Door prikken van 2 follikes mensen ervaring?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door soraya24, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik ben vandaag na zh geweest voor me echo , voor mijn tweede iui behandeling.. de gonal-f slaat goed aan zaten 4 follikes , ik kon kiezen of deze maand overslaan en een vrij verbod:$...
    of er voor te kiezen om twee follikes weg te laten prikken..
    ben toch wel een beetje bang, ik weet dat dit niet pijnloos gaat gebeuren.. echt een dubbel gevoel maar niks doen is voor mij weer zo zonde weer een maand weg:(
    dus wil eigelijk wel voor de behandeling gaan van weg prikken!
    alleen me vraag is hoe zijn jullie ervaringen met follikes weg prikken:$??

kuss soraya

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Daar heb ik geen ervaring mee. Ik had ook een keer overstimulatie en toen zeiden ze inderdaad dat we geen s*ks mochten hebben.
    Was inderdaad een heel dubbel gevoel. Zeker als je daarna hoort dat het twee kleine cystes waren ipv follikels dus helemaal geen overstimulatie.

Doen wat goed voelt meis.

3. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Vandaag ben ik toevallig ook naar het zkh geweest voor een fm voor mijn 2e iui... ik heb 6 follikels ! en dus ook een vrij verbod :). Deze maand wordt voor mij een verloren maand.. mij is niet aangeboden om follikels weg te laten prikken ?, maar het lijkt me heel pijnlijk.

Denk dat dit met een holle naald zal gebeuren dan ? .. net zoiets als bij ivf ??.. heb echt geen idee ?:( Maar indien je besluit dit toch te doen wil ik wel graag je verhaal en je ervaring blijven volgen, ben namelijk heel benieuwt.

Een maand niets doen en aan je voorbij laten gaan is echt rot pff
    Heel veel succes met je besluit !

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hebben ze geen uitleg gegeven hoe ze dat gaan doen? Follikels wegprikken, ik denk dan dat het op dezelfde manier gaat als bij een IVF punctie. Dan gaan ze met de echostick naar binnen, daar zit een naald in en dan prikken ze de follikels aan en zuigen ze het eicelletje eruit. De baarmoeder/vagina kunnen ze enigszins verdoven, de eierstokken niet.

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mijn eerste icsi is een escape iui geworden, want ik had maar 5 follikels. Er werden dus 3 follikels weggeprikt. Dit gebeurd op precies dezelfde manier als met een gewone punctie.

Met een punctienaald wordt door de vagina en buikwand de follikel opgezogen. Dit kan pijnlijk zijn, maar hoeft niet. Het is een onaangenaam gevoel, maar ik denk dat ik er toch voor zou kiezen en niet een maand voorbij laten gaan. Het is echt binnen 2 minuten voorbij. Prikken ze beiden follikels aan een kant weg? Dat scheelt weer een prik namelijk.

Sterkte en succes!

6. Ik vind dit altijd zó moeilijk.. Als ik denk aan het gevoel van mijn eerste punctie; nóóit. Als ik kijk naar mijn tweede punctie.. Ja hoor, haal die 2 follikels maar weg! Ik weet echt niet wat wij in dit geval zouden beslissen. Wij zouden waarschijnlijk de 4 follikels laten zitten en het 'vrijverbod' negeren ;) Maar goed, onze situatie was / is wel compleet anders natuurlijk..

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Bij ons is ook 1 icsi poging een escape iui geworden. Toen waren er slechts 4 follikels, te weinig vonden wij voor icsi, teveel voor iui.
    Dus inderdaad 2 follikels aangeprikt. (Eigenlijk zelfs maar 1, maar ja onze iui kansen waren zowat nihil, was toen inmiddels bekend)
    dit doen ze inderdaad hetzelfde als bij icsi. Ik weet dat iedere punctie per persoon verschilt, maar ik vond twee aanprikken erg meevallen in vergelijk met stuk of 15 16.
    Ik zou er voor kiezen het wel te doen, ipv een maand verloren te laten gaan. En een vrijverbod kan je inderdaad negeren met alle risico's vandien. Maar dat is ook voor iedereen anders.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het kan pijnlijk zijn maar is wel snel voorbij. Wat vind je belangrijker; langer wachten en geen enge prik en pijn of toch even pijn en wel meteen een kans. Jullie keuze; wel een lastige!

9. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo:)

Bedankt voor jullie reacties doet me erg goed .
    Morgen is d'r dag moeten er om 08.30 zijn behandeling duurt
    Tot 08.50 en dan half tien zaad na lab brengen en half elf gijk iui er achter aan pff vind wel eng
    En idd je moet vergelijken met ivf punctie idd met een naald etc
    Moet er niet aan denken maar ja een maand voor bij laten gaan vind k ook niks als je zo graag wilt 😊😊.. En als k het echt niet trek na deze behandeling van de pijn zou k dit niet nogmaals doen ma op dit moment weet k nog niet hoe het voelt dus daarom heb k ook zo iets ik doe het gewoon een keer . De twee eiblassjes die ze gaan weg prikken zitten gelukkig allemaal rechts schilt weer :)
    Ik hou jullie op d'r hoogte zo dra k terug ben en savonds rustig bank zitten zou k laten weten hoe het is gegaan .

Kus soraya

10. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,
    Klopt ook wat je zegt daarom wil ik die kans ook met beide handen aan pakken :) maar vind het wel erg spannend !

Kus

11. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meis
    spuit je ook hormonen ?? K wel gonal -f als deze maand niet raak is
    Moet k volgende maand hormonen minderen nu spuit ik 50 mm iedere avond dan wordt het 37.5 omdat me lichaam het er zo goed op doet geen zin dat volgende maand weer te veel zitten 😊😊.
    Merk wel dat echt veel inpact op je zelf hebt heb je dat ook ?
    Su6 met alles meis !! Leuk elkaar op de hoogte te houden !!

Kus

12. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ja ik spuit ook hormonen.. menopur 75.. maar volgende maand moet ik minderen, en moet ik menopur 37,5 halve eenheden gaan spuiten.

jij dus ook !! Dat is toevallig.. me gyn zei ook dat ze het positief vond omdat me lichaam goed reageert erop en omdat ik op cd. 15 zat. Ik kon het positieve er nog niet van in zien omdat het zuur is dat ik deze maand moet overslaan ... en 6 eitjes moet opgeven.

Ja ik merk dat ook heel je leven is erdoor verandert, en door de hormonen kan je je soms ook niet lekker voelen bah !
    Ik vindt je besluit heel erg stoer !!! Heel erg veel succes, dat het maar raak mag zijn !!!

We kunnen elkaar op de hoogte houden op de iui club, ik zal je een uitnodiging sturen.. is een prive clubje waar allemaal dames nu iui's ondergaan of hebben ondergaan ;)

Liefs x

13. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meis leuk die club kende k helemaal nog niet!
    Ja we zitten bijde beetje Zelfde schuitje wel fijn om elkaar op de hoogte
    Te houden .
    6 follikels Zijn er ook echt veel ik 4 dan dit keer
    Welke zh loop je ?!

Kus soraya

14. Steph88

Steph88 Niet meer actief

jaa leuk he :D.. is een gezellig groepje meiden die ook allemaal met hun 1e en 2e iui bezig zijn ! .. is allemaal lekker prive en zo kun je nog eens wat vragen.

We zitten idd een beetje in hetzelfde schuitje.. alleen bij jou is het alsnog doorgegaan :) 6 zijn er idd veel !!!
    Ik loop bij het Maasstad ziekenhuis in Rotterdam en jij ?

Spannend morgen he !!.. ben heel benieuwt hoe het zal verlopen, maar wel heel fijn dat de iui door kan gaan!

liefs steph

15. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb de behandeling gehad en veel reuze mee ,
    Totaal geen spijt! Was gevoel van een soort stroom schrokje uit eindelijk is er een weg geprikt dus viel reuze mee gynaecologen waren ook vandaag weer super lief dat schilt ook wel :)
    Alleen nu wek wat steken en kramp :( maar eel dragelijk .
    Nu weer 18 dagen wachten :)
    Sterkte en su6 iedereen xxx

16. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Stoer van je! Hopelijk een hele succesvolle maand

17. soraya24

soraya24 Actief lid

22 jan 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank Jewel !! Hoop het geluk te hebben dat naar twee iui raak us 😊 met jou zwangerschap alles goed ??!hoop wel lekker genieten mooi weer heerlijk !!

Deel Deze Pagina