door schildklier, altijd maar moe, moe, moe

Discussie in 'De lounge' gestart door bumpie, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ook ik herken het! Heb het dan niet door mijn schildKlier maar heb een hersen infarct gehad. Ook bij mij zie je aan de buiten kant (Gelukkig) niets. Ik ben hele dagen moe, heb hier ook geen begrip voor gekregen want der was toch niets te zien? Ben nog jong (23) dus Zal wel laat na bed zijn gegaan etc. Bij revalidatie therapie Kreeg ik de tip om ipv te zeggen dat ik moe ben, zeggen dat ik geen energie heb. Mensen hebben dan nog geen begrip maar denken al niet meer dat je lui moe bent. Gelukkig tonen mijn vriend, ouders & Goede vrienden wel begrip. Maar baas, kennissen etc niet. Ik was eerst hele dagen aan 't poetsen 2x stofzuigen op een dag etc. Dat kostte me zo veel energie dat ik met avond eten al helemaal op was, chagrijnig reageerde op Esmée etc. Toen heb ik de knop om kunnen zetten en doe Nou veel minder. Geloof me; 't valt niet eens iemand op, en 1x per dag stofzuigen is meer als genoeg. Als ik een dag iets leuks ga doen. Bv zaterdags na zwembad doe ik vrijdag weinig. Eigenlijk de dingen die moeten. Koken en voor Esmée zorgen. Zondags moet ik dan helemaal bij komen. Maar dat koppie van Esmée is het allemaal waard. Misschie heb je niks aan mijn verhaal, Misschien Haal je er wat uit. Af en toe twijfel ik voor die pillen voor extra energie. Alleen Zal het mij niet helpen omdat ik moe ben door 't herstel van mijn hersenen, Misschien voor jou? Veel sterkte. Liefs x

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb precies hetzelfde gehad maar bij mij was het Graves.Een jaar thyrax+strumazol geslikt en elke 3 maanden op controle bij endocrinoloog.
    Vorig sept mocht ik stoppen en het gaat steeds beter.Als mijn waardes in aug as nog goec zijn ben ik klaar.
    Het is zo heerlijk om niet meer constant moe te zijn,want ik weet hoe het is.Veel sterkte en hoop dat jij ook zult genezen.

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    TSH was bij mij ook niet meetbaar daarom moest ik binnen 2 weken naar internist!Ongelofelijk dat je ze jou zo door laten modderen,je voelt je al zo ellendig...
    Duurt idd 6 weken voordat medicatie begint te werken maar dan voel je je wel beter hoor.

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

ok ga het deze week nog proberen en anders ga ik weer naar de huisarts en wil ik doorgestuurd worden

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    doen,laat het nog ff weten als je wil.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja zeker doen hoor. Een te snel werkende schildklier kan zonder medicijnen zelfs gevaarlijk zijn, omdat je hart ook sneller pompt. Ze moeten bij een te snel werkende schildklier eigenlijk voorzichtiger zijn, dan met een te traag werkende schildklier. Het feit dat je moe bent, kan ook kloppen omdat je lichaam in de hoogste versnelling draait nu. Ik denk ook niet dat dit tijdelijk is, omdat het nu 8 maanden na je bevalling is.. Maar laat je niet wegsturen en eis een verwijzing naar een endocrinoloog. Laat die je maar goed doormeten ;)

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb jaren een trage schildklier gehad(Hashimoto) en ineens sloeg het
    in 2009 om naar een te snelle schildklier(Graves).In 2010 werd ik zwanger
    en door mijn zwangerschap werd hij normaal.(tsh 0.4 -ft4 11)Maar sinds ik
    ben bevallen is het weer een puinzooi.Kreeg meteen weer Graves
    (tsh onmeetbaar en Ft4 47)en blijf rommelen met medicatie.
    Zit nu weer een tijdje aan de PTU 3x daags.En nu was mijn tsh 0.04 en
    ft4 was 7 dus nog steeds te snel.Ik heb veel hartkloppingen en mijn
    bloeddruk is hoog dus ben aan de medicatie gezet.In 2009 3 soorten
    betablokkers gehad maar ik reageer weer met mijn astma en zat ook aan
    de prednison(60mg per dag)Ik mag dus geen betablokkers meer en neem
    nu iets anders wat gedeeltelijk werkt.Hartslag is lager en bloeddruk ook
    maar ben zo moe en heb echt overal last van.Ik had ook klachten toen ik
    Hashimoto had maar de Garves klachten vind ik persoonlijk erger.
    (praat dus echt alleen over mijn eigen klachten en ervaring)
    Hoop dat het gauw beter zal gaan....ook voor jou...want is inderdaad
    een heel gedoe...:(
    Zorg dat je bij een goede endocrinoloog terecht kan.Is heel belangrijk.

8. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    P.s. Mijn endocrinoloog zegt dat je lichaam met Graves heel hard
    werkt en je hartslag zo hoog is alsof je continu aan het hardlopen
    ben dus niet zo gek dat je dan moe ben en overal last van heb.
    Kijken of het zelf weg gaat is dus gevaarlijk.
    Cathie heeft echt gelijk.

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ja klopt idd, ik heb het als ik mijn medicatie verhoog, en ga hyperen, ik vind het een heerlijk gevoel hoor, extra energie, maar hartkloppingen is niet echt gezond, en te snelle hartslag ook niet.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moet morgen naar de huisarts voor de uitslag van het prikken, ik ben benieuwd, het zou een hoop dingen verklaren. En ik hoorde via PCOS-lotgenoten dat het ook veel voorkomt bij vrouwen met PCOS.

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

vandaag telefonisch contact gehad met de huisarts. Ik mocht van haar wel naar een endocrinoloog. Ik heb elke week bloeddruk controle en polsslag. Deze zijn gewoon goed en niet te snel. Dus met haar overlegd om te wachten tot de volgende bloedwaardes. Als die nog zo erg afwijken dan ga ik door naar endocrinoloog. Maar ik voel me dus niet erg hyper mijn klachten lijken eerder op die van een te langzame maar bloedwaardes geven te snel aan. Ik ben voornamelijk moe. Hartkloppingen heb ik wel eens maar alleen als ik paniekaanval heb.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

veel beterschap! Ik weet wel een beetje hoe het is om alleen maar moe te zijn, maar dit heb ik pas sinds enkele maanden.

Bij mij zijn ze nu nog volop aan het onderzoeken, ik heb nu een EEG gehad en morgen krijg ik een MRI. Komt bij mij meer van mijn hoofd af, maar altijd moe zijn is gewoon heel erg vervelend.

Sterkte.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik had het niet gepikt bumpie!

Die snelle schildklier gaat niet zomaar over!
    Dat het tijdelijk van de zwangerschap lijkt me na 8 mnd erg onwaarschijnlijk. Een tsh die onmeetbaar is moet gewoon een endocrinoloog bijkomen en niet een huisarts die maar half thuis is in endocrinologie, vooral met jou klachten!

Je gaf aan depressief en moe te zijn, en dat zijn ook typische schildklierklachten.

Ikzelf heb een trage schildklier en slik hiervoor euthyrox en ben ook altijd moe moe moe.

Ik zou alsnog aandringen op de endocrinoloog, want zo'n snelle schildklier waarbij je ook flinke klachten hebt verbeterd niet ineens van de een op andere dag, dus het is alleen maar uitstellen van het endocrinoloog bezoek. Moet je dan eerst opgenomen worden voor hartkloppingen eer dat hij je door wil sturen? Vind het belachelijk dat jou dokter voor endocrinoloog speelt

14. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb klachten sinds januari eigenlijk tot die tijd waren de waardes ook gewoon goed. Maar heb het idee dat die depri klachten ook door mijn hoofd komt. Ben daar wel bekend mee. En als ik erg moe ben werkt dat ook niet mee

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar verwacht je dokter nu dat het spontaan over gaat als hij tovert ofzo :p

Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat je dokter je met een tsh die onmeetbaar laag is laat lopen, want dat kan erg gevaarlijk zijn.
    Ik zou hem opbellen en een verwijzing eisen, zo niet, dan zou ik zeggen dat eventuele gevolgen/consequenties voor zijn rekening zij en je hem verantwoordelijk houd.

Als het van je zwangerschap kwam zou je het wel meteen na je bevalling krijgen ipv nu en is denk ik dus niet echt daaraan gerelateerd, maar dan nog moet je gewoon een endocrinoloog zien die verstand heeft vd schildklier ipv een huisarts die daar niet voor heeft geleerd. Ik denk dat een endocrinoloog wel begint met medicatie. Een tsh die onmeetbaar is kan dus écht gevaarlijk zijn. Stel dat het nu plotsklaps erger word, wat dan? Wanneer wil hij weer opnieuw prikken?

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja hoor, hier ook!

Als er een verbetering in de waardes is, is het vrij normaal dat ze nog geen medicatie voorschrijven. Het kan namelijk zijn, dat je lichaam het zelf weer oppakt. Dat is natuurlijk altijd beter dan dat je medicatie moet slikken. Dus heel goed van je HA dat ze het nog even aankijkt.

Verder....luister naar je lichaam!
    Als je moe bent, ben je moe. Ga niet over je grens heen.
    En dat van de buitenwereld ken ik maar al te goed, bij mij op het werk geloofden ze er namelijk ook niks van.

Bij mij zijn ze er in oktober achter gekomen dat mijn schildklier bijna niks meer deed en vanaf januari voel ik me beter. Nu ben ik praktisch niet meer moe, in ieder geval niet meer zooooo moe.
    Als ik nu moe ben, dan duik ik eerder mijn bed in of in het weekend even wat langer liggen.

Ik kan je alleen mee geven: Luister naar je lichaam!

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

Idd omdat d3 waarde ft4 nu wel weer goed is, wil ze de volgende keer kijken of tsh weer meetbaar is zo niet gaat ze me wel doorverwijzen. Nu wou ze dat ook wel. En mocht altijd deze week langskomen als toch verwijsbrief wou hebben.

Ik heb jullie verhalen verteld maar ze zegt dat het op dit moment geen kwaad kan. Mijn hart klopt gewoon in de snelheid wat hij daarvoor ook deed. Als je op internet kijkt kun je het tot een jaar na de bevalling ontwikkelen.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Een zwangerschap is inderdaad 1 van de meest voorkomende triggers van een schildklier probleem. Ze denken nu ook dat veel vrouwen die de diagnose postnatale depressie kregen, niet zozeer een pnd hadden, maar schildklierproblemen. De symptonen lijken veel op elkaar en niet elke HA voelt wat voor een bloedonderzoek.

Maar volgens mijn internist is het niet meer te achterhalen. Het kan namelijk ook een ontsteking zijn geweest. Ik ben ook nog eens gestopt met roken en dat kan ook een trigger zijn geweest.

Ik merk het wanneer ik te veel medicatie slik, dan word ik 's nachts wakker van mijn rikketik die wat te snel gaat!

19. bumpie

bumpie Niet meer actief

Bij mij was die ontstoken, ontstekingswaardes waren nu goed en ft⁴ nu dus ook

Deel Deze Pagina