Ja exact daar, bij mijn si gewricht in de buurt, links. Mijn fysio (manueel) zei wel dat het missvhien ook wel al weker was door mijn zwangerschap. Ik heb nu een baby van 8 maanden maar ben dus al vanaf november toen hij 5 maanden “zoet” maar niet zo erg hoor!! Een week was echt vreselijk (maar toch af en toe priberen te bewegen) en daarna met pieken en dalen. Nu gaat het overwegend meer goed dan slecht gelukkig en sport ik weer. Alleen niet zo intens als hiervoor. Ik merk het vooral na dag sjouwen met de maxicosi of zoontje in bed leggen en uit pakken. Maar ja zoals je zegt wat moet je anders. Als je man er is zoveel mogelijk laten overnemen en anders alleen noodzakelijke dingen doen!
Ja, dat klopt wel! Mijn man en ik zijn beiden rugpatient (man 2 hernia's gehad en aantal x spit en ik artrose (2 versleten ruggenwervels en 1 tussenwervel bijna weg) En regelmatig spit) En van dokters, fysio etc krijgen we altijd te horen: blijven bewegen! Vooral wandelen en in het water.
Die compressen hebben ze ook bij de action. Maar die mag je niet tijdens zwangerschap of borstvoeding (ik meld t even voor de zekerheid).
AH goede aanvulling, dat wist ik niet! Overigens kan ik zwangeschap voorstellen maar ook borstvoeding niet? Waarom niet? Is uitwendig toch net als een kruik?
Geen flauw idee haha. Ik weet alleen dat ik het een keer wilde gebruiken tijdens de borstvoeding en dat het niet mocht. Ik denk dat die stofjes toch wel (minimaal) in het bloed terecht komen. Of het echt schadelijk is weet ik niet.
@1982Justme hoe gaat het nu? Ik ben gisteren weer door m’n rug gegaan! Momenteel onder de pijnstilling en plat. Kan echt niet draaien bukken of wat dan ook. Snel fysio! Kak wat doet dat weer zeer!!
Bij mij gaat het al beter. Voel het met bepaalde bewegingen nog wel maar het scherpe is eraf zeg maar. Sterkte!
Ik heb dit ook gehad! Het is niet echt een zwakke plek (daarna nooit meer gehad), maar als ik rugpijn heb door overbelasting (kwam paar keer voor door verhuizingen en verbouwingen etc), dan voel ik het wel ook altijd daar, alsof er een soort pijn-litteken zit ofzo.
Precies! Ik ben ook rugpatient (dubbele scoliose) en mijn fysio zegt altijd: pijnstilling en blijven bewegen! Door de pijnstilling houden je spieren op met verkrampen en dan krijg je langzaam weer meer mobiliteit. Ik doe heel veel rugtraining, XCore, bodypump, speciale core training. Dat helpt me het beste met niet te vaak door mijn rug gaan.
Ik deed wat jij aangaf juist ook altijd. In m’n zwangerschap minder (toen zwemmen en wandelen) toen ik in november weer begon met pump ging het mis en net nu ik weer op de been was en Xcore deed..bam weer. En dus nu weer onwijs veel pijn pijnstilling en idd afwisselend bewegen. Maar bukken en tillen raad fysio nu wel echt af. Maar hoe met een baby? Hoelang duurde het nadat je door je rug ging voordat je weer goed je sporten kon dien zonder dat het weer mis ging?
Ik ben voor het laatst 3 jaar geleden echt heel door mijn rug gegaan. Van wat ik me herinner: 3 weken pijnstilling en spierverslappers voordat de fysio uberhaupt kon beginnen met behandelen, en daarna nog een week of 4 waar ik heel wankel en wiebelig in mijn rug was. Toen een tijdje sportfysio gedaan, mijn sportfysio heeft een speciale 'rugklas'. Daar heeft hij me geleerd hoe ik alle oefeningen moet doen, dus ook deadlifts en alles wat echt heel tegennatuurlijk voelt omdat iedereen altijd zegt:"Pas op met bukken". Maar ik heb dus geleerd hoe ik de bewegingen moet doen en ook wat een 'normale' rugpijn is waar ik geen acht op hoef te slaan en wanner het link wordt. Sindsdien nooit meer last gehad en ik train echt heel zwaar en heb 3 kinderen dus sjouw heel wat af