Google volgt mij...

Discussie in 'De lounge' gestart door Sonjahh, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonjahh

Sonjahh Lid

11 okt 2016
    76
    15
    8
    Vorige week heb ik google maps aangezet omdat ik een plattegrond nodig had. Nu krijg ik iedere keer wanneer ik ergens ben geweest de melding 'u bent bij de ... geweest, geef uw mening'.

Ik wil helemaal niet dat google mij zo volgt! Wie weet hoe ik dat uit kan zetten. Ik wil maps het liefst wel blijven gebruiken.

DastyQueen en Manque vinden dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Gps uitzetten?

Jessi79 vindt dit leuk.
  3. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde!
    Had per ongeluk mijn GPS aan laten staan en toen kreeg ik pas een melding toen ik in de trein zat: de trein naar * vertrekt over 5 minuten, zonder vertraging.
    Ik zat echt van:eek:

Maar goed gps uitzetten helpt bij mij niet. Want ook als hij uit is, krijg ik weleens meldingen in de trant van: het is rustig op de weg op die en die plek.
    Heel raar... Dus ik lees mee voor een oplossing!

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
  5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Eng:eek: haha. Ik hou er niet van als 'dingen' mij volgen of wat van mij weten:roflmao:. Ik dacht ook gewoon gps uitzetten, maar ik zie een reactie dat dat niet helpt. Ik gebruik maps ook heel vaak, nog nooit dit probleem gehad.

6. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist ideaal. Als ik op bepaalde dagen naar mijn werk rij (werk op verschillende locaties), geeft hij al automatisch aan of er vertraging is en hoe ik het beste kan rijden.

Meldingen waar ik geweest ben, die krijg ik niet.

Mila27, Triangel en Glimmer vinden dit leuk.
  7. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Ik vind het ook handig. Wel schaamtevol dat hij elke zaterdagmiddag zegt hoe pang het rijden is naar ons favoriete terras :roflmao:

lalalindsay, Blosjes, Nikki88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Je kan iig de notificaties uitzetten bij de app-instellingen, dan krijg je die meldingen niet meer. En volgens mij kan je dan ook andere instellingen wijzigen, zoals dat google wel/geen gebruik mag maken van jouw locatie.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik krijg het alleen als ik mijn gps aan heb staan. Die staat dus ook altijd uit als ik Maps niet gebruik.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn werktelefoon doet dat ook de hele tijd. Ik zet altijd de GPS uit maar die zet zichzelf ook weer aan. Als ik ergens geweest ben vraagt ie ook of ik reviews wil geven voor dat restaurant/hotel/die supermarkt. Heel vervelend!! Dit is 1 van de redenen dat ik een HAAT aan Android en Google heb (Android is van Google, die data is hun inkomen). Voor Google ben jij als mens gewoon een verdienmodel, een soort rat in een laboratorium. Zodra je een Android toestel afrekent en gaat gebruiken, stromen bij hun de centjes binnen. En die data word voornamelijk gebruikt om er achter te komen hoe jij beïnvloed kunt worden. Maar als ik dat tegen mensen zeg kom ik denk ik altijd over als een soort paranoïde geitenwollen sokken type. :$

En beetje net als dat iedereen het raar vind dat Ik mn laptop camera af plak. Terwijl dat toch echt geen overbodige, rare maatregel is. Ik vond het andere topic over de camera beelden die op internet rond zweven dus wel ironisch. :roflmao:

Ik hoop maar dat er toch meer mensen komen die zich voor dit soort onderwerpen eens gaan interesseren. Anders ziet het er in de toekomst niet goed uit vrees ik. :(

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik snap je wel hoor. Als iemand je google-account hacked, of een medewerker verkeerde bedoelingen heeft, weten ze precies waar je uithangt. Gelukkig zijn er wetten om je privacy te beschermen (maar je hebt ook de sleepwet). Echter, je kunt ook nog steeds een hele ouderwetse telefoon gebruiken die alleen kan sms'en en bellen. Het type Nokia van eind vorige eeuw. Niemand verplicht je om een smartphone te gebruiken. Ik heb bijv ook mijn huisnummer niet ingevuld bij 'thuis', alleen de straatnaam. Gelukkig is de gps niet zo nauwkeurig dat hij kan aangeven ik welk appartement ik woon. Dat wil ik ook niet. Als iemand mijn tas met sleutels jat, moet ik het ze niet te makkelijk maken natuurlijk ;)

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mij stoort het ook vooral wat Google zelf met al die data doet. En wat een invloed bedrijven als Facebook, Instagram, Snapchat en Google daarmee krijgen. Er word gericht onderzoek gedaan naar het beïnvloeden van menselijk gedrag. Dat is begonnen uit een wat simplistische wens om te zorgen dat mensen op je link of advertentie klikten. Daarna werd het daadwerkelijk verkopen van reizen, spullen etc een doel. Maar ondertussen word er ook gekeken hoe je mensen gelukkig oj juist depressief en eenzaam kunt maken. Hoe je zorgt dat ze zo lang mogelijk blijven hangen op YouTube en hoe je hun politieke voorkeuren en stemgedrag kunt beïnvloeden. Mensen raken steeds verdeelder omdat ze informatie krijgen aangeleverd die past bij wat ze al dachten. En als het even kan, steeds extremer. Zodat iedereen steeds dieper in zn eigen bubbel verdwijnt en de ander steeds bedreigender en vreemder word. Het is niet moeilijk om op YouTube door te klikken vanaf ‘Wat is Islam’ helemaal tot aan de meest ranzige terrorisme filmpjes of juist de andere kant op, naar extreem rechts. In de VS zijn daar al jarenlang proeven mee gedaan. Met als eindresultaat nu een gestoorde oempa loompa in het Witte Huis.

