Zwanger? Ik weet het niet...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sas24kia, 21 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ik denk dat je de pil te lang achter elkaar door hebt geslikt en dat je daardoor ongesteld bent!
     
  2. Niet meer actief

    Dat is naar mijn mening ook het geval door te lang slikken van de pil een tussentijdsbloeding gehad.
     
  3. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    ik denk dat je je nergens zorgen om hoeft te maken. Ik heb nog nooit gehoord dat als je de pil door blijft slikken je niet beschermd bent!
     
  4. Niet meer actief

    Idd bij doorslikken van de pil is de kans nihil dat je zwanger bent. Je geeft welaan dat je ziek bent. gebruik je medicijnen. Sommige medecijnen kunnen de werking van de pil beinvloeden en dan kan de kans op een zwangerschap toenemen. Als je in de tijd van ziekte en slikken van medicijnen onveilige sex hebt gehad
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Volgens mij hoef je je dan nergens zorgen om te maken. Antibiotica beinvloeden de pil wel. Die inhalators lijkt mij niet. Anders even apotheek bellen voor de zekerheid??
     
  6. Niet meer actief

    Idd alleen antibiotica en sommige andere middelen kunnen een negative uitwerking hebben op de pil. Gene inhalers
     
  7. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij is het ook alleen antibiotica die de werking van de pil kan verminderen. Ik zou even checken bij de apotheker.
    Ik heb vaak keelontsteking gehad en kreeg daarvoor wel antibiotica.
     
  8. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Hoi hoi,
    Over het algemeen doen de apothekers een brief bij de medicijnen die de werking van de pil kunnen verminderen.Althans dat is bij ons zo.
    En dat die werking idd minder is heb ik zelf meegemaakt.Ik raakte zwanger doordat de antibiotica de pil minder zijn werk liet doen.Mijn dochter is nu 7.
    De inhalators hebben volgens mij geen effect.(dit is ook terug te lezen in de bijsluiter).
    De kans op een zwangerschap lijkt me op dit moment klein,omdat je zoals je zelf al zegt ongesteld bent geworden.
    ik zou wel verder de strip gewoon afmaken en dan de stopweek voorbij laten gaan en dan weer aan een nieuwe strip beginnen of anders de huisarts raadplegen.
    Maar misschien brutaal om te vragen ,maar waarom slikte je 3 maanden achtereen de pil zonder stopweek?

    groetjes janine
     
  9. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi,

    Na alle positieve geruststellende gedachte van iedereen, wil ik je niet te gek maken, maar ik slikte altijd netjes de pil, 10 jaar niets aan de hand, krijg 1x antibiotica kuurtje 3 dagen maar en meteen zwanger.. Toeval of niet, de pil is gewoon niet 100% veilig, wat wel helpt is een morning after pil, als je echt niet zwanger wilt worden.

    Groetjes
    Juut
     
  10. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi kxsje,

    Tja, ik zou voor de zekerheid even met de huisarts contact op nemen, maar dat moet je zelf even beslissen.

    Groetjes
    Juut
     
  11. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo kxsje,

    Wat betreft die inhalators:die beïnvloeden de werking van de pil echt niet. Ik heb jarenlang ventolin gebruikt en nu Seretide. Ik ga nu weer over op Ventolin, want als je zwanger wil worden of bent dan mag je Seretide niet gebruiken wegens de ontstekingremmers, vandaar. Omdat ik vaak ontsteking in de luchtwegen had kreeg ik daar antibiotica voor en daar moet je wel mee oppassen, want als je die krijgt dan is je pil zeker niet veilig meer!

    Ik hoop dat je er iets aan hebt en wat die tussentijdse bloeding betreft: ik zou toch even de HA inlichten, want dat is niet normaal als je gewoon de pil slikt.
    Een zwangerschap lijkt me in dit geval echter uitgesloten.

    Liefs Mar.
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Blaasontsteking?
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat kan wel... bij mij kwam de pijn ietjes later...
     

Deel Deze Pagina