even een vraagje.. ik heb vorige week met 8 weken de eerste echo gehad, nu heb ik mn eerst volgende pas 10 maart ivm carnaval wat ertussen valt en ze alleen op maandag echo's maken dit is dus de 12 weken echo, alleen valt die dus op 13 weken... de tijd hiertussen vind ik al belachelijk lang of ligt dat aan mij?? na die 10 maart zou dus de 20 echo de eerst volgende zijn en de 36 weken echo en thats it is mij verteld?? het is mn eerste kindje en ik maak me nogal snel ongerust en heb het liefst elke week een echo natuurlijk haha maar zijn de tijden ertussen normaal?? ik heb vandaag maar een angelsound besteld zodat ik op zn minst zelf iets kan horen over een tijdje.,..
Klopt bij mijn dochter had ik ook met 8, 12, 20, en zou liggingsecho hebben met 36 weken maar toen was ze al geboren. Je krijgt meer echo's als je in de MMM zit of als je veel MK's hebt gehad en volgens mij als je meerling zwangerschap hebt. Nu krijg ik deze week al een echo om zeker te weten dat deze zwangerschap goed gaat en er überhaupt een is(hiervoor paar keer vroeg misgegaan). En tja als je extra echo's wil moet je er zelf voor betalen helaas.
Dat is vrij normaal hoor. Ik heb al veel echo's gehad ivm eerdere miskraam en bloedverlies. De meeste krijgen met 8-9wk een echo,de 12wk echo en de 20wk echo.
Bij de eerste en tweede: termijnecho en 20 weken-echo. Bij de derde: vroege echo, termijnecho, 20 weken-echo, liggingsecho. Dus ja is vrij normaal. Plan anders een pretecho in?
Als je zelf gezond bent, zonder problemen zwanger werd en nooit een miskraam gehad hebt dan heb je maar 3 echo's. Soms 4. Ik krijg er denk ik maar 3. Heb mijn eerste echo pas met 11 weken. Dus mijn gedachten: wat een mazzel dat jij al een met 8 weken hebt gehad!
Het is inderdaad belachelijk weinig, maar helaas wel de realiteit. Sommige meiden doen nog een geslachtsecho met 16 weken een en pretecho rond de 27 weken. Wij krijgen trouwens hier ook standaard een groei echo met 32 weken. Als je een combinatietest laat doen, krijg je er ook nog eentje na je termijnecho. Deze moet wel vóór de 13.6e week zijn. Je krijgt dan dus tussen de 8 en 14 weken 2 à 3 echo's en dan heel lang niets. Raar landje, Nederland. Ik heb me trouwens aangemeld bij de opleiding tot echoscopiste. Als ze mensen nodig hebben, dan wordt je uitgenodigd. Dan kun je je kindje toch weer even zien.
Ik krijg echo bij 8, 12 en 20 wk. Ligging bij 36wk als ze het niet duidelijk kunnen voelen en evt en groei echo bij 32 wk als er een indicatie voor is. Dus ook maar 3 echo's die sowieso gedaan worden de rest alleen op indicatie
Het is idd normaal dat je een termijnecho en een 20 weken echo krijgt dus wat dat betreft heb jij al geluk gehad met de 8 weken en de 13 weken echo
Bij mijn zoontje zelfde ritme gehad. Vroege echo bij 8 weken om te kijken of er hartactie was en termijnecho bij 13 weken en de 20 weken echo. Nu (helaas) bij een volgende zwangerschap elke twee weken een echo en 3x zeer uitgebreide echo, maar dit is op medische indicatie i.v.m. mijn geschiedenis. Let je wel op met het gebruik van de Angelsound dat je deze niet te vaak gebruikt, want het zou schadelijk kunnen zijn (hoe en wat weet ik niet).
Hier maar standaard maar 2 hoor, met 10 en 20 weken Tenzij je de nekplooimeting doet, maar die moet je (leeftijdafhankelijk) zelf betalen. En pretecho's natuurlijk, of als er iets niet goed gaat..
Bij de eerste alleen met 12 weken een echo (kort daarna kwam de 20 weken echo erbij) Bij de tweede: zou met 12 en 20 weken zijn, maar door bloedverlies ook met 8 weken een echo gehad en een extra echo ivm vermoedelijke afwijking met 21 weken, dus 4 echo's. Bij de derde: 8 weken ivm bloedverlies, 12 en 20 weken. Bij de vierde: 9 weken 12 weken, 20 weken, 30 weken, 31 weken 33 weken ivm aangeboren afwijking die ze dachten te zien. Bij deze : 8 weken, 12 weken, 17 weken, 20 weken en 30 weken ivm afwijking van onze jongste is hij extra gecontroleerd. Anders zou het hier dus alleen een echo zijn met 9 weken, 12 weken en 20 weken. Dus heel normaal hoor, maar kan me voorstellen dat het leuk en fijn is om extra te kijken, maar dan is een pretecho ook erg leuk om te doen.
Hier krijg je bij 30 weken nog een groeiecho en bij 36 weken een liggingsecho. En idd iedereen zou wel elke week even willen kijken maar daarvoor zul je naar een prectechoburo moeten.
Ik had bij 7 weken de eerste omdat ik me zorgen maakte, toen de combinatietest bij 12/13 weken, volgende echo bij 20 en dan nog een bij 30 omdat ik te zwaar ben. Sommigen krijgen er maar 2, het verschilt per praktijk.
Weet iemand of een groeiecho 2d of 3d is? Ik zie steeds verschillende echo's of is dit praktijk afhankelijk??
De angelsound is niet schadelijk voor je kindje, omdat deze geen straling hebben/geven. Maar geluidsgolven. Ik heb bij de zwangerschap van onze jongste vanaf 9 weken meerdere malen per dag ong. 10 minuutjes naar het hartje van onze kleine geluisterd, en hij is kerngezond geboren. En zijn gehoor test was ook super. @ts; Hier ontzettend veel echo's gehad. Altijd leuk natuurlijk een echo, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien hoor. Zeker als je er zoveel hebt gehad als ik. Net wat anderen zeggen je kunt altijd nog zelf een pretecho laten maken rond de 16 weken en de 26-28 weken. Dan heb je al je echo's mooi verdeeld
De 8 weken echo zit sinds 01-01-2014 niet meer in het basispakket.. Ik kreeg er keurig een rekening voor thuisgestuurd . De 12 en 20 weken overigens nog wel!
Ok thnx voor de antwoorden die pret echo is de 3d echo wat je ook op dvd mee krijgt? Die plan je niet bij je vk maar ergens anders? ?