Door slapen snachts

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suzzert, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind niet doorslapen met 7 weken eigenlijk niet een probleem te noemen. Natuurlijk is het zwaar om geen nachten door te kunnen slapen, maar het is volkomen normaal dat een kindje met 7 weken nog niet doorslaapt. Mijn jongste sliep met 10 weken door en daar waren we eigenlijk behoorlijk door verrast, hadden het nog niet verwacht.

Mijn enige tip is -> laat het los en accepteer het. Dat is de beste manier om ermee om te gaan. Pak alle slaap die je pakken kan en vertrouw erop dat je kindje echt wel een keer gaat doorslapen. En laten huilen...zeker niet doen, is nergens goed voor en je helpt er niemand mee.

2. happymama

happymama Niet meer actief

Ik voed al 6 mnd 2 x in de nacht ! Ti's niet anders

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier 8 maanden lang......ze heeft "maar" 2 nachten doorgeslapen. Ik denk dat je wennen moet aan je nieuwe leven.....ik heb er in ieder geval geen moeite meer mee!

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi
    Je geeft BV, lees ik. 7 weken is wel erg.jong om al door te slapen
    Sommigen doen dat, maar gros niet. Ja jet is best zwaar weet ik.uit.ervarong. mijn zoon kwam.gerust nog 4 keer op.die leeftijd. Het advies.van het CB vind ik echt niet kunnen voor 7 weken. Zij geven.dat advies vanuit gedragsoogpunt.
    Uit ervaring kan ik je vertellen dat ze het zelf echt gaan aangeven wanneer ze in de nacht met.minder voeding.kunnen. Het is nu nog geen kwestie van.gewenning, maar van behoefte en vraag.
    Dat neemt niet weg dat het vermoeiend.is. probeer overdag wat rust te pakken

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn oudste had ook relfux, maar gek genoeg was er snachts geen probleem en hield hem dan ook alleen maar 10 min rechtop...hij viel altijd gelijk in diepe slaap..

verder echt DE tip, is zelf om 21u ofzo al gaan slapen..
    badje zou ik de 1 na laatste voeidng doen...zo gaat ze dr "nacht" al vroeger in..

ik heb alleen de eerste pagina gelezne, maar met 7 weken 10 min laten huilen, wat een afschuwelijk advies! ze heeft dr voeidng nog zo hard nodig!

6. Mama van Cas

16 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik ook heel lastig vinden. Wij zijn ook nog naar het zoeken naar een ritme, ook 's nachts. Meestal 2 soms 3 x komt hij nog...
    Gelukkig slaap ik wel direct weer in als hij in zijn (eigen) bedje ligt. Maar misschien ga ik die 10 minuten wel eens proberen (als ik sterk genoeg ben ;))

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Sterk genoeg ben???? Meid je bent nu hartstikke sterk. Je kindje wil voeding en dit geef je. Je bent in mijn ogen zwak als je je baby laat huilen.....

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tja ik zou ook wel eens 8 uur door willen slapen, maar dat is me in 14 maanden nog niet gelukt. Het ene kindje is gewoon eerder als het andere met langer slapen. Maar die laatste voeding is wrs niet genoeg, aangezien je kindje aan de borst in slaap valt. Vind het dan niet zo gek dat het dan om 1 uur weer komt.

Als je je kindje nu eens om 10 uur de laatstevoeding al geeft? Misschien slaapt het dan langer door omdat het genoeg voeding heeft gehad.

9. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ook hier een niet doorslaper.

Mijn tip: Je er bij neerleggen.
    Dat luchte mij zó op!!
    Eerder dacht ik elke avond: OHJEEH!!! hoe zou de nacht verlopen??? Dan werd ik van te voren al zo gestresst.
    Je moet echt gaan denken: ach we zien wel kleintje, roep maar als er iets is.
    Ik ging vaak om 9 uur naar bed om toch mijn uurtjes te maken.

