waarschuwing nog nooit gehad en het heeft bij mij geen effect gehad. Misschien navragen bij de huisarts?

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Heb dit enkele jaren terug ook gedaan en heb er ook nooit een waarschuwing of dergelijke over gehad ;)

5. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Klinkt mijn als een broodje aap in de oren... Maar als je zo twijfelt zou ik de ha (of beter nog, het ziekenhuis) bellen.

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden, dit kan niet kloppen. Ik had een verhoogd prolactinegehalte en moest door de MRI om te controleren of ik een prolactinoom had. Dit dus omdat ik graag zwanger wilde worden. Ik heb nooit iets over verminderde vruchtbaarheid oid gehoord. Ben ook vrij snel zwanger geraakt... Succes!

7. eliesa

eliesa Lid

15 okt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn MRI's alleen bij zwangerschap schadelijk. Van verminderde vruchtbaarheid door MRI heb ik nog nooit gehoord. Heb in de afgelopen jaren 5 MRI's gehad en ben toch echt zwanger geworden..

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij een zwangerschap is een mri niet goed. Daarvoor maakt het volgens mij niet uit. Ik heb in Okt een mri gehad en was in fe zwanger

9. BDEMT

BDEMT Actief lid

7 jul 2015
    103
    0
    0
    Zuid Limburg
    Oke, pfff dat geeft wel een beter gevoel!
    Was echt even van kaart toen ik het hoorde!
    Bedankt!

Liefs van mij

10. Suuzzzz

Suuzzzz Lid

6 okt 2013
    49
    0
    0
    CT scan is niet goed bij een zwangerschap
    MRI kan geen kwaad, ik ben met 20 weken zwangerschap Door de MRI-Scan geweest en heb een kerngezonde dochter

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mri maakt weinig uit. is ook niet echt straling. is meer een magnetisch veld. hoe en wat precies weet ik niet, maar anders zouden ze dat echt wel waarschuwen (hier 2x een hoofdmri gehad)

Deel Deze Pagina