Hoeveel voeding mag ik geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jewel83, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo dames. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik ben nu bezig met het afbouwen van de bv. Mijn zoontje krijgt nu Friso standaard 2. Momenteel ongeveer 3 flessen per dag, verschilt nog wel eens. Per fles 180+6. Hij drinkt de fles meestal wel leeg. Het duurt wel lang voordat hij hem op heeft want alles is momenteel interessanter dan de fles ;)
    Maar vaak heeft hij 2 uur na de fles alweer honger. Dan wil ik hem op bed doen maar dat wil hij niet en is pas stil als hij weer wat heeft gehad. Hij moet er toch wel wat langer mee doen kunnen toch? Of moet ik hem meer geven? 210+7? Maar daar zit toch een max aan flessen aan toch?

En dan nog een vraag :) Kan het zijn dat mijn zoontje last van krampen krijgt van de Friso? Hij heeft gister en vannacht erge last van krampen gehad. Kan het zijn dat de darmpjes moeten wennen aan kunstvoeding of moeten we een ander merk gebruiken?

Sorry voor het lange verhaal maar ik snap het even helemaal niet meer :(
    Alvast bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kramp kan wel komen door de FV, dat is wat zwaarder verteerbaar. Maar meestal trekt dat wel bij.. Ander kun je altijd nog de Friso versie tegen darmkrampjes proberen. Vaak wordt 2 weken gezegd om te wennen aan nieuwe voeding.

De max die meestal genoemd wordt is 800cc. Al had mijn CB liever 600cc. Dat was vooral omdat ze anders hun bijvoeding kunnen laten staan..
    Flessen van 210/7 worden meestal afgeraden, omdat het maagje dan veel oprekt. Dan liever een halve fles ergens tussendoor.
    Ik weet niet hoe het verder met je bijvoeding gaat. maar je zou ergens een halve fles extra tussendoor, of als toetjes kunnen geven..

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Bedankt voor je antwoord! Flessen van 210 drinkt hij toch ook niet helemaal op dus dan kan idd beter een halve fles tussendoor geven.

De bijvoeding gaat redelijk. Vandaag even een rustdag voor z'n darmpjes, maar meestal krijgt hij 's ochtends fruit en als hij wakker is als wij avondeten dan groente. Er zit nog niet echt een regelmaat in omdat hij elke dag weer een ander ritme heeft. Brood probeer ik vanaf volgende week.

Een echt schema is er nog niet. Het verschilt zo per dag. De ene keer drinkt hij 'ochtens om 5.30 bij mij en dan is hij wakker om 9.00 en krijgt hij om 9.30 een fles van 180+6. Maar vandaag heeft hij om 8.30 nog bij mij gedronken en toen tot 10.30 geslapen. Om 11.30 een fles en om 14.00 weer bij mij omdat hij weer honger had. Fruit kon ik dus vanochtend niet geven. Nu hebben we vandaag ook een rustdag maar het komt zo wel eens vaker voor.
    Komt er wat meer regelmaat in nu we fv geven? Vanaf de geboorte is er nooit echt een vast ritme geweest. Ik voedde op verzoek dus vond het prima maar nu mag er van mij best wel wat meer ritme in komen ;)

Deel Deze Pagina