( heb het topic niet helemaal gelezen, maar op jullie kamer laten slapen is ook een optie, dan voedt je liggend lekker warm in jou bed en hoef je er niet uit om je kindje weer terug te leggen, dus wordt je ook niet helemaal wakker en slaap je zo weer verder)

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

lekker accepteren, baby's slapen vaak nu eenmaal niet door... hoort erbij.

Mijn dochtertje slaapt nog niet door, en je went er wel aan hoor ;) Komt vanzelf heus wel een keer goed!

11. Mama van Cas

16 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit ook wat in....

12. mroos

mroos Niet meer actief

Heb je er geen moeite mee? Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk slopend.. Ik doe het met liefde maar niet vol met energie zeg maar.

13. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Mijn zoontje sliep vrij snel door en werd vanaf 4 maand 's nachts ineens weer 2x wakker. Hij is nu 6 maand en ik leg hem gewoon aan. Dat doe ik volgens het cb helemaal fout. Laten huilen of gewoon water geven zeggen ze. Maar dat advies heb ik meteen de deur uit gedaan.

14. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    mijn zoontje is vijf maanden en ik leg hem s' nachts ook gewoon aan. Ook tegen alle adviezen in. Hij heeft nog nooit doorgeslapen. Het is wel slopend, maar 's morgens ben ik het alweer vergeten. Pas s' avonds stort ik in. Vannacht om half 1 aangekoppeld...om vier uur werd ik wakker omdat meneertje nog..of alweer.. lag te sabbelen. Nou, ik heb hem lekker naast me laten liggen en zonder gehuil tot zes uur kunnen slapen. We go with the flow!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kindje is PAS 2 maanden...
    Dus het is niet heeeeel realistisch om te willen dat ze doorslaapt...
    En niet lullig bedoeld maar je wist toen je aan kindjes begon dat je er ook snachts uit moet...
    Ik denk dat je teveel 'eisen stelt'

Ze gaat het vanzelf wel doen als ze er zelf klaar voor is

16. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ja idd, ze is nog wel heel erg jong hoor. Ik begrijp dat het lastig is i.c.m werk maar het is niet anders. Ze gaat straks vast wel doorslapen ;)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Met 2 maanden heb je toch nog zw.schapsverlof?

18. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Dat zat ik me later idd ook nog te bedenken. Ze hoeft als het goed is volgende maand pas weer aan het werk toch? Wie weet is er dan al wat veranderd. En misschien ook niet, het 'hoeft' ook nog niet.

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

2x met 7 weken is niet vreemd. Maar ik begrijp dat het 30 minuten overeind houden na de voeding vermoeiend is. Wij hebben destijds van de KA te horen gekregen dat dat 's nachts niet hoeft. De flesjes gingen er dan zo ongeveer slapend in, waardoor ze rustig dronk en minder spuugde (ook een refluxmeiske).

En 10 minuten huilen, zijn ze gek geworden bij het CB? Ze is 7 weken! Ik doe dat nu nog steeds niet en onze dochter is ruim 13 maanden.

Sterkte, de eerste maanden zijn zwaar en dan ook nog reflux.

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    30 minuten rechtop moeten houden lijkt me 's nachts wanneer dat 2x is idd ook wel wat vermoeiend. Misschien kan je een beetje half zitten met een kussen in je rug naar achteren leunen zodat je zelf ook even de ogen dicht kan doen? En dan daarna terugleggen? Of gewoon eens zo proberen terug te leggen zonder die 30 min. rechtop houden.

10 minuten laten huilen vind ik trouwens ook een belachelijk advies. Ze is pas 7 weken! Mijn zoontje is bijna 6.5 maand en die laat ik nog niet eens zo lang huilen. Is helemaal niet nodig. Als hij 's nachts wakker word kan ik hem zelfs het beste z.s.m pakken want anders huilt hij zichzelf alleen maar meer overstuur en wakker. Moet hem volgens het cb gewoon laten huilen of wat water aanbieden want hij is al oud genoeg om door te slapen. Maar ik doe het lekker op mijn manier.

Deel Deze Pagina