Ik vind dat allemaal nogal ver gaan. Maar toch blijft het bij veel mensen maar een beetje, ach het zal wel.

Morgen mogen we stemmen over de sleepwet inderdaad. Voor mij is dat een dikke vette nee. Vanwege verschillende redenen. Maar ook omdat het helemaal niet ondenkbaar is dat hier ooit een Baudet of Wilders-achtig figuur aan de macht komt. En dan word bijv mijn mening wellicht wel ineens een probleem.

Treez, Nescio en Manque vinden dit leuk.
  13. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik word ook altijd zo gek aangekeken als ik mensen wil waarschuwen voor de gevaren van social media. Idd veel mensen geloven al het nepnieuws dat op hun tijdlijn voorbij komt, en echt nieuws vinden ze niet interessant genoeg. Dood eng vind ik het. Ik hoop dat er in de (zeer nabije) toekomst lessen komen hierover op scholen, dit is zo belangrijk. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking, zij krijgen wel les in wat normaal is op internet en sm, maar bijvoorbeeld mijn schoonmoeder gelooft alles wat ze leest en doet ook maar zo wat heen. Dat is juist gevaarlijk. Ook al levert t soms pittige discussies en soms zelfs ruzies op (ik wil in geen enkel geval herkenbare foto's van m'n kinderen op sm en schoonmoeder vindt dan dat ze niet trots mag zijn op dr kleindochters :confused:) ik zal blijven "strijden" om mensen bewust te maken van de risico's. Een aantal vriendinnen zijn al "overstag" elk bewust persoon is er 1! :)
    (Beetje off topic inmiddels, sorry daar voor :$)

Ysabella, Manque en iMoeder vinden dit leuk.
  14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Precies de reden dat ik een aantal FB groepen die ik wel wil volgen heb verborgen van mijn tijdlijn. Ik kijk er wel op wanneer het mij uitkomt.
    Mijn dochtertje vindt het leuk om Engels te 'leren' via Youtube. Er komt regelmatig reclame tussendoor. Ik heb haar nu al zover dat ze zegt 'oh nee, reclame, bah. Dat is niet echt!' en ze is 3. Ik maak haar er nu al bewust van dat dingen als reclames alles mooier laten lijken dan het is. Foto's online doe ik minder moeilijk over, maar het ligt er wel aan wat voor foto's. Ik ben amateurfotograaf, dus het is natuurlijk niet raar dat ik mijn foto's wil laten zien om te verbeteren en dat zij vaak mijn 'model' is. En er bestaat een risico dat ze gaan zwerven. Maar ook 'vroeger' kon iemand op straat gewoon een foto van je maken en ergens afdrukken. Daar is niks veranderd, de manier waarop is gewoon anders. Ik ben wel heel bewust bezig met welke foto's ik online plaats, ook als ze niet openbaar zijn.

15. fafa

fafa Niet meer actief

Heb jij een link voor mij? Met een uitgebreid artikel erover. Wie zou dit doen, en waarom?

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Maar dat komt ook omdat we allemaal massaal maar de cookies accepteren. Ook wel best begrijpelijk natuurlijk, want wie gaat nu uitgebreid bij elke website die ellenlange voorwaarden doorlezen voor ze op ok drukken. En helaas zijn er dan ook nog weer van die sites die gewoon niet werken als je ze niet accepteert. Mijn fbaccount heeft bijna geen advertenties omdat ik dat uit gezet heb. Ik denk dat veel mensen dat ook vergeten, dat je dat gewoon uit kan zetten. Mijn man ook, hij had een tijdje terug wat gezicht op internet waar hij wilde kopen, daarna op fb en jawel advertenties van het item dat hij wilde. Ik gebruik zelf een Android met dus een Google account maar mijn gps gaat echt niet uit zichzelf aan.

17. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    De moeder van een kennis had het met haar man gehad over een andere batterij voor haar mobiel. Niets opgezocht oid, gewoon tijdens het eten erover gepraat.

Vervolgens kreeg ze op haar mobiel suggesties (via advertenties) voor een andere accu voor de *merk telefoon*.

Ook freaky.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Add-blockers zijn zo fijn! :roflmao:
    Websitebeheerders zijn er alleen wat minder blij mee, want krijgen vaak 0.0001 cent per klik ofzo (fictief bedrag). Hele kleine bedragen, maar als veel mensen op een advertentie klikken, kan het aardig oplopen

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Haha! Idd. Ik krijg regelmatig de melding, wij zien helaas dat u onze advertenties blokkeert bla bla bla.. Tja... Ik word er helemaal leip van met al die flitsende flikkerende advertenties of als je een link aan klikt je eerst 60 andere pagina's weg moet klikken voor je eindelijk hebt wat je wilde.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je zou eens moeten weten door wat je allemaal ‘in de gaten’ en ‘gevolgd’ word

Kwin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina