Nog steeds of alweer?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jucade, Sep 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had vanaf vorige week maandag/dinsdag buikpijn (rond mn navel en daaronder.) Scheen dus een urineweginfectie te zijn. Hier heb ik een kuur antibiotica voor gekregen en vrijdag ging t al beter. Nu heb ik gisteren (zondag) de laatste pillen geslikt. Sinds vannacht/vanmorgen heb ik weer last van die buikpijn en weer veel naar de toilet om te plassen. Kan t zijn dat die kuur niet geholpen heeft, of heb ik opnieuw een urineweginfectie? En zo ja, kan ik dan wéér een kuur slikken zonder dat mn kleintje gevaar loopt?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

aan het eind van de kuur is het sowieso handig om nog een keer je urine te aten controleren om te zien of ie nu schoon is. Soms heb je meteen weer een infectie, soms heeft de antibiotica niet genoeg geholpen en moet de kuur verlengd, eventueel met een sterker of ander antibioticum.
    Het kan geen kwaad voor de baby om opnieuw te behandelen, wel als je niet behandelt en de infectie blijft zitten.
    Opnieuw urine laten controleren dus!

Mirjam

Share This Page