Hallo allemaal! Ik heb een prachtig ventje van 3 weken en 2 dagen oud. Mijn vraag is: hij perst onwijs veel. Voornamelijk als hij in z'n wiegje ligt. In het begin heeft hij last gehad van harde ontlasting maar dit is dmv Friso comfort en probiotica niet meer het geval. Gemiddeld heeft tie 1x per dag een poepluier. Hopelijk herkent iemand dit of weet iemand wat ik er tegen zou kunnen doen? Groetjes!
Onze dochter heeft dit ook gehad! Zelfs zo erg dat we haar op haar eigen kamertje lieten slapen. Ik ben toen begonnen met Infacol (tegen krampjes) te geven. Het heeft een paar dagen nodig voordat het werkt, maar daarna ging het stúkken beter!
Ik lees even mee, want hier is het precies hetzelfde. Mijn zoontje is nu 3 wkn en 1 dag en we zijn ook overgegaan naar Friso Comfort (wel nog half om half met Friso standaard), ook 1 poepluier per dag ongeveer maar heel vaak ligt hij te persen/kreunen en loopt dan rood aan. Ontlasting is wel zacht.
Hier ook, ik denk dat het buikje wat onrustig is, of krampen of iets. Ik gebruik ook Infacol, ze huilt ene stuk minder! Maar dat kreunen en persen blijft. Zowel tijdens de flesvoeding al erna. De ontlasting is wel zacht, maar ze heeft ook maar 1x in de 1,5 dag een poepluier...
Ik denk ook dat het wel eens krampjes kunnen zijn, want de ontlasting is verder wel goed toch?! Wij hebben daar Cina Baby voor gebruikt van VSM, homeopatisch en werkte voor ons meisje perfect.
Herkenbaar. Mijn baby van nu 4 weken perst ook en dan komt er niks. Hij heeft echt last van krampjes. Infacol helpt niet en ben nu bezig (op advies van CB) met speciale voeding van Nutrilon. De helft standaard en de helft omneo. Hij heeft niet elke dag ontlasting, om de dag ongeveer en dan is het wel zacht.
Hier ook gehad, waren idd krampen. En het werd zo erg dat hij op de duur echt lag te krijsen van de pijn. Iedere dag hetzelfde: drinken bij mama en dan halfuur liggen duwen en wenen. We hebben ook infacol gebruikt, geen effect en dan nr balyfen of zo gegaan, ook niet echt resultaat. We zijn dan eens naar een osteopaat geweest en jawel, het hielp voor zijn reflux en darmpjes. Maar ... 4 dagen na de sessie was hij o zo ontzettend lastig, wenen, zagen, hangerig zijn, troost willen aan de borst... Hij haatte die sessies echt. We zijn 3 keer gegaan. Manlief ging de laatste keer en zoonlief had blijkbaar weer moord en brand gekrijst (eerste keer ben ik mee beginnen huilen met hem, mijn moederhart brak). En na de sessie bliksemde mijn toen 2 maand oud mannetje de osteopaat gewoon neer. De osteopaat had dan nog een vierde afspraak met manlief gemaakt maar ik heb die vlug afgebeld. De krampjes en zo waren veel beter (dat heeft echt geholpen, moet eerlijk zijn) en ze wilde dat hij terug kwam want hij ging echt lastig zijn na zijn spuitjes. Ja mooi niet, zat ik dan met een kindje dat al last zou hebben van de spuitjes en dan nog eens door die sessie terug! Nu, je kan er altijd eens naartoe gaan, het heeft echt wel geholpen. Alleen is mijn zoontje nogal koppig en heeft hij een karaktertje waar je niet alles mee kan